PDA

Vis full versjon : Fjerning av org resirk dump, ingen lyd!



Avfallskverna
14/07/12, 13:54
Heihei. Har en original 1987 740 TIC med B230ET motor. Denne har originalt en resirkulerings dumpventil, men denne valgte jeg å fjerne for å få den kjente turbo flutter/chatter kall det hva du vil lyden. Ja, jeg vet at det reduserer levetiden på turboen, men litt må man jo ofre :) Problemet er at jeg tok ut selve dumpen, og blendet de 2 feite slangene som gikk til dumpen og vacuum slangen, men jeg får ikke noen lyd i det hele tatt! Jeg har også satt på åpent filter på den. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få denne tøffe lyden? Takker for alle tilbakemeldinger !

EDIT: Er usikker på hvilken turbo jeg har, men det er ikke den jeg må tette med dumplokk PÅ turboen.

Roy T
14/07/12, 20:25
Hvist du kobler ut dumpen så jobber jo turboen livet av seg???? kann ikke skjønne hvorfor du vil det??sett på en åpen dump hvist du er glad i lyder...

djance
16/07/12, 00:28
Gutten vill jo kun ha tilbakeslag. Ikke sikker hva turbo som er på ET motorene. men såfall på Fk/FT må du til med ett lokk over der som org resirk er. siden problemet er nor du skal kjøre trykk og den er bare blindet så opner den seg selv med trykket og slipper inni turboen i gjend.

Eg kjører med 1 bar og har dump ventil men har masse tilbakeslag nor eg ikke har så mye trykk.

Men husk ha en måler så ikke du blåser motoren. turboen tåler endel.

Roy T
16/07/12, 10:13
Hadde en audi s4 rundt juletider som dumpen var koblet ut på og det hørtes ikke bra ut...
hørtes ut som Dart wader med astma hele tia konstant pesing og susing... men det er jo ikke min turbo som ska gjennomgå dette nå så for all del bare kjør på du :) men hadde vert gøy om du skriver ett innlegg når den dør så vi får vite hvor lenge det holdt ;)

Avfallskverna
16/07/12, 21:08
Har en garrett turbo av noe slag. Ikke dumplokk på min turbo. Det med at tilbakeslag kuker til turboen på 2 dager er bare bullshit. Det minsker kanskje levetiden litt, men lyden er verdt det :P En av grunnene til at turbobiler kommer med resirk dump originalt er fordi det øker effekten i forhold til å ha tilbakeslag i og med at det bremser turboen + at det kan være ubehagelig for mange å få denne lyden i bilen sin.

Christian
16/07/12, 21:12
Du har en luftmengdemåler som stjeler all lyden. Det er ikke noe man får gjort noe med, uten å bytte motorstyring.

Avfallskverna
16/07/12, 21:19
Rart at en kompis av meg med en 740 TIC med ET motoren får faen så mye tilbakeslagslyd i sin. Han har litt peiling på bil og sånn siden han er mekaniker, men han hadde ikke peiling på hvorfor jeg ikke fikk den lyden i det hele tatt. Har jo gjort alt riktig!