PDA

Vis full versjon : Heisann, har volvo auto og holder på å daue...



V50D5t8
12/07/12, 14:23
Jøss, hvorfor tar det ett minutt å gire?
Er det noen som har erfaring med autokassa og hvordan man kan få den til å gire raskere?
S40 D5 NOT stock! ca 475 nm

Roy T
12/07/12, 15:44
Jøss, hvorfor tar det ett minutt å gire?
Er det noen som har erfaring med autokassa og hvordan man kan få den til å gire raskere?
S40 D5 NOT stock! ca 475 nm
Lenge sia du har byttet olje og filter?

V50D5t8
13/07/12, 05:19
Hei, har ikke bytta olje på automaten nei. Bilen har ca 70' på telleren så tror ikke det skulle være noe tema?
Den bruker jo ikke ett minutt men det er den treigeste autokassa jeg har kjørt med. Hjelper ikke i manuell stilling heller, forøvrig girer den ikke opp i manuell, kan ligge på turtalls sperra? Greit nok det men tror ikke det er riktig.

Texascom
13/07/12, 08:31
Ville startet med å flushe kassa samt SW oppgradering og nulling av adapsjon.

Roy T
13/07/12, 14:08
Hei, har ikke bytta olje på automaten nei. Bilen har ca 70' på telleren så tror ikke det skulle være noe tema?
Den bruker jo ikke ett minutt men det er den treigeste autokassa jeg har kjørt med. Hjelper ikke i manuell stilling heller, forøvrig girer den ikke opp i manuell, kan ligge på turtalls sperra? Greit nok det men tror ikke det er riktig.
hmmm... vet ikke hvor avansert den kassa di er men det er jo normalt å shippe kassa også når mann gjør det med motorn på nyere biler...:)

V50D5t8
20/07/12, 07:02
Takk for svar:)
Jeg stiller meg noe undrende til at det skal være nødvendig å flushe ei kasse som har bare 70'. Da jeg pumpa opp effekten fikk jeg beskjed om at den kassa fint skulle greie ca 475 nm. Nå var jo ikke det noe jeg reagerte på da 2012 D5 stock har ca 440 nm. Min D5 er en 2007 og har 350 nm stock men jeg tror det er samme kassa i utgangspunktet men med noen forbedringer. Du får jo kjøpt "billig chipping box-ca 2600,-" med 490nm til D5, tror ikke de gjør noe med kassa.
Er det ikke noen volvo mechanics her som vet om kassa tåler dette?
Det var meningen å stille på Volvotreffet til søndag men jeg er nå usikker på om det er lurt, har ikke "tatt den helt ut ennå" med økt effekt. Skal ned på Nurburgring første uka i august og det hadde vært kjipt å blåse girkassa der....

Marius
20/07/12, 07:51
Hør på texascom han jobber med volvo til daglig