PDA

Vis full versjon : 855 med defekt topp selges - meget bra stand forøvrig



svendo
19/07/12, 17:30
I august 2011 kjøpte jeg min mørke blå Volvo 855, 1994 modell, 20 ventiler, 170 hk - og automatgir for 44.000 kroner.
Da hadde den nettopp vært på verksted, der det var brukt rundt 16.000 kroner på registerreim, bremser og diverse før EU-godkjenning.

Bilen har gått som en klokke på både by- og langkjøring. Rett før ferien kjøpte jeg to nye forhjul til 2400 kroner.

Men så - på ferie på Sør-Vestlandet, mellom Kvinesdal og Flekkefjord, forsvant motorkraften, bilen kokte og ville ikke start igjen.

Etter at Viking hentet bilen og leverte den på det lokale Volvo-verkstedet i Kvinesdal, fikk jeg beskjed om at det er vann i toppen og at i hvert fall toppakningen er gåen.

Merkeverksted er dyrt og de sa at det ikke lønte seg å gå løs på motoren hos dem.

Alternativ? Få tak i en byttemotor og skifte den. En slik motor koster 4000-6000 kroner. Men siden jeg er så langt fra bilmekaniker som det går an å komme, overlater jeg mulighetene til noen andre.

Bilen står hos Hunsbedt Auto i Kvinesdal (omtrent midtveis mellom Kristiansand og Stavanger) og må hentes på henger (automatgir - og den starter ikke).
MÅ hentes innen 14 dager.

Bilen har skinninteriør, sotede sideruter bak (ca. 2000 kroner) (kan fjernes), rollo og solid gitter (kan heves) bak baksetet.

Her kan du se bilder som ble tatt da jeg kjøpte den i august i fjor: http://flickr.com/gp/golf/2Z4737/
(skal få lagt inn noen ferske bilder også)

Har du et realistisk bud, kan du ringe Svend på 90 123 345. Jeg er lite på nett og mye til fots i den ufrivillige ferien her.