PDA

Vis full versjon : 1994 855 - Feilkode på ABS (4-4-4)



Volvotore
24/07/12, 12:57
Hei.

Jeg får feilkode på ABS:
4-4-4 Ingen ström till hydraulmodulatorns ventiler

Noen som har noen tips til hvordan det kan løses?

Kan det være dårlig kontakt til noe?

bullxo
24/07/12, 14:15
Sikringer er hele regner jeg med?? ;)

mrstfu
24/07/12, 19:46
Har faktisk fått samme på min, selv om samtlige sikringer garantert er hele.

850GLTsilver
24/07/12, 20:56
Ta løs og rens den "store" kontakta som ligger på fjærbenet der ved ABSen.
Med rens så anbefaler jeg grundg spyling med OXICLEAN og deretter at kontaktene smøres godt inn med LAVTEMPERATURFETT.
Begge fåes på BILTEMA Kan være nødvendig også på den store kontakta som sitter rett på ABS-enheten også. (Rett ved siden av)

Volvotore
29/07/12, 12:55
Takk for gode forslag.

Jeg har sjekket sikringer, de er hele :)

Tok også opp den store kontakten ved fjærbenet, i tillegg til tre-fire andre kontakter (blant annet til reléet). Sprayet på med Oxi-clean i 2 omganger med ventetid. Blåste også godt med trykkluft for å rense. Da det var gjort sprayet jeg på med "Contact Protection" fra Biltema.

Det lyser fremdeles i ABS-lampen. Har ikke sjekket om feilkoden er endret. Kan det forekomme at den endrer seg når man fikser 1 ting?

850GLTsilver
29/07/12, 13:44
Takk for gode forslag.

Jeg har sjekket sikringer, de er hele :)

Tok også opp den store kontakten ved fjærbenet, i tillegg til tre-fire andre kontakter (blant annet til reléet). Sprayet på med Oxi-clean i 2 omganger med ventetid. Blåste også godt med trykkluft for å rense. Da det var gjort sprayet jeg på med "Contact Protection" fra Biltema.

Det lyser fremdeles i ABS-lampen. Har ikke sjekket om feilkoden er endret. Kan det forekomme at den endrer seg når man fikser 1 ting?

Det hender. Men 4-4-4 feilkoden tror jeg må resettes før lampen slukker. LEs ut koden(e) på nytt, og når første kode har kommet igjen, så trykker du ned knappen i fem sekunder, venter til lyset på kodeleseren tenner igjen og trykker den ned i fem sekunder en gang til.
Slå av tenningen, og på igjen og gi knappen et trykk på ett sekund igjen. forhåpentligvis svarer den med å vise 1-1-1.