PDA

Vis full versjon : 601 Classic Red



Svartedal
12/07/12, 10:06
Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt 601 classic red på sprayboks? Trenger litt til en skade jeg har reparert på frontfanger..

Fargekoden på bilen er 601-21 (601: Classic Red / 2: Herberts (STANDOX) / 1: Solvent based), ifølge VADIS.

Kjøpte en sprayboks på Bilxtra for å teste tidligere (merket 601 Rød), men den var en del mørkere.

R-israelsen
12/07/12, 10:39
Jeg har kjøpt 601 på biltema, og syns den var ganske lik den orginale fargen. Men blir mye bedre om du stikker innom et lakkverksted og handler spraybokser. Dem bestiller opp den fargen du vil ha :- ) Koster litt mer en biltema og bilxtra men blir også bedre :)

Svartedal
12/07/12, 13:35
ok, takker for svaret ;) Får ta en runde etter jobb i dag å kikke litt.

R-israelsen
12/07/12, 15:54
No prob : ) Ta gjerne noen bilder av finishen du får : )

mrstfu
11/09/12, 10:51
har kjøpt på Torshov Bilrekvisita med gpdt hell, fargen er veldig lik originalfargen, deretter kommer det bare ann på hvor solbleket resten av bilen er.

lakkode 50-320, i tilfelle.

Kjetil Krømcke
11/09/12, 19:59
Du kan jo dra til en fargehandler med en del, f eks tanklokk så kan de scanne fargen eller bare sammenlikne fra fargekart

Øygard
11/09/12, 22:59
Jeg har kjøpt 601 på biltema, og syns den var ganske lik den orginale fargen. Men blir mye bedre om du stikker innom et lakkverksted og handler spraybokser. Dem bestiller opp den fargen du vil ha :- ) Koster litt mer en biltema og bilxtra men blir også bedre :)

Ikkje bruk biltemalakk på metall. Det gjorde eg på ein Hiace ein gong. 3 veker tok det før eg oppdaga brune flekkar på nesten samtlege plassar som eg hadde lakkert.

Men på plast og sånt går det sikkert heilt fint:)

ovlov86
12/09/12, 01:31
Ikkje bruk biltemalakk på metall. Det gjorde eg på ein Hiace ein gong. 3 veker tok det før eg oppdaga brune flekkar på nesten samtlege plassar som eg hadde lakkert.

Men på plast og sånt går det sikkert heilt fint:)

Da vil jeg heller tørre å skylde på dårlig grunnarbeid... Har brukt biltemalakk på alle mulige materialer uten at det har vært noe problem..

mrstfu
12/09/12, 08:57
Da vil jeg heller tørre å skylde på dårlig grunnarbeid... Har brukt biltemalakk på alle mulige materialer uten at det har vært noe problem..

vil påstå at uansett hvilken konvensjonell lakk man bruker på bart metall, vil det ruste gjennom i løpet av kort tid. grunning er alt, bare god erfaring med temalakk jeg og.

ovlov86
12/09/12, 12:13
vil påstå at uansett hvilken konvensjonell lakk man bruker på bart metall, vil det ruste gjennom i løpet av kort tid. grunning er alt, bare god erfaring med temalakk jeg og.

+1 (femtegn)

Tonytic
15/09/12, 19:50
hos ødegård lakk får du bestilt på boks etter fargekode ;)

Øyvind G
16/09/12, 11:06
hos ødegård lakk får du bestilt på boks etter fargekode ;)

Det får man også hos Fargerike (http://www.fargerike.no/Store-Locator/).