PDA

Vis full versjon : Lamdasonde



white_volvo
12/07/12, 00:26
Hei.
Jeg har en 97 Volvo 940 med B230fk. Har hatt litt problemer med at den har gått litt ugjevnt på tomgang i det siste, og i dag kom lamdasonde lampa opp i dashbordet mens jeg var ute og kjørte. Har ikke merket noe på kjøringen og slik, den drar bra og gjevnt.
Jeg stoppet bilen da jeg kom hjem, og den startet lett igjen. Så jeg tok ut pluggen til LMM mens den sto og gikk, og da gikk den fortsatt på tomgang. Når jeg plugget inn kontakten igjen så gikk den opp litt på turtall igjen.
Kan det være LMM som holder på og tar kvelden da eller? For bilen skal vel stoppe når jeg tar ut kontakten?

HansOla
12/07/12, 22:10
Har akkurat hatt samme problem, og i mitt tilfelle var det lambda. Sjekk for feilkoder først før du bytter noe ;)

white_volvo
13/07/12, 11:16
Jeg tok av minuspolen på batteriet og satte den på igjen, og nå er lampen i dashbordet borte. Så jeg får vente og se om den dukker opp igjen. Bilen oppfører seg normalt nå, så får se litt :) Noen som vet hva det koster og ta en diagnosesøk på verksted?

boman
13/07/12, 13:44
Litt forskjellige, noen verksteder gjør det gratis for å være greie, andre må sette opp en time.. Bare svinge innom nærmeste verkstedet å høre det ;)