PDA

Vis full versjon : Samme understell på 20V og T5(R) bilene?



Svirre
18/07/12, 11:16
Har fulgt med litt på Rockern siden han bygger om, men spørsmålet mitt er da; hva mer trengs for å få det godkjent, altså i vognkortet? Har tenkt litt med meg selv at 170hk bilen er jo bygga for mer fart, i tillegg så er dette tyskimport (om det har noe å si)?

Bilen min er forøvrig en 855 2,5l 20V med aut. selfølgelig.

850GLTsilver
18/07/12, 13:23
Med samme understell, så tenker du på bremser og slikt? Ja da er det stort sett likt, men det er noen småting i forstillinga som er forskjellig. T5R ble vel også stort sett levert med "sportsunderstellet" noe som kun var tilvalg på GLT.

Wahl
18/07/12, 13:58
Dette har jo ikke vert lett å få til med de snille gutta på biltilsynet...ramma er helt lik, men de pirker på at de er usikkre på om den er lik..

Svirre
18/07/12, 20:14
Dette har jo ikke vert lett å få til med de snille gutta på biltilsynet...ramma er helt lik, men de pirker på at de er usikkre på om den er lik..

Er lov å håpe :) Selv om de er noen komplette idioter her oppe også så skal det være fullt mulig å overbevise dem om ting.

Wrasko
18/07/12, 20:18
Hva hvis man har med en kamerat som har en original t5-r?


Sånn at de evnt kan sammenligne

Svirre
18/07/12, 20:24
Har ingen kompis som har T5 R, men fullt mulig å få tak i en som er orginal her i distriktet. Kjenner alle på Bilia her i Hønefoss, og de kjenner han så da er det muligheter :) Men først fremlegge alt av papirer for sammenlikning når bilen skal vises.

Wahl
19/07/12, 07:33
Hva hvis man har med en kamerat som har en original t5-r?


Sånn at de evnt kan sammenligne

Hjalp ikke når en kompis skulle godkjenne, enda jeg satt å sammenligte nummer da jeg jobbet på Volvo. De kunne ikke godta det av en eller annen grunn. Det endte opp med at han byggde om til sugis. Men håper du lykkes i allefall, må ikke gi opp selv om han måtte :)

Svirre
19/07/12, 21:29
Nei, da er det jo bare å svare at de ikke godkjenner orginale deler på biler som er orginale fra fabrikk :p Du må vikle det dit hen. Men vi får se hva det blir til. Mulig jeg ender opp med noe annet snart :p

Wahl
20/07/12, 07:21
Send inn en søknad, spesifiser hvorfor du mener det holder osv, mulig det går hos deg der du godkjenner biler :)

mrstfu
20/07/12, 09:08
Evt mener jeg morgis brukte delenummer fra VADIS på chassis, dempere, bremser, stabstag osv i forbindelse med ombygging AWD (evt en annen som brukte det iforbindelse med ombygging) og at det var nok. M du sender inne en søknad, får du vel som regel svar at sålenge du kan dokumentere at bilen mekanisk er lik donorbilen, med tilsvarende understell osv, går det greit... om du da leverer en oversiktligog omfattende dokunentasjonsblekke, burde det gå fint. Kan jo alltids hebde at du møter en kar som har en dårlig dag på jobben, og ikke gidder lese gjennom 80sider med dokumentasjon.:-)

Wahl
20/07/12, 09:45
Det var det jeg gjorde i VIDA, la det opp så det sto både Volvo og Kverneland bil på pappiret, men hjalp ikke :s Men forsjell på kontrollstasjoner rundt om, så vi får satse på at det går på din :)