PDA

Vis full versjon : MSD Blaster 2 coil, hva får jeg ut av dette?



kompi
22/07/12, 21:19
hei, lurer litt på å kjøpe meg en MSD Blaster 2 coil til min B230FK motor.
men hva vil jeg få ut av det?
vil jeg få bedere forbrenning?
vil det øke i hester?

hva får jeg ut av det?

MvH kompi

Batland
28/07/12, 11:32
hei, lurer litt på å kjøpe meg en MSD Blaster 2 coil til min B230FK motor.
men hva vil jeg få ut av det?
vil jeg få bedere forbrenning?
vil det øke i hester?

hva får jeg ut av det?

MvH kompi
På generelt grunnlag er det slik at pga svært mange forskjellige krav så leverer de aller fleste originalcoiler en gnist på 50 mA.

Amerikanske ettermarkedscoiler er mye kraftigere og MSD Blaster 2 er oppgitt til 140 mA. Jeg har sett mange velfungerende 1000 hk motorer kun som kjører med én eneste MSD Blaster 2 eller Blaster 3 coil.

På generelt grunnlagt gir sterkere gnist lettere start, bedre respons, høyere dreiemoment, høyere effekt og økt margin til tenningsbank.
En strekere gnist tillater at du øker pluggåpningen og dette gir høyere dreiemoment = lavere forbruk på vanlig kjøring da du ikke trenger å gi like mye gass som før for å komme deg opp bakken.

kompi
31/07/12, 21:55
er denne å anbefale på en B230FK med ca 180HK?

Jonas Soldal
01/08/12, 19:14
Er denne bare å bytte ut med den orginale, thats it?

Batland
01/08/12, 19:46
er denne å anbefale på en B230FK med ca 180HK?
Selgere av coiler sier vanligvis at man ikke må glemme at en original coil er designet for en original motor. Når man trimmer øker kravene til tenningsanlegget som da bør oppgraderes med kraftigere coil og nye og gjerne bedre tennpluggledninger.

Personlig er jeg forsiktig med å anbefale andre å kjøpe noe som helst fordi forventningene kan bli umulig å innfri. Jeg anbefaler derimot alltid at at man tenker over saker og ting og vurderer det.
Personlig har jeg kjøpt MSD boks og flere forskjellige oppgraderingscoiler fra USA og er fornøyd med det.

Batland
01/08/12, 19:53
Er denne bare å bytte ut med den orginale, thats it?
Så enkelt er det ja.
Før man kjøper ny MSD coil kan man godt sjekke ut en mer moderne og effektiv coil med "E-core" konstruksjon som f.eks Blaster SS.

Jonas Soldal
01/08/12, 20:29
Må ikke ha tykkere pluggledninger i samme slengen da? :)

Edit: Denne da evt? http://www.909motorsport.no/products/msd-8207-blaster-ss-high-voltage-coil

Batland
01/08/12, 20:45
Må ikke ha tykkere pluggledninger i samme slengen da? :)

Edit: Denne da evt? http://www.909motorsport.no/products/msd-8207-blaster-ss-high-voltage-coil
Det mange ser ut til å overse totalt er at pluggledninger er slitedeler som SKAL skiftes med gjevne mellomrom.

Man trenger ikke nødvendingvis tykker pluggledninger, men noen som er nye og i høy kvalitet.

Der har du Blaster SS ja, men til den prisen norske prisen der hadde jeg heller bestilt ACCEL Ultra coil fra USA.