PDA

Vis full versjon : Strømboks på tankarmatur 240 89



Vetle
23/04/10, 16:14
har et tankarmatur som jeg tok fra en 89 modell 240. MEN strømmen kommer ikke i mellom den hvite boksen som er på toppen så jeg tok bort den. Da blir det et lite hull i tankarmaturet som jeg bare tenkte å tre 3 kabler i mellom åsså bare kjøpe lim som tåler bensin så det blir tet...

MEN kom til å tenkte på om det er noe spesiellt inni den boksen? at jeg må ha den eller noe siden det er bensin i nærheten eller går det forslaget mitt? :)

Modalen
23/04/10, 16:51
Boks? Tenker du på de kabelgjennomføringene i plast, som er tredd inn i armaturet?

De trekker du bare en ledning igjennom og lodder ledningen på andre siden, akkurat som det er gjort originalt... Da blir det helt tett...
Du burde ikke fjernet gjennomføringen, men det er jo ikke uvanlig at ledningene irrer og brytes av akkurat der.

Bruk en skikkelig krympestrømpe med lim som du trer over både ledningen og plasttuppen. Da kommer det ikke vann inn, og du får en grei strekkavlastning.

Vetle
24/04/10, 00:39
Jepp den kabelgjennomførings saken jeg snakker om! :)

Da trer jeg bare kabler og jording fra pumpe å slikt opp hullet og tetter med noe tettningsmasse som tåler bensin! :)

hva er det so tåler bensin i grunn? :P