PDA

Vis full versjon : Antennepisken knakk, 1977 Volvo 245 :(



Naske
18/07/12, 20:43
Heisann. Driver og restaurerer en flott orginal volvo 245 med antenne foran på høyre side, og mens jeg sto ute og pusset ned lakken, kom det regn og jeg måtte kaste en presenning over bilen. Dette medførte at antennepisken knakk like over innfestningen :(

Det er vel umulig å enkelt oppdrive en originalantenne, så jeg innser at jeg midlertidig må få tak i en antenne et annet sted, og biltema er like rundt hjørnet. Jeg har ikke haynesboken her, og jeg har ikke byttet antenne før. Vet noen om noen antenne som passer på biltema, og hvordan bytter man antennen?

Alle svar mottas med takknemlighet.

Sondre93
18/07/12, 21:00
Lurer eg og på! Men eg treng til 244 :)

Lars Verde
18/07/12, 21:18
Hadde en 78 242, der var antenna på samme sted, du må bare skru av den ringen/muttern på toppen og dra den opp og koblepå den nye antenna

Naske
18/07/12, 21:24
Takk for svar Lars, så jeg slipper å demontere dashbord og paneler for å komme til innenifra?

Lars Verde
18/07/12, 21:56
Trengte ikke jeg, men husker det var litt styr med og få ut den delen antenne kablen satt i, mulig jeg måtte løfte opp panseret og ta bort noe panel

Naske
18/07/12, 22:02
ok, takk. Skal prøve i morgen.

Daruu
23/07/12, 21:24
Mulig jeg har ei liggende.
Er det slik lang chromeantenne?

Naske
26/07/12, 00:53
Antenna er lang ja, men den er svart med en snurr i bunnen. Ingen cromfarge. Er usikker på originalitet eller ikke. Skal ta et bilde av den i morra. Utrolig ustabilt vær nå om dagen, fikk sparkla og slipt panelene klare for grunning, og så kom regnet og gjorde sparkelen bløt slik at jeg måtte gjøre alt på nytt. Antenna kommer litt i andre rekke foreløpig.