PDA

Vis full versjon : Alexander.B: Prosjekt TurboFun (945)



ax0
16/07/12, 19:01
NY OPPDATERING:
Tenkte å bytte ut alt av sikringer og relé med en Electronic Electrical Central. Om noen har noe erfaring med slik fra før av så setter jeg pris på litt hjelp og innspill på om det er verdt jobben å slik.
http://www.nira.se/electronic.php
Om dette blir en realitet vet jeg ikke noe om enda, men skal høre om pris på en modul å hva som skal til for å få den til funke. Kan bli veldig artig om det virker som jeg håper og tenker. Ikke mange 945 der ute som har Can og kan justere alt av el ting som man selv egentlig vil.

Kom med innspill!

Jeg gikk nylig i innkjøp av en Volvo 945 Ltt som det var meningen at bare skule brukes som en litt fin bil. Startet med at planen var bare opp lakering å 300Hk oppsett, men jeg tenkte at når man først skal gjøre noe med bilen så går jeg "all-inn". Det var da galskapen startet med å sjekke priser selge unna så og si alt av original deler og kjøpe inn nytt å bedre.

Jeg har nettopp startet så det er ikke så mye spendende å se enda, men det kommer oppdateringer og bilder så for det blir fremgang.

Planen fremover er og plukke ned bilen i atomer å pusse opp alt mens man venter på at pengene skal strekke til for å få opp den motoren jeg vil ha. Jeg satser på 500hk motoren vil bli bygd for å tåle mer men satser på 500hk nå. Det jeg kan si om motoren så langt er ikke så mye da alt egentlig bare er planer. Det første blir vel å sende inn blokk til oppborring å da tenkte jeg å få den opp til 3l å sette inn nikasil foringer og et motorvolum på rundt 2.5l. Alt vil bli bygget opp med noe av de beste delene som er. Toppen som blir brukt blir mest sannsynelig en Evo v4.


http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1486.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1487.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/1488.jpg

Juli
17.07.2012 Ferdig tilpasset ZF girkasse bestilt
18.07.2012 Fått pris på borring av blokk, montering å honing av foringer og balansering av bunndel (6000kr)

Bare følg med fremover om du synes prosjektet mitt ser interessant ut!

sindre164
17/07/12, 17:50
ser tøfft ut :D følger med her jeg :P bare kjør på!

Anders Dybvadsskog
17/07/12, 20:23
Liker:)

Geitung
17/07/12, 21:17
Denne så jo meget oppegående ut :D Elsker fargen :) Stå på :D

ax0
18/07/12, 12:43
Denne så jo meget oppegående ut :D Elsker fargen :) Stå på :D

Liker fargen veldig godt selv. Kommer ikke til å bytte farge når den skal lakeres. ;)

AleksanderK
18/07/12, 13:21
Flere bilder :D
Fargen er noe spesiell, men det går helt fint :)

ax0
18/07/12, 13:45
Flere bilder :D
Fargen er noe spesiell, men det går helt fint :)


Kommer flere bilder i dag. Har vert mye på jobb så har ikke kommet i gang så mye enda, men blir noen lang dager fremover nå og legger ut bilder når det begynner å skje ting. Første pri. er å få ut motor og girboks da alt unntatt blokk skal selges unna, så blir det å demontere alt som nesten er mulig å demontere.

Ja, fargen er spesiell. Det er egentlig grunnen til at jeg ikke vil bytte farge men bare lakkere opp i samme fargekode. Det blir ikke gjort så sykt mye med tanke på utsende en lakkering, 960 front og annet små detaljer som 960 dørhåndtak og felger. Alt kan skje da jeg ikke har bestemt meg helt for noe som helst enda annet en motor. Kommer vel nye ting og planer fremover. Det kommer sikkert noen innspill fra andre her inne om hva som kan være fint og slikt, så vi får se hvordan det ender til slutt. ;)

R-israelsen
18/07/12, 14:58
Blir et bra prosjekt dette :D Elsker den fargen. Må bli den om jeg skal oppatlakkere min noen gang :- ) Hva er fargekoden?

ax0
18/07/12, 19:25
Blir et bra prosjekt dette :D Elsker den fargen. Må bli den om jeg skal oppatlakkere min noen gang :- ) Hva er fargekoden?

Er ikke helt sikker på hva den er, men skal sjekke det opp å sende deg en melding med koden!

Anders Dybvadsskog
19/07/12, 11:51
Er det ikke 443 eller noe? Blackberry pearl:)

Volvo-Lars
19/07/12, 12:11
Flott bil. Kjøpt i Vestfold?

ax0
19/07/12, 12:18
Er det ikke 443 eller noe? Blackberry pearl:)

Kan sikkert stemme det ja. ;)

ax0
19/07/12, 12:25
Flott bil. Kjøpt i Vestfold?

Nei, oppland. Rett utenfor gjøvik.