PDA

Vis full versjon : Lakkering i Polen, eventuelt andre land?



elephant
12/07/12, 14:32
Har tenkt til å få noen til å lakkere opp bilen min, men er det billigere å reise til utlandet å få gjort det?
Typ Polen, Sverige osv?

Hørt med et firma i polen, og da fikk jeg dette som svar:

Skal man dømme etter bildene du har sendt vår garasje har vurdert prisen på blikkenslager og lakkering i samme farge til 9.500 PLN (17.100 kroner).

Prisen ovenfor inkluderer:
- De-installasjon av karosseri-elementer før maling (som dører, lys, håndtak osv),
- Rust reparasjoner, inkludert sandblåsing,
- Lakkering av ekstern karosseri og dør indre rom,
- Polering.

Er dette et bra tilbud? Synes det var litt vel mye til å være i Polen, men hvis de gjør en bra jobb er det jo ikke mye å utsette på det.
I Norge ville det jo kostet mye mer, det er jeg klar over. Men så tenker jeg også på at jeg må være der i to uker, da ruller det jo også ut kæsj.

Noen i Norge som tar en fair pris? Eller veit om noen i andre land?

hgnubel
12/07/12, 14:54
Bare en observasjon på tiden det tar: Med billigbilletter på fly kan det sikkert lønne seg å reise frem og tilbake fremfor å bo der 2 uker :)

elephant
12/07/12, 15:00
Ja, det var jo faktisk ikke så dumt! Kjører bilen ned, og så fly hjem. Fly ned og kjøre hjem.

Noen som har erfaring med dette? Fint om noen har noen billige forslag fra Norge også.

elephant
15/07/12, 21:00
Ingen som har erfaring med dette?

turb00le
16/07/12, 05:04
Har vurdert samma saken selv...
Det blir på samme måte som med en lakkerer i norge;
Prisen ligger i demontering og sliping...
Hvis du demonterer det som kan demonteres uten at bilen blir "ukjørbar" samt tar grovpussen selv
så bør det ikke bli altfor dyrt.
Har sett biler lakkert i polen og det ser stort sett veldig bra ut, litt skeptiskt hvis det har vært mye retting men.

Kan jo fint kombineres med en liten ferie i krakow, gdansk e.l.
Fine steder det...

elephant
16/07/12, 19:00
Ja, handler vel om å komme i kontakt med de "rette" folka.
Som sagt fikk jeg pris på 9500,- zloty + moms, så rundt 21000,- nok.
Da må det sandbåses der det er litt rust og slikt, og de tar inni dørene. Noe jeg ønsket pga litt dårlig lakk der.
Hadde vært moro om flere dro nedover.

Øygard
17/07/12, 23:11
Det er nok heilt sikkert mykjje å spara på lakkering der, men husk at det kan variera veldig kor seriøse dei er.

hgnubel
19/07/12, 21:52
Det er nok heilt sikkert mykjje å spara på lakkering der, men husk at det kan variera veldig kor seriøse dei er.

Ja, akkurat som her hjemme :)

Fordelen her hjemme er at vi kan språket og kjenner kulturen vår bedre... Men nå som det er så mye polakker her hjemme burde det være mulig å kjenne noen som kjenner noen som kan hjelpe med språket hvis det trengs (mange i Polen snakker ikke engelsk).

Daniel V
07/11/12, 11:57
Finnes omtrent alltid minst en polakk på lakkeringsverksteder nå omdagen, så det spiller vel liten rolle :)

larsverm
07/11/12, 17:40
Mye polakker i arbeid her i landet for tiden, og de jeg har hatt grunn til å mene noe om, oppfatter jeg som skikkelige folk som gjør god jobb. Men språk og avstand gjør det mer utfordrende å vurdere seriøsitet og kvalifikasjoner osv. Kanskje greit å se om noen andre har gode erfaringer med tilsvarende og bruke samme verksted/personer.

Øygard
07/11/12, 22:37
Mye polakker i arbeid her i landet for tiden, og de jeg har hatt grunn til å mene noe om, oppfatter jeg som skikkelige folk som gjør god jobb. Men språk og avstand gjør det mer utfordrende å vurdere seriøsitet og kvalifikasjoner osv. Kanskje greit å se om noen andre har gode erfaringer med tilsvarende og bruke samme verksted/personer.

Dei pleier jo vera greie og er ofte flinke å arbeida:) Det er ikkje det som er problemet, men dei er kanskje ikkje lika nøyen på at det skal sjå fint ut og sånt, eg kjenner ein som fekk nåken polakkar til å pussa opp ein leilighet. Det vart jo ganske bra, men det var litt opning mellom listene, flisane på badet låg av og til litt skeivt og sånne småting. Detta går jo sikkert an å snakka med dei om på forhånd og bli enige om korleis det skal gjerast, so det er sikkert ikkje nåke problem å få ein bil lakkert dar, men det kan bli misforståelsar pga språket og det er ikkje sikkert dei er vant til å gjera ting heilt på samme måte som her i Norge. Eg meinar ikkje nåke gale om polakkar generelt, dei fleste eg har møtt er greie folk, men det finst heilt klart unntak. Her var det ein del tjuveri av båtmotorar for eit par år sidan, og det viste seg å vera nettopp polakkar som sto bak. Men det er jo ikkje nåke grunn til å ikkje lakkera bilar i Polen, dei fleste polakkane er nok snille og greie, i alle fall dei eg har møtt:)

Wrasko
07/11/12, 23:10
Hver sommer stikker mine kollegaer hjem til Litauen og Latvia, da får jeg tilbud om hellakkering av bil, profesjonell jobb for 7-10k, og da bare sender jeg med nøkla i tilfelle.. Så du finner nok billigere enn 17k og

edit: Mrk, jeg har sett resultatet på flere av bilene, og har ikke funnet noen feil/mangler på jobbene

larsverm
07/11/12, 23:22
Jeg kjenner i hvert fall til en gammel bil som skal ha vært lakkert i Polen for et par år siden, og den ser fortsatt bra ut etter den tiden som har gått (også et kvalitetstegn). Så det kan i beste fall gå bra. Det blir som alltid ellers, man må sørge for at man vet på forhånd hvem/hva slags folk man har med å gjøre.

Revell
08/11/12, 00:14
Sønnen til sjefen til kjærsten min skal ned til Polen snart med en Volvo 245DL som skal pusses helt opp. De har en BMW der nede nå som gjennomgår det samme. Kan jo gi tilbakemelding på hvordan det går da:)

LukaszAndersen
11/01/13, 13:14
Har tenkt til å få noen til å lakkere opp bilen min, men er det billigere å reise til utlandet å få gjort det?
Typ Polen, Sverige osv?

Hørt med et firma i polen, og da fikk jeg dette som svar:

Skal man dømme etter bildene du har sendt vår garasje har vurdert prisen på blikkenslager og lakkering i samme farge til 9.500 PLN (17.100 kroner).

Prisen ovenfor inkluderer:
- De-installasjon av karosseri-elementer før maling (som dører, lys, håndtak osv),
- Rust reparasjoner, inkludert sandblåsing,
- Lakkering av ekstern karosseri og dør indre rom,
- Polering.

Er dette et bra tilbud? Synes det var litt vel mye til å være i Polen, men hvis de gjør en bra jobb er det jo ikke mye å utsette på det.
I Norge ville det jo kostet mye mer, det er jeg klar over. Men så tenker jeg også på at jeg må være der i to uker, da ruller det jo også ut kæsj.

Noen i Norge som tar en fair pris? Eller veit om noen i andre land?

Hei jeg har bra erfaring med Polenrep.dk. De gjør et bra stykke arbeide har fået lavet min Mercerdes hos dem.

Team Tynner
11/01/13, 14:16
kamerat av meg har hatt en chevy van til lakkering og omtrekking av interiør.meget bra utført.ikke lett å lakke en så stor bil som en van svart m/dekor å fa det så fint.ikke en bulk eller sliperipe å se.mener han betalte 24000

The Sven
11/01/13, 14:40
Har en kollega som har en 78 245 i Polen til lakkering nå, kan sikkert få en tilbakemelding på hvordan det ble :)

Revell
11/01/13, 14:43
Har en kollega som har en 78 245 i Polen til lakkering nå, kan sikkert få en tilbakemelding på hvordan det ble :)Sikkert den jeg kjenner til også. Han som bor på Meltvedt? Hadde visst vært en artig og spennede tur når bilen stoppet iallefallXD

The Sven
11/01/13, 15:06
Meltveit ja, stemmer nok det! Snakka med han nå, og bilen skal visst ikke hentes før til våren, så da blir det kanskje litt sent med tilbakemelding :/

Revell
11/01/13, 15:14
skulle skifte farge fra blå til Champagne/gull den :P

siggen
13/01/13, 01:44
http://www.improxcustoms.com/catalog/catalog/index.php?cPath=303_304 16995,- i sverige :)

hgnubel
13/01/13, 10:35
Til den prisen i sverige ville jeg droppet polen i hvert fall... Slipper språkbarriæren, eller man kan jo håpe. Er gjerne østeuropeere som gjør dette i sverige også :)

Petter M
13/01/13, 16:54
Vi har en polakk på jobben, som reiste ned i helgen med en den ene firmabilen, 06 transit, lang og høy utgave. hellakering + sveising og retting av MASSE bulker!

Pris: 12.000. (estimert pris foreløbig)

Skal komme tilbake med resultatet :)

drunkrock
27/01/13, 23:32
Hi. I'm from Latvia. Working more then one year with Norway cars. Started my own busines year ago. I offer quality paint jobs, welding, part exchange, special wishes with paints, repairs after crashes. Sarting from new cars to completely rusted.
Some pics below in link with my jobs from Norvay.

https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=3ad14b2143089399&resid=3AD14B2143089399!190&parid=3AD14B2143089399!135&authkey=!AB78MyfPITmhOag

touareg
30/07/16, 16:32
do you work in norway or do you take the cars in latvia

volvobrage
30/07/16, 21:26
Ein på bimmers hadde ein E30 M3 til polen og gjorde seriøst omfattande kaross arbeid + lakkering der. Blei utruleg bra:)
Men trur det lønner seg og ha polakkar i Norge som ein kjenner og kan bruke til hjelp. Han brukte ein verkstad gjennom ein han jobba med meiner eg.

HansOla
30/07/16, 22:47
Ein på bimmers hadde ein E30 M3 til polen og gjorde seriøst omfattande kaross arbeid + lakkering der. Blei utruleg bra:)
Men trur det lønner seg og ha polakkar i Norge som ein kjenner og kan bruke til hjelp. Han brukte ein verkstad gjennom ein han jobba med meiner eg.
Man må ha polske venner som tar med bilen nedover for å gjøre jobben, ellers tar de grådig godt betalt!