PDA

Vis full versjon : Fk+ET mix



Tantanturbo
13/07/12, 16:23
Skal bygge en motor. Fk bunndel 97' med underspyling, fk råder, men med de smidde stemplene i fra ET, 531topp, fk dyser og ET motronic ledningsnett. det er ET hjerner også. vil dette i det hele tatt fungere? har hørt at et originalt har et helt annet innsug enn fk. men da jeg henta motorn var det fk innsug med 3 grønne og 1 lysegrønn dyse. helt merkelig. bilen gikk jo på alle 4, av og til. men lurer på om det kommer til å gå med fk dyser, fk innsug og ET lednings nett? og i forhold til komp forholde det kommer til å bli. er jo vanskeli å chippe ET Motoren.

s4nd3r
13/07/12, 19:43
eg har orginal fk block i bilen min, med 531 topp og ellers alt anna fra mongotronic inspruten.. fungerer fint det.. hva er vansklig med og chippe motonic?

Tantanturbo
16/07/12, 22:46
eg har orginal fk block i bilen min, med 531 topp og ellers alt anna fra mongotronic inspruten.. fungerer fint det.. hva er vansklig med og chippe motonic?

Ja skjønner. men jeg tenkte å bruke de ET stemplene også. de tåler litt mer varme har jeg hørt:) lurer på om de er dypere enn fk stemplene. og når vi snakkes om chipping. hvor kjøpte du det? har også hørt om mange som kjøper b23et tenningsregulator eller hva det nå heter for å få justert tenninga ettersom turbotrykket øker. noen ideer om dette?

s4nd3r
17/07/12, 09:48
Eg kjøpte chipen min hos en arild solberg på molde. og bjynde og fikkle med tenninga skall man ikkje gjør.

Tantanturbo
18/07/12, 14:56
Jaokei. synes du motronicen fungerer fint, eller vil du anbefale meg å kjøpe lh.2.4 istede?

PVT
18/07/12, 22:11
hvis du kan velge gå for lh 2.4