PDA

Vis full versjon : Coilovers fra xtremt.se, noe å satse på?



sankeru'n
19/07/12, 21:44
Hallo, vurderer sterk å kjøpe coilovers til min -99 mod v70 tdi. Har ikke såå mye penger å rutte med så har sett på de billigste coiloversene istede for å kappe fjører,men har også hørt mye dritt om disse billige settene. Noen som har erfaringer med coiloversene fra xtremt.se ? "JOM" fra tyskland etter hva jeg forstår...

mrstfu
20/07/12, 09:11
Er vel mer eller mindre samme sakene over hele fjøla. Hvorfor ikke TA Technix? Koster rundt 3.5k pluss frakt, i Norge.

Og ikke senk bilen på originale dempere, værsåsnill. Hverken med kappa fjører eller senkefjører. Går fint i to uker, helt til du kjører litt fort i en sving, nedi et høl eller tilsvarende, og du sitter igjen med oppspiste innskjermer, og ferdig valsa ytterskjermer, med rust, vel ogbmerke.

Jack89
20/07/12, 09:43
Ikke kjøp billige coliovers, det er bare dritt. Sto et slikt sett på en 850 jeg kjøpte og det var helt gåent etter ett og et halvt år, rustet så "justeringen" var bare å glemme, dempern for te helvette og hjølpefjørene knakk, må opp myye å pris for bra coilovers. Kjøp heller "valig senkesett med dempere og fjører tror det koster 3500kr på sc styling eller noe, 60/40 senken deres er bra og du får passe lav bil og holder som om det skulle vært orginalt :-)

sankeru'n
20/07/12, 14:09
okay, da får jeg stå over coilovers... Fins det noe coilovers eller bra senkesatser fra bilstein til v70? Har kjempegode erfaringer med bilstein på bla 240 :)

mrstfu
21/07/12, 00:43
Ta alt med en klype salt og, ikke ALLE billige coiloversett er ræva. TA Technix har veldigbmange gode tilbakemeldinger, kreves kun at du tar var på de skikkelig. Sette inn gjenger med gjengefett som antag ligvis følger med, være flink til å vaske og slikt. Jack får det til å høres ut som om originale og vanlige dempere og fjærer er vedlikeholdsfrie. Greit, justerbare dempere krever mer vedlikehold, men en vanlig demper får like mye overflaterust som coiloverene om de ikke blir vedlikeholdt.