PDA

Vis full versjon : T3 på 940



Volvo_TomTom
12/07/12, 14:46
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/turbo-_-tillbehor/turbo/t3-t04e-2.htmlHvordan vil denne være på min 940, har ecomax viking chip, jt 3", filter og justerbar westegate. så lurer på om denn passer på grenrøret og om den vil fungere greit ? :)

Volvo_TomTom
13/07/12, 09:43
ingen som har noen mening?

turbohaugen
13/07/12, 23:30
jeg brukte denne turboen på gamle bilen min, syns den fungerte helt greit med 300 opsettet :)

Volvo_TomTom
14/07/12, 10:57
ok den er grei ;) tror jeg kanskje går for den t3/t4 fra klracing. takk for svar

JonasS
14/07/12, 11:16
Om du leser min "evaluering av kimmits bestselger", så ser du ca. hvordan en kinesisk T3/T4 vil oppføre seg. De har muligens litt forskjellige specs. Jeg ville ha gått for den T3-turboen, da min T3/T4 faktisk leverer for mye luft iforhåld til hva motoren kan supe unna. Med mindre du skal ha den på en banebil/morrobil hvor høy turbosusing, tjattring og andre lyder blir bare gøy! ;) Surger når trykket kommer borti ca. 1-1.2bar min.

Batland
14/07/12, 12:32
ingen som har noen mening?
Joda.
1. Jeg er kinaturbohater og vil derfor ikke anbefale noen slike.
2. Akkurat denne turboen har som du ser en inducer på ca. 50,8 mm og 46 - 52 mm er akkurat passelig på en mild rødmotor. ;)

Volvo_TomTom
14/07/12, 14:15
Om du leser min "evaluering av kimmits bestselger", så ser du ca. hvordan en kinesisk T3/T4 vil oppføre seg. De har muligens litt forskjellige specs. Jeg ville ha gått for den T3-turboen, da min T3/T4 faktisk leverer for mye luft iforhåld til hva motoren kan supe unna. Med mindre du skal ha den på en banebil/morrobil hvor høy turbosusing, tjattring og andre lyder blir bare gøy! ;) Surger når trykket kommer borti ca. 1-1.2bar min.

Tak for svar :) Jeg er litt ute etter å få en god fin lyd ved pådrag å selvsakt med å slippe opp. jeg er den som er forelsket i den såkalte "filter" lyden å det er den jeg leter etter, og da tror jeg t3/t4 er valget :) + jeg vil ha et godt drag så den kansje har lyst til å slippe litt ;)

JonasS
14/07/12, 17:20
Batland har meget rett til å være "kinahater" her, og jeg forstår han fullt ut! MEN, man kan ikke nekte for at en kinaturbo er et alternativ om man har dårlig råd, samt ikke forventer et helt fjøs med hester. Jeg er rett så fornøyd med min, men jeg kan ikke stikke under en stol at en "ordentlig" turbo nok ville forbedret ytelsen til motoren i helheten.

Og, som jeg har nevnt overalt hvor jeg har vært innblandet i turboprat, så å si ALT annet er bedre enn 13c-16T-18T-19T.. 1. bud er å holde tenningsbank unna, 2. er å la motoren puste godt! Puster ikke motoren godt så vil man oppnå høyere temperaturer, og tenningsbanken kan banke på døra. Noe mindre exhausthus enn .63 blir ikke montert på motorer i mitt eie.
Kan jo nevne at min B230 går med di speieste rådene (9mm) og jeg har ladet opp i 1.7 bar. Greit, "300-kittet" yter ikke det helt store, men man har blåst hull i blokka med langt mindre ladetrykk enn dette med 13c. Og da snakker vi 13mm råder i FK\FT-blokka.
- Dette er dog mine syn på motorstell. Ingen fasit, men det fungerer så langt.
Når jeg får igang oppbygginga av B21ET-blokka mi vil jeg kun benytte kremen av motordeler! :)

Volvo_TomTom
15/07/12, 17:45
ja fint å få gode svar her. men som du sier alt er bedre en orginale turbor, så jeg må nok invistere i en kina gitt. men hvis jeg bytter til t3/t4 å har vikingchip ecomax bensin og eksos å skal lade rundt 0,8-1,0 bar så trenger jeg vel ikke å tenke på tenningshjerne enda? :)

JonasS
15/07/12, 18:03
Jeg kjører ikke tenningchip på mitt 300-kit, ble bare tull. Den org. chippen holder i søkk og kav. kan sikkert lade litt mer trykk også. beste hadde vært en bredbåndslambda, men du kan jo lytte litt å høre etter tenningsbank. Husk 98oktan!

9førrlars
16/07/12, 02:59
t3 er et fint valg. Jeg har selv begynnt på t3 turbo bytte i dag. Du må ha en t3 adapter til grenrøret for at det skal passe med mindre du tar det av og freser ned den lille kanten. om du trenger retur olje og slange kit annbefaler jeg at du mailer turbokongen. Jeg har kjøpt pakninger, adapter og div ting for at det skal passe. 1400kr. turbokongen@gmail.com
Hør med han, han vet hva som skal til + han har en grei t3 turbo til underkant av 5 tusen om jeg ikke husker feil. som ikke er kina.

JonasS
16/07/12, 07:20
Turbokongen vil jeg ikke anbefale, ut ifra andre forumbrukeres erfaring. Tviler forsåvidt på reklamasjonen hans også, aldri hørt om garrett-turboer til den prisen han forlanger. Var vel flere som avslørte at han selger like mye kina som andre her engang om jeg ikke husker feil. Men for all del, deres valg! :)

9førrlars
16/07/12, 17:03
Åja, mulig det. En kompis av meg bestillte turbo osv for en liten stund sia og det blei ganske bra. Men skal si at det virker rart med prisene ja.
Har fått bra produkter jeg værtfall. Så når det gjelder slanger og fks banjo bolter har han en del på lager. Men jeg vet om en kar som har bestillt turbo fra han nå, så jeg skal ta en liten titt på den turbo'en når den kommer.