PDA

Vis full versjon : kjøp av 940turbo. interessepunkter?



olemk
22/07/12, 13:30
Hei! skal snart kjøpe meg en 940 turbo. så lurer litt på hva som er de viktigste punktene å sjekke? rett og slett hvilke ting er det som både kan bli tid og pengekrevende å evt reparere/bytte. som f.eks: ramme/karosserirust, motor/drivverk-problemer og generelt dyre deler. Ønsker altså å se bort i fra det motsatte, deler som lett fikses og byttes, eksempel: callipere, bremseklosser, støtdempere, ledd, foringer osv. :) ikke at dette ikke kan bli et lite helvette innimellom dette også da :P hehe

Takker for svar!

TicT3
22/07/12, 20:29
Skal selge en 940 turbo 1995 mod for 45 000.
Masse nye deler, og eneste som må gjøres på den er og bytte lyspærer føre den skal inn på eu kontroll.

Si i fra vis du er interresert.

olemk
23/07/12, 00:52
Skal selge en 940 turbo 1995 mod for 45 000.
Masse nye deler, og eneste som må gjøres på den er og bytte lyspærer føre den skal inn på eu kontroll.

Si i fra vis du er interresert.
Har du noe finn.no annonse ellerno a? Så jeg kan se ?

Men som sagt er jeg ute etter litt hjelp med kjøpet bare :p

Kauto
23/07/12, 04:55
Bilene er stort sett veldig solide og generelt befengt med lite feil, men mange har gått til dels veldig langt. Da dukker som kjent ting opp. Lambdasonde, bensinpumperelé og luftmassemåler er de vanligste tingene som forårsaker driftsforstyrrelser. Ulyd i differensial bak kan forekomme, og det samme kan vannlekkasje inn i bagasjerom. Noe oljelekkasje fra motor er heller ikke uvanlig ( simmering til kammen, ved reg hjulet. Og Oljeretur av egen erfaring ). Sjekk rust i hjulbuer bak og i nedkant av dører. Men generelt lite rust på disse bilene! :)

En grei kort forklaring jeg fant på nett om Volvo 940 for lenge siden=)

ENKELT OG GREIT!

turb00le
23/07/12, 06:39
Egentlig bare rust som er noe å se etter.
Kan også være greit å styre unna biler som er trimmet av særdeles tilbakestående mennesker.

olemk
23/07/12, 09:12
med tanke på lamdasonde, luftmassemåler og bensinpumperele så regner jeg med at dette da bare er å bytte? luftmassemåleren er vel den dyreste, men 1000kr for at bilen skal gå feilfritt gjør vel ikkenoe ;P og ellers er vel delene lette å få tak i? har også hørt av noen andre om den oljereturen fra turbo, at der slangen går inn på bunnpanna vil det alltid lekke litt, uansett hva. stemmer det?
og om bilen har VÆRT trimmet, altså muligens satt i org chip igjen, er det da mulig å finne noen symptomer på at motor har tatt skade av det?

Kauto
23/07/12, 15:00
Vist du skal fikse oljereturen til turboen som bruker å begynne å lekke, er det bare å dra på Volvo og kjøpe 2 orginale O-Ringer istede for 1 og sette på begge. Det holdt tett på min forrige 940. den gikk til tider på 1,0 bar uten noe problem med oljeretur. Motorene tåler mye og kan gå laaangt, så lenge den blir tatt vare på, uavhengig om den har vært chippet eller ikke =)

olemk
23/07/12, 16:26
Vist du skal fikse oljereturen til turboen som bruker å begynne å lekke, er det bare å dra på Volvo og kjøpe 2 orginale O-Ringer istede for 1 og sette på begge. Det holdt tett på min forrige 940. den gikk til tider på 1,0 bar uten noe problem med oljeretur. Motorene tåler mye og kan gå laaangt, så lenge den blir tatt vare på, uavhengig om den har vært chippet eller ikke =)

så hvis jeg tenker riktig er det da en litt stor nippel på bunnpanna som er til returslangen, og det er der du trer på 2 istede for 1? :)

Kauto
23/07/12, 18:28
Riktig! :)