PDA

Vis full versjon : TBO-ADHDRacing`s 66(VCCN trackday) charter svein var på besøk med lys



Sider : [1] 2

TeamBørnOut
20/12/09, 21:04
Kjøpte bilen i fjor vinter for å lage en rask liten gatebil med en R6 motor fra volvo. Men for å få skilter på skiten måtte jeg ha tak i litt nye deler. tok rusta (Råtassracing gjorde dette) på hjulbuen og hjalp til med å sote rutene. har ventet på å få tak i ny rute (gammle er pungtert) men det fikk jeg først tak i forgje uke. Orker ikke bytte slikt nå og så radikale forandringer denne bilen skulle få så er det kanskje greit å heller ha det som en ren banebil :D. man behøver ikke være utdannet mekaniker for å skjønne at en dreibenk av en motor ikke sitter bak i denne bilen orginalt :D
Det ville vært umulig å få en 6er den rette veien i denne bilen å beholdt kjøreegenskapene. den er seriøst LITEN.
Så frem til romjula skal jeg prøve å få tak i en billig 850 forstilling med girkasse. ellers blir det en rødblokk med tvangsmating som skal ned. Skal uansett begynne å gjøre klar denne motoren i tilfelle det ikke dukker opp noen 850.
det var tenkt multilink på denne. men jeg tror det blir ALT for breit. men skal måle å se. den skal ikke breddes. den skal se orginal å fæl ut! det blir nok kanskje noe hjemmelaget bakstilling. ellers blir det i nøden en skikkelig innkortet bakaksel med noen 3xx dekk som jeg har liggende fra noe amrikanske greier :)
Vi har kommet så langt at vi vet vi skal kappe ut gulv og lage rør ramme. bare tre karroseriet over. forstillinga blir vell fra 940 tipper jeg. mulig det blir dobble A armer fra noe lotus greier jeg har liggende.
jeg må få sammlet sammen litt flere bilder i løpet av kvelden. men slenger ut noen jeg har sålenge :) tråden oppdateres fortløpende :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1394.jpg



http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1585.jpg


Her ser dere grunnen til at det ikke er plass til noen rekke 6 forran uten at det blir "audi" av det.
http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1586.jpg
man sitter jo med beina på hjulhusene inni også :D

TeamBørnOut
20/12/09, 21:07
Her er grunnen til at jeg ikke skal bruke drivlinja
R8AzqtomwD0

Og her er grunnen til at jeg ikke drar den på banen som den er
d87fNN8cvrY <--- V Power bensin og alene i bilen :D

treboR87
20/12/09, 21:13
blir helt sikkert en litt uvanlig og artig bil.. :D

roffenn
20/12/09, 21:15
hehe, det var nå å noe å lage banebil av...
Men artig blir den vel. ;)

microplex
20/12/09, 21:15
dette blir kult :D

Næssen
20/12/09, 22:29
Dette blir rått!!:D Skal følge med her ja:)

TeamBørnOut
20/12/09, 22:42
Slik var skjønnheten når vi hentet den
http://www.hellesangels.com/volvo/66/661.jpg


Ga den en vask før den skulle få reparert den dårlige hjulbuen sin. mange som tittet...
http://www.hellesangels.com/volvo/66/66vaske.jpg

Råtassracing sparkler opp hjulbuen som er ødelagt
http://www.hellesangels.com/volvo/66/66laffensparkler.jpg
http://www.hellesangels.com/volvo/66/66laffensparkler2.jpg

http://www.hellesangels.com/volvo/66/66_intreor1.jpg


Her skal det bli litt forandringer hverfall. Stolene skal ut. (de sitter montert i 4stk 6mm skruer :eek:)

Jobber med en liste over div oppsett nå. kommer med den litt senere :)

microplex
20/12/09, 22:45
hehe den er jo så bitte liten:D

TeamBørnOut
20/12/09, 22:51
Litt fakta om bilen i orginalstand:
Wheelbase2248 mm
Length3905 mm
Width1537 mm
Height1391 mm
Kerb weight833 kg
57HK = 68hk pr tonn :)

Og forran sitter det porsche 911 bremser :D
skal ta fler bilder i morgen. har desverre mistet mye av mine gammle bilder.

microplex
20/12/09, 22:54
Litt fakta om bilen i orginalstand:
Wheelbase2248 mm
Length3905 mm
Width1537 mm
Height1391 mm
Kerb weight833 kg
57HK = 68hk pr tonn :)

Og forran sitter det porsche 911 bremser :D
skal ta fler bilder i morgen. har desverre mistet mye av mine gammle bilder.

det er noen mål det også:rolleyes:

pøs på med bilder

Joakim-G_R
20/12/09, 23:24
Jeg fikk vilja mi? :D

Swissman
20/12/09, 23:24
Kult prosjekt.
Si fra om du har noen deler tilovers. Har selv 2 stk 66 her. :)

Joakim-G_R
20/12/09, 23:26
Fargetips, det var en "poster" tidligere, når disse var nye, der de var gul med sort stripe, og grønn med sort stripe, mener jeg å huske. Hadde vært bøst. Se om jeg finner bilde!

EDIT: Her:
http://www.philseed.com/images/volvo-66-st.jpg

Eller rallyinspirert? Dårlig bilde men :P
http://www.rallydaf.nl/afb.Old6/Image031.jpg

Volvo360tic
20/12/09, 23:40
hahaha:D arti prosjekt:) få heller stappa nedi en 4er med goo mating:P

TeamBørnOut
20/12/09, 23:55
Hva skal man gjøre? Billig og enkelt?
Uansett hvilket oppsett jeg velger så skal det bli en "rør" bil. for de som har sett en slik bil i virkeligheten vet hvor utrolig farlig det ville vært å dratt noe slikt ut på banen..
Setene sitter skrudd i gulvet i helt vanlige 6mm skruer. 4stk på hvert sete. så hvis noe skulle skjedd så hadde det ikke hjulpet med sele i denne bilen. Og jeg har ikke lyst til å take med den heller... det værste ville nok vært å fått noen i ræva eller lignende. her er det NADA som tar i mot før det er forsent.
Skal få tak i en del bilder av andre rørbiler og se hvordan de har gjort saker. stolene blir noe "kina" seter fra bs eller lignende..(tror faktisk jeg har 2 slike "carbon" stoler når jeg tenker meg om :D Bilen skal kunne godkjennes etterhvert som "banebil". men blir prøveskilter de første treffene til alt er i orden.Bensinsystemet skal monters og det blir brukt orginale bmw / volvo bensinpumper og en godkjent tank. alt skal gjøres lovlig. Skal ikke bli jult opp av biltilsynet og jeg gidder ikke brenne opp i en 66! bilens understell er jo ikke bestemt enda. men jeg har liggende det jeg trenger til forstilling / bakstilling hvis jeg går for en 4er..
Forbremmsene blir neddreide skiver fra 940 eller lignende (skal gå å ha 13" hjul på bilen :D ) forstillinga blir nok 940 deler, 240deler eller mx3 deler. event en forstilling som lotus ordnet frem til noen EL biler(dobble A armer og coilovers).
felger og nav? volvos 5boltede bak og felger som er breddet en del innover.
 

Forskjellige oppsett som må tenkes gjennom :D



Oppsett1: Volvo 666
Rekke6 fra 960 på 2.5liter
Volvo 850 / Eller nyere forstilling med girkasse som blir montert bak. så man får en tverrliggende midtmotor.
Fordelen? lyden... og med 850 forstilling etc blir det ikke så mye jobb("mye"). hjulopphenget er nesten ferdig og man kan konsentrere seg om mye annet.
Ulempen? Blir det for breit?
volvo66`n er 1308 mm og 850n er 1521 mm
blir det vanskelig å få den til å se "orginal" ut med de?
Går det å "korte" inn forstillinga? mye jobb? Eller kanskje det holder med å lage egne bærearmer?
Gir overføringa blir med wire. null stress å fike til.
Er det plass? ja.. God plass! + at det hadde vært kult å prøvd midtstilt motor! Men problemet er mangel på penger til ei girkasse og forstilling. fort 8-9k der. og vips så bruker man bare girkassa og har kjøpt mye unødvendig.. Passer stikkakslene fra multilinkene over? hvordan ser splinsen ut på disse girkassene? får lage en tråd å spørre om slike ting på forumet!



Oppsett2: Volvo Mx666
Motor: mazdas v6 på 2.5liter og 170hk. turtals maskin som har lyd vakkrere en bmws R6 motorer!
De har også et hjuloppheng som er UTROLIG enkelt og modifisere bak på en 66! bredden blir også bra (Track front 1460 mm)
Ulempen: Dør denne motoren etter 2 runder på rudskogen?
Jeg har vært med å drept noen slike nå. + at min egen døde etter en svenske tur med svenske motorveier..
Fordeler? jeg har alt jeg trenger untatt en ny motor... Det er kjedelig å gjøre så mye jobb og ha det moro i akkurat 2minutter.. Men jeg har sportslige dempere til bilen (HAHA rød koni) og greie bremser. Da ville jeg fått abs også! sikkert greit å ha på noe så lite og farlig. Stor oljesump (jævlig stor) og høynatrykk på olja skulle vist løse litt av lagerras problemene.



Oppsett3: Volvo66turbo
Motor. B230FB med orginal innmat og en grei turbo eller kompressor. Girkassa blir en m90 eller ei bmw kasse jeg har.
bakstillinga blir multilink fra 960 eller en blanding av 960 og noe hjemmelaget (1520 mm mellom hjula på 960.... og jeg vil ikke at den skal breddes no serlig. helst ikke i det hele tatt).
Ulempe? jeg er litt lei av rødblokka.. men ser jo at dette kan bli moro. men må basere det på LH2.4 og chip. Men jeg får ikke så gode kjøreegenskaper som de øverste oppsettene. og heller ikke den herlige lyden. Men hadde vært moro med litt turbolagg i en så liten bil som kanskje hadde skutt fra seg godt på langsletta. Minuset er jo at jeg må skaffe 2stk turbohjerner til LH2.4. men skal ikke være helt umulig :)
 
(oppdatert)

Oppsett4: Volvo66turbo2
Fikk en hyggelig PM i går kveld av et bedre menneske (svenske) på forumet som kanskje ville bytte bling bling felgene mot en 850 forstilling (hvis det var riktig ET). Kammeraten min spurte om hvorfor vi ikke kunne slenge rødblokka bak med turbo?
Og hvorfor ikke? 170hk suge 6er fra volvo er ikke sprek i orginal utførelse.. de første 3literne er jo de gode som virkelig drar godt. Så han var litt mer inntresert i å bygge opp en 4er. slenge turbo på den og vente med 6ern til den fikk mer pulver.
Fordeler? alt er klar gjort for å slenge nedi en 6er senere! 4ern kan jeg eksprementere en del på. adapterplate er nullstress å få frest ut. Og det hadde jo vært fint å få laget en slik så man fikk brukt vanlig m90 kasser på hvitmotorene også.
Ulemper? Vil bilen bli altforlett forran ved pådrag? det er nok litt værre å bytte ut denne motoren når den sitter bak også. men dette blir det vell en løsning på. Hvordan går det med olja i bunnpanna? den må hvertfall bygges om en del så den får olje i alle tilfeller. kanskje lage en litt "dyp" bunnpanne som ikke får gått tom for olje? Fler ulemper? ja... 16V toppen min passer rett på.. og jeg kjenner det kunne blitt aktuelt etterhvert, men det er egentlig en 6er jeg vil ha der :P



 
Håper folk kommer med tips / innspill! begynner ribbinga i romjula hvertfall :)
 
 

TeamBørnOut
20/12/09, 23:58
Joakim-G_R: det er jo herregårdsvogna som har striper :D (du ser jo hvor mye større den er haha)
Volvo360tic: ja, det blir kanskje sånn om jeg ikke får tak i noen 850 girkasse / forstilling. Motoren blir bassert på en FB motor med stor turbo og LH.2.4 da. snik oppsett til en lekebil :)
Men nå bærer det til oslo så jeg får fres ut motorfester til huqvarna monkeyn :D

Volvo360tic
21/12/09, 00:00
Joakim-G_R: det er jo herregårdsvogna som har striper :D (du ser jo hvor mye større den er haha)
Volvo360tic: ja, det blir kanskje sånn om jeg ikke får tak i noen 850 girkasse / forstilling. Motoren blir bassert på en FB motor med stor turbo og LH.2.4 da. snik oppsett til en lekebil :)
Men nå bærer det til oslo så jeg får fres ut motorfester til huqvarna monkeyn :D



bruk heller tid på bilen:D har atv,moped og masse andre prosjekt men bilen først:) hehe burde kalle oss for Sist litn Racing. da somregel alt blir gjort natta før vi reiser på treff:)

Volvo360tic
21/12/09, 00:04
Oppsett3: Volvo66turbo
Motor. B230FB med orginal innmat og en grei turbo eller kompressor. Girkassa blir en m90 eller ei bmw kasse jeg har.
bakstillinga blir multilink fra 960 eller en blanding av 960 og noe hjemmelaget (1520 mm mellom hjula på 960.... og jeg vil ikke at den skal breddes no serlig. helst ikke i det hele tatt).
Ulempe? jeg er litt lei av rødblokka.. men ser jo at dette kan bli moro. men må basere det på LH2.4 og chip. Men jeg får ikke så gode kjøreegenskaper som de øverste oppsettene. og heller ikke den herlige lyden. Men hadde vært moro med litt turbolagg i en så liten bil som kanskje hadde skutt fra seg godt på langsletta. Minuset er jo at jeg må skaffe 2stk turbohjerner til LH2.4. men skal ikke være helt umulig
 
:D:D:D

Joakim-G_R
21/12/09, 01:28
Hva med MS? Vil vel være mer vellykket (og BILLIGERE) enn lh2.4 turbohjerner?

TeamBørnOut
21/12/09, 03:33
nåja.. joa. men det er bare det at jeg da må lese litt om det. men det er jo ikke uaktuelt :) kommer jeg over noe så slår jeg sikkert til. hadde vært fint så man fikk dratt ut litt mer power :) Skulle hatt en egen MS del på forumet her :)
Har akkurat fiksa meg radiator og vifte hvertfall :D
Men kompisen min syns vi skulle ha 850 gir oppsettet. og heller montere rødblokka på den til 6ern fikk litt bedre innmat... Jeg er litt enig :) Men MS kunne jeg jo også ha brukt på 6ern. kompressoren er jo ikke forliten for den :D
skal høre om noen kompiser fortsatt har det liggende!

henrik940
21/12/09, 06:45
Detta blir tøft Kristoffer :D

Swissman
21/12/09, 09:26
Om den blir for smal, hva med å brede karosseriet 10cm?
Det er jo stort sett rette flater i midten på bilen.
Så en gang en som hadde breddet et Golf 1 karosserie og satt på en Porsche 928.

Om du skal ha rødblokk hvordan vil du plassere girkassen? Det er jo ikke plass i karosseriet til det.
Har selv tenkt på å bruke 360 bakstilling med girkasse og en turbomotor. Det burde vel la seg gjøre?
Kult at denne biltypen kommer tilsyne igjen. :-D

TeamBørnOut
21/12/09, 13:06
Skal oppdatere "oppsett" innlegget nå :)
Swissman: Hvor holder du til? Klart det blir deler til overs! Det var noen som lurte på om de kunne få bakstillinga (de skulle bruke den til å dra opp glidefly). men har ikke hørt noe mer så hvis du er inntresert kan du ta motor / drivlinje. Jeg skal bare beholde bmw dynamoen som sitter montert nå :) men har den orginale (måtte bytte når jeg satt i stereo).
360 bakstilling og girkassa tåler ikke så veldig mye. men er man forsiktig i giring etc går det sikkert en stund :)




Vi har sett på litt rør i natt. blir sveiste rør i ramma og sømløse i buret. De setene jeg trodde jeg hadde har jeg. Men de er litt breie i toppen(eller er bilen litt liten? :P). De vanlige bilcross stolene pedersen har er greie for meg. men kompisen min har litt større bakdel (alt under 100 er femi sier han) og får ikke plass i de stolene :D så vi får finne på noe der. Det går kanskje å "bøye" de litt breiere? noen som vet? det blir hvertfall påbegynt å frese ut litt små ting som pedaler og sånt i natt. så får jeg begynne å lage litt deler til det hydrauliske brekket. Radiator til 960 med elvifte er i boks hvertfall. blir lagt vannrør bak og til fronten. i en så liten og kort bil så skal det gå bra uten en ekstra pumpe. Er litt usikkert på om vi skal bygge inn abs fra 960n i bilen. Har litt lyst pga kammeraten min som liker det best. Er jo ikke store jobben og lage en bryter til dette. Men får se.. Har fortsatt alle delene fra LS90 sin bil og alt er markert opp så det er vell bare en kveld med rør og lednings dragning så skal det fungere. Batteri er innskaffet. kabler til alt mulig har jeg. mangler bare litt brytere (biltema :D) og små ting(mangler nok mye små ting), men jo mer man klarer å tenke på jo bedre er det (hvertfall nå hvor alle butikker skal ha så mye stengt).

OHKorpan.
21/12/09, 17:18
Tror du får mye morro ut av oppsett 3 ;)
Det så lettest ut iallefall, å en husmortrimma 230motor i en så liten bakhjulstrekker blir jo som å kjøre en Think med 700hk !

TeamBørnOut
21/12/09, 17:38
Ja, over 300hk pr tonn hadde vært moro :D
Skal ut å frese ut pedaler i alu nå :)

Næssen
21/12/09, 17:51
Du later deg ikke:) Det er bra! Gjør noe hele tiden!:) Tror dette kommer til å bli en artig tråd :D

Swissman
21/12/09, 19:57
[QUOTE=TeamBørnOut;2783]Skal oppdatere "oppsett" innlegget nå :)
Swissman: Hvor holder du til? Klart det blir deler til overs! Det var noen som lurte på om de kunne få bakstillinga (de skulle bruke den til å dra opp glidefly). men har ikke hørt noe mer så hvis du er inntresert kan du ta motor / drivlinje. Jeg skal bare beholde bmw dynamoen som sitter montert nå :) men har den orginale (måtte bytte når jeg satt i stereo).
360 bakstilling og girkassa tåler ikke så veldig mye. men er man forsiktig i giring etc går det sikkert en stund :)

QUOTE]

Bor i Vestfold og jobber i Oslo. Er du på Østlandet så hadde hært morro å stikke innom og se på prosjektet. Har fri nå over jul og nyttår.

TeamBørnOut
21/12/09, 20:03
du får ta med en henger så skal du få litt deler rundt nyttår :)
Den fungerer "perfekt" . men er ikke håndbrekk på den(mulig, men ikke turt å dra så hardt). :)

Swissman
21/12/09, 20:19
du får ta med en henger så skal du få litt deler rundt nyttår :)
Den fungerer "perfekt" . men er ikke håndbrekk på den(mulig, men ikke turt å dra så hardt). :)

Ok, send meg tid og sted på pm så kommer jeg. :)

Swissman
21/12/09, 20:43
Forslag til lakkering.

http://i946.photobucket.com/albums/ad301/danielg_03/Volvo66.jpg

og blir det denne lyden?
http://www.youtube.com/watch?v=4S4_Z9SfVp0

TeamBørnOut
21/12/09, 20:59
den så jo nesten sportslig ut hehe. Lyden blir nok ikke mye ulikt nei :) skal ha MYE eksosanlegg på den så den ikke høres no serlig

Kodja
21/12/09, 22:15
blir knallartig dette her :D

Gneizten
22/12/09, 00:33
haha, må bare le jeg :P dette kan bli artig å følge med på, gleder meg til å se hvilken løsning du går for når du skal velge motor og drivverk :P

Mr. Myhre
24/12/09, 11:49
Dette blir rå-tøfft! :D


Mvh

Yngste Haugerud
24/12/09, 14:03
Du skakke prøve med 4 hjulstrekk da? :p Tenk deg den lille erta der hadde sitti klistra tell banen da:rolleyes:

TeamBørnOut
24/12/09, 16:03
alt som drar forran understyrer :D og det liker vi ikke :D hadde jeg skulletkjørt på grus så gadde det vært moro å prøvd. men ville vært vanskelig å fått til girkasse når jeg skal ha motoren som jeg skal ha den. girkasse fra lambo eller audi R8 høres dyrt ut :P

Espedalen
24/12/09, 23:07
Trur detta vi bli noko utenomdet vanlege.

SirKim
24/12/09, 23:25
Trur detta vi bli noko utenomdet vanlege.

Trur? :D


TBO: Du er ikke frisk for 5 flate øre! Syke mann! :D

Trond-
25/12/09, 13:36
hva med motorsykkel motor? man får jo riktignok ikke en veldig momentsterk motor, men hayabusa motor i den lille balja der med rør ramme ville nok flytta temmelig greit på seg. specsa på en 2008 motor er jo:
(Claimed) 197hp
(Claimed) 146Kw @ 9800rpm
(Claimed) 154Nm @ 10200rpm

å tenk for en lyd:D

Marius
25/12/09, 14:03
hva med motorsykkel motor? man får jo riktignok ikke en veldig momentsterk motor, men hayabusa motor i den lille balja der med rør ramme ville nok flytta temmelig greit på seg. specsa på en 2008 motor er jo:
(Claimed) 197hp
(Claimed) 146Kw @ 9800rpm
(Claimed) 154Nm @ 10200rpm

å tenk for en lyd:D

og her kommer jo en 19T virkelig til sin rett også

jonass
25/12/09, 14:12
nå nei, de kjører kkk k27 på busamotorer også

Volvo360tic
25/12/09, 14:59
Om den blir for smal, hva med å brede karosseriet 10cm?
Det er jo stort sett rette flater i midten på bilen.
Så en gang en som hadde breddet et Golf 1 karosserie og satt på en Porsche 928.

Om du skal ha rødblokk hvordan vil du plassere girkassen? Det er jo ikke plass i karosseriet til det.
Har selv tenkt på å bruke 360 bakstilling med girkasse og en turbomotor. Det burde vel la seg gjøre?
Kult at denne biltypen kommer tilsyne igjen. :-D

får håpe du dropper planene om 360 bakaksling o gearkasse! de er største møkka som er laga! tåler faaen ikke mye herjing:) har et henger lasse me gearkasser,bakakslinger og stikkaksler som er ødelagt. jeg har vurdert å droppe hele 360 greia å kjøpe 240 eller noe:) eller bygge om til 240 gearkasse og bakaksling:)

Swissman
25/12/09, 15:45
får håpe du dropper planene om 360 bakaksling o gearkasse! de er største møkka som er laga! tåler faaen ikke mye herjing:) har et henger lasse me gearkasser,bakakslinger og stikkaksler som er ødelagt. jeg har vurdert å droppe hele 360 greia å kjøpe 240 eller noe:) eller bygge om til 240 gearkasse og bakaksling:)

Takk for info. Skal finne på noe annet da. :)

Slettmyr
25/12/09, 16:22
Ser knall ut !

Må jo bare følge med på dette :D:D:D

TeamBørnOut
25/12/09, 16:32
nå nei, de kjører kkk k27 på busamotorer også
19T blir altforlite på en busamotor. er snakk om 1.3liter :D
19T er fint på 600cc og sånt :)

Volvo360tic
25/12/09, 17:36
Takk for info. Skal finne på noe annet da. :)

bra:P hehe

kermitt
26/12/09, 19:57
HX35 minimum når det er såppas volum som 1.3 liter :D

SirKim
27/12/09, 03:10
HX35 minimum når det er såppas volum som 1.3 liter :D

haha!:D

TeamBørnOut
27/12/09, 17:21
hah, så for meg en hx35 på b13 :)
Sitter å tegner på nye løftere i "arne" til 16v motoren nå. Vet ikke om det er nødvendig med det når det ikke skal varves mer en 6500-7000rpm. men jeg orker ikke kødde med sånt senere. Så hadde det vært moro å hatt litt ekstra turtall å dratt på med i noen tilfeller!

gaupe
28/12/09, 14:32
Flytta til gullprosjekt

Mr. Myhre
28/12/09, 14:50
Flytta til gullprosjekt

Ja det fortjener den! :)
Kommer til å bli så rått dette :D


Mvh

TeamBørnOut
31/12/09, 12:33
Oppsett5: 16v til folket :D
Det nye oppsettet blir følgende:
Volvo b230F blokk med neddreide B230ET stempler. renovert
16v topp
turbo (uvist. men blir nok en kkk27)
850/v70 framstilling (så motoren blir midtmontert)
MegaSkit sprut
Drivakslene skal kortes inn så bilen ikke blir så brei bak (skal se helt orginal ut, selv for kjennere).
Blir røde koni bak og dobble A armer forran med coilovers eller MacEkkelben forrran også(da blir det bilstein racing til 240 med litt mykere fjører en hva som sitter der nå, må bare finne ut hvor mye bilen kommer til å veie etc)


Har funnet en bil med blinklys jeg er ute etter også! Opel Omega 90model har runde blinklys som denne har (på forskjermen).
Var deilig å få litt mer fakta klare før man begynner for fult! nå venter jeg bare på å komme meg ned til pedersen en av dagene å få sett hva han har av burdeler der :)
Vi har et håp om å få kjørt å testet bilen litt før motoren er klar også! så den kommer til å gå med en orginal F motor først med LH2.4. (vil ikke ha turbo for pluttselig gidder man ikke bygge 16v :D)
Vifte til oljekjøleren er også skaffet. må bare finne en lur løsning på "usynlig" kjøling til frambremsene(blir plåtfelger. og de kjøler jo ikke så veldig bra)..
Noen som har noen tips til dekk i 13" 14" som virkelig sitter på veien? Ikke rene banesliks. noe alla r888 til toyo?

Tinnsoldaten
31/12/09, 13:51
Noen som har noen tips til dekk i 13" 14" som virkelig sitter på veien? Ikke rene banesliks. noe alla r888 til toyo?

Der kom du faktisk med svaret selv. De sitter!

TeamBørnOut
31/12/09, 13:54
Men de har vell gått ut av produksjon? Hvertfall når jeg prøvde å skaffe dette i sommer(de stedene jeg hørte).

Jonneh
05/01/10, 05:01
Haha, det her blir så stilig. Og det kunne ikke vært noen andre enn deg som bygde bilen. :p Hold oss oppdatert med bilder fra det nye kameraet, da :D

TeamBørnOut
05/01/10, 09:47
ikke blitt mye "bil" bilder enda. prøver å sammle sammen motoren :) kommer fortløpende snart :)

Eldste Haugerud
05/01/10, 17:15
Hehe! detta blir et sykt sykt prosjekt!:D
Venter i spenning på byggebilder!

henrik940
05/01/10, 18:28
ikke blitt mye "bil" bilder enda. prøver å sammle sammen motoren :) kommer fortløpende snart :)

http://i10.photobucket.com/albums/a148/ericrwalker/pichers1.jpg

Anders Dybvadsskog
05/01/10, 22:30
Rå denne ja:D

A.Finstad
07/01/10, 02:41
ikke blitt mye "bil" bilder enda. prøver å sammle sammen motoren :) kommer fortløpende snart :)

be dama di om å ta på seg klea sånn at du ikke blir distrahert å kan ta bilder av bilen nå da hehe

stå på videre detta er jo bare et konge bra prosjekt!

Exerqtor
07/01/10, 20:00
No offence to anyone.

Men lurer litt på åssen den her kan ende opp inne på gullprosjekter. Har ikke sett et eneste bilde av selve bygget eller realisering av noen av planene..

Med tanke på at det har vært litt diskusjon om det på tråden til ChrML. Å han har for å være helt erlig gjort mer enn her.:cool:

TeamBørnOut
07/01/10, 20:05
Jeg syns det er litt spesielt at en 66 i det heletatt får lov å være på et volvoforum. men kan love det kommer en del bilder en dag nå. må bare få rydda opp litt. å er litt opptatt med deler til MrX og ChrML om kveldene :)
Realisering av planene har jo skjedd i andre tråder foresten :) Men jeg gidder ikke spørre om "hjelp" til topp etc i denne tråden. den kan heller være om hele bilen :)

Stig
07/01/10, 20:35
Må si meg enig med Exerqtor.

henrik940
07/01/10, 20:54
Jeg stiller meg enig med TBO.

Swissman
07/01/10, 21:26
Gi det litt tid, så er det nok ikke noe tvil om dette hører hjemme her.
Litt morro at 66'n oppstår til liv igjen. Det er tydeligvis mange som ikke visste om denne bilen engang.
Gleder meg til å se utviklingen, men ikke la oss misbruke denne tråden for å spre dritt.

DieselDriver
07/01/10, 22:59
Er det ikke denne bilen som går like fort bak som fram?

TeamBørnOut
07/01/10, 23:00
den gjør hvertfall 90 i revers! endeleddene er litt slitne så jeg ga meg der! da brukte jeg 2 felt (tom vei)


Edit: noen syns kanskje ikke det er såååå fort i revers. Men prøv det i en slik bil! skremmende nok å møte andre biler bare man skal på butikken!

Swissman
07/01/10, 23:03
Er det ikke denne bilen som går like fort bak som fram?

Ja teknisk sett så gjør den det. Men prøv å rygge i 100kmh, skal ikke vri mye på rattet før du ligger på siden.
I 70 tallet var det en egen gren innen rally - å rygge med DAF med variomatic.
Skulle gjerne sett en film fra dette. Noen som har?

TeamBørnOut
07/01/10, 23:18
vi kan lage en? :D

Men får oppdatere med dagens hendelser av denne bilen!
Jeg har kjøpt bilstein clubsport til 940 bak og sprint dempere forran! (men forran blir bak her :P). komplett forstilling fra 940 med grov krenghemmer (ikke brukbar på denne bilen men) og pollyforinger.
en FK motor som har gått med automat og alt av deler som skal til..(det er egentlig en hel bil som har fått et tre over seg :P). får bilen i løpet av en måned :D
For de som klager her, Så skal jeg komme med en fin bilde update i morra :) (nesten sikkert, har ikke fast jobb og må ofte ta det jeg kan :D )

ChrML
07/01/10, 23:49
No offence to anyone.

Men lurer litt på åssen den her kan ende opp inne på gullprosjekter. Har ikke sett et eneste bilde av selve bygget eller realisering av noen av planene..

Med tanke på at det har vært litt diskusjon om det på tråden til ChrML. Å han har for å være helt erlig gjort mer enn her.:cool:

For å quote forumbeskrivelsen:

Her kan du legge ut bilder og annen informasjon hvis du f.eks. skal totalrenovere eller gjøre større modifikasjoner på din Volvo. NB! Brukere kan ikke opprette nytt emne her, men potensielle prosjekter flyttes hit av moderator/admin. Tips om prosjekter som fortjener en plass i dette forum mottas med takk.

Foreslår uansett at diskusjoner angående hvorvidt tråder fortjener å være i Gullprosjekter eller ikke holdes unna prosjekttrådene. Det er veldig ødeleggende for trådene. Da er det mye bedre å opprette en egen tråd for dette.

TeamBørnOut
08/01/10, 00:00
Som ML sier. Alle prosjekter starter et sted. skal den bli flyttet når den er ferdig?
eller når den blir bygget?
Det er forskjell på å kjøpe inn gule koni, lesjøfors,et sam stag og kalle det et prosjekt.

Og som folk har fått med seg. Denne bilen HAR allerede Gullfelger ;)

Shaiko
08/01/10, 07:18
Trur denna bilen blir bra jeg :)

Bare si ifra om du trenger noe 16v motor evt b6304=)

Exerqtor
08/01/10, 16:00
For å quote forumbeskrivelsen:


Foreslår uansett at diskusjoner angående hvorvidt tråder fortjener å være i Gullprosjekter eller ikke holdes unna prosjekttrådene. Det er veldig ødeleggende for trådene. Da er det mye bedre å opprette en egen tråd for dette.

Greit nok siden det er formulert som det er, men ja uenig i at det er sånn det skal bli gjort. Om dere forstår:P Hvem som helst kan kjøpe en bil å si det skal bli gjort masse ting, og ja tingene kan bli gjort på sikt. Men til tross for at tingene blir gjort så er det ikke sikkert det blir gjort "riktig", eller på en måte som gjør det "verdig" en plass her inne.

Sier ikke at det er tilfellet for din del TBO, har ikke sett hva du er god for å skal ikke si du ikke kan det du driver med eller skal gjøre..

Men setter stop for min del å kommentere det her videre i tråden, så får heller moderatorer opprette ny tråd å flytte over trådene som er relevante å fortsette der..


Blir morro å se på framgangen på bilen iallflall;) Å bilder isteden for masse skriving hehe.

TeamBørnOut
10/01/10, 16:07
Et bilde av en ny del skal dere hvertfall få! bilen er ute av garasjen igjen til jeg har fått opp "bilsnubukken" (som bilen kan snus rundt på). starter bygginga av den i morten natt hvis jeg blir ferdig med delene til Mr.X og chrML!
Men jeg fikk tak i lamel til 850 girkassa (NAAAAAF!!!!! jeg skulle jo vært hos kilroy i dag å henta girkassa + forstilling!!! ER DET MUUULIG Å GLEMME DETTE!!! Trodde det var lørdag i dag!! da blir delene til X og ML ferdige i natt ja...)
Er vell lamel som passer sammen med 228mm trykkplatene som pedersen selger.
Da var egentlig denne dagen litt ødelagt for meg :(
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/679.jpg

Joakim-G_R
10/01/10, 19:19
"naaaaaf"
Ser du skriver detta fler steder, og hva F er'e du mener me det?! :p

TeamBørnOut
10/01/10, 20:07
Brødrene dahl! "snakke baklengsmaskinen" :P

Gneizten
10/01/10, 23:59
Brødrene dahl! "snakke baklengsmaskinen" :P

hehe og "leaselaserleseren" :P

ChrML
12/01/10, 19:44
Gleder meg til å se bilder av hvordan du skal gjøre dette TBO :D.

Næssen
12/01/10, 22:46
Blir spennende og følge med her:) Håper du får utført alle planene dine, og ikke minst tar masse bilder, så vi andre får glede av det og:)

sjefsbonden
13/01/10, 21:41
Dette er vel et spesielt prosjekt ja:D
GRise kult og:)

lykke te me planene din:)

tyggern
13/01/10, 22:28
less talk, more action......:rolleyes:

Joakim-G_R
13/01/10, 23:13
less talk, more action......:rolleyes:

+1

9 siders tråd, men ikke ett bilde (med unntak av forsida, og den flotte lamellen... )

TeamBørnOut
14/01/10, 09:26
min er på 3 sider :P
ja da får jeg vell gå ut å ta noen bilder da så folk blir fornøyde :P

Exerqtor
14/01/10, 17:26
+1

9 siders tråd, men ikke ett bilde (med unntak av forsida, og den flotte lamellen... )

+1 x12

TeamBørnOut
14/01/10, 17:29
66n har stått litt halveis utenfor garasjen de siste dagene mens jeg har prøvd å bygge meg ei vugge til den. all snøen fra garasje taket skulle jo dette ned på den med halvåpne ruter... så i dag har jeg fjerna litt snø innvendig :)
Klarte jo også å rote vekk nøkkelen til den.. men etter en "inntens" kamp så klarte jeg å tjuvkoble den å få rydder vekk litt snø fra garasjen!
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1109.jpg

Kontakten fra tenninga er ikke til å spøke med. enormt med ledninger å prøve seg frem på!
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1110.jpg

Nå er det bare rattlåsen som er problemet! lurer på om jeg ikke bare borer den opp.. nøkkelen finner jeg sikkert til våren..
Jeg hadde egentlig håpet på å slanke den noen kg i dag. men begynner i morgen isteden :)

mr.turbo
14/01/10, 18:09
Endelig bilder :D

Slettmyr
14/01/10, 18:33
Klarte jo også å rote vekk nøkkelen til den..
:eek::eek::eek:

Haha rote vekk nøkler, hva er det for slags tull ? :D:D:D:D

Swissman
14/01/10, 19:42
Har to nøkkelsett, har du lyst å prøve før du borer opp?

TeamBørnOut
14/01/10, 21:02
jeg tar heller å demonterer hele rattstammen :P orker ikke bore den opp. tror ikke nøkklene passer over? det er ikke saab vi snakker om hehe

Joakim-G_R
15/01/10, 01:13
Nei, det er Hollandsk DAF..

Dan Bay-Johansen
15/01/10, 01:26
Nei, det er Hollandsk DAF..

Haha, good one =)

TeamBørnOut
15/01/10, 15:28
Nei, det er Hollandsk DAF..


nei nei... står volvo i grillen ;) står bare DAF på en del andre deler :D

Uansett! i dag tenkte jeg at jeg skulle lette skjønheten litt! men det var så "veldig" kaldt å drive i garasjen (mastern er tom) så jeg gjør ferdig litt tegninger på innsug etc isteden.
Men fikk lettet den noen kg (skal veie det senere).
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1169.jpg

Hvilket hjuloppheng :D (skal egentlig ikke le. da dette er bedre en hva volvo har på de fleste rwd bilene sine :D )Det går også rykter om at folk brukte eksosrøret til 66n som sugerør føritiden! men det er bare løse rykter...
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1170.jpg

Ble nesten litt sportslig uten fangern bak. fangerne skal seffølgelig på igjen senere for å få den rette "looken" og "racing" merket skal av.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1171.jpg


Fangeren fjernet forran også. lurer litt på hvordan man skal få skikkelig kjøling til alt mulig forran der uten at det syns for intetanende...
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1172.jpg

Fant noen gammle prøvefresninger også i bilen :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1173.jpg

Slenger ut en film av den siste turen etterpå! nesten litt trist... bilen startet på første forsøk som vanlig når batteriet fikk litt strøm. puttret avgårde en tur på grusveien og hjem igjen.
Men det blir godt å få byttet ut reimlyden med litt motorlyd :)

Edit: filmen :D
http://www.youtube.com/watch?v=fNLvuvUn4Ak

TeamBørnOut
17/01/10, 18:59
Hah! jeg oppdaget noe nytt på 66n i dag! Den har en genial måte å festen jekken på :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1409.jpg

Tenk så genialt om alle volvoer hadde festet jekken og dekket på samme måte som de gjorde på denne bilen :D
Kan bygge så mye stereo man bare orker bak i bilen uten å måtte lage et "varmt sted" vær gang man pungterer :D
opp med panseret og et minutt senere har man begynt å jekke :D

B13 :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1410.jpg

Motorrommet før jeg gikk inn for å spise middag!
prøver å ikke ødelegge noe (men papprøra inn i cupeen gikk på en smell...) så alt er brukanes og kan lett monteres opp igjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1411.jpg

Delene står klare for å veies.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1412.jpg

Skal bare trykke i meg noen ritalin nå så er det ut igjen :D

Slettmyr
17/01/10, 21:43
Bare og stappe ritalin i maten, lage f.eks. ritalinsuppe :D

Exerqtor
17/01/10, 21:46
Rohyplnol er mye bedre:cool:

TeamBørnOut
17/01/10, 23:50
Nå er alt elektrisk ute. tannstanga er borte og karroseriet er snart klart til å løftes :)

Fant ut at speedometeret gikk på forhjulet! Det er jo noe genialt :D Kunne spart noen mil på vintern i en volvo da :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1444.jpg

Stort luftfilter(like stort som til 940 etc) for en så liten motor :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1445.jpg

Deler av buret sitter klart jo :D (Legg spesielt merke til baumen som virkelig kler bilen) http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1446.jpg

Klar til å løfte karroseriet opp. trucken henter jeg i morgen :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1447.jpg

Slettmyr
17/01/10, 23:53
Går virkelig fremmover nå ! :D

Bare og stå på med godt mot så blir dette bra :p

JohnCmannen
17/01/10, 23:57
Venta bare på sladden når du snudde der.
Men så kom jeg på type motor, type gearboks, type bil. :D
Men det blir vanvittig kult å se denne i hypersonisk modus på banen :D
Keep it up!

A.Finstad
18/01/10, 00:37
hvorfor i det hele tatt ta ritalin? for meg funker det fett uten de daga jeg skal i værkstedet :D blir litt mere arbeidsom da... eller var det fortere iritert så større værktøy blir henta? jaja jobben blir gjort i hvertfall :D

TeamBørnOut
18/01/10, 00:42
Er for å få ut ting helt gitt :P
Så er det kaldt ute. da hjelper det litt hehe.

henrik940
18/01/10, 00:45
Hva skal du ha av bur?

Joakim-G_R
18/01/10, 02:31
i ekte TBO-ånd, "Messing-bur" ?

http://www.djohansenhusdyrutstyr.no/fuglebur-filer/image006.jpg

TeamBørnOut
18/01/10, 12:31
messing er tungt? :P
Buret blir vell hva jeg får tak i som er godkjent. skal høre på rør en dag snart! Skal ut å bytte clutch på 960n nå. så håper jeg at jeg rekker å få løfta av karroseriet på den etterpå i dag

T90
20/01/10, 00:53
Tøft Prosjekt dette:)
Noe utenom det vanlige vertfall.
Har du tenkt på Hvit firer?
Evt vankel motor?
Men etter jeg har hørt så funker en engangsgrill lengere.

TeamBørnOut
20/01/10, 10:00
Jeg har tenkt på hvit4ern ja. men jeg har ikke en dritt erfaring med den. men vet jo at s40t4 tåler en del. men rødblokka vet jeg hvertfall litt om. så kan jeg som sagt sanke deler til den litt her å der hvis noe går galt. jeg tror aldri jeg har sett en hvit4er tilsalgs i norge :P
Har kjørt mye wankel. rx8 highpowern er faktisk litt nice! Og den eneste motoren som er holdbar :P Men det er ikke akkurat så moro når man er vandt til rekke 4 med litt stor turbo. Den stod den parkert :P men folk som sier wankel ikke har bunndrag ellerno har null peil. Jeg ble VELDIG overaska. Men de bruker mye olje :D (den skal bruke for å smøre rotortuppene). men VELDIG MYE :P spaka på fra oslo og ut mot spydeberg og pluttselig blinka oljelampa til :P fikk litt sånn "skylder deg ny wankel" følse :D men gikk bra :) Så er det veldig teit å ha en wankel på rudskogen. for den ville sikkert slukt vekk 50 liter på 5 runder ellerno. Det er et HEL SINNSYKT bensinforbruk! jeg har brukt mindre når jeg har kjørt fars hotrod :D
lengre en detta orka ikke "renesis" motorn å dra :P og rx8n har vell ikke akkurat container former hehe
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1590.jpg

TeamBørnOut
27/01/10, 13:54
Det skjer ikke så mye spennende på denne fronten nå. ordner en del målere og sånt. Men jeg vil gjerne dele dette bildet med dere:)

4 slike skruer holder setet fast. Er det ikke fantastisk :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/2058.jpg


Understellet er vell av i kveld håper jeg! Da kan jeg starte med moroa :)

Kodja
27/01/10, 15:32
regner med du bruker originale festepunkter og skruer + sveiser fast sportssetene i det originale stolunderstellet????!!!!

ChrML
27/01/10, 15:34
regner med du bruker originale festepunkter og skruer + sveiser fast sportssetene i det originale stolunderstellet????!!!!
Regner med han kommer til å bruke litt bedre fester enn de originale 4x6 mm skruene ;). Litt greit at førerstolen sitter.

TeamBørnOut
27/01/10, 15:37
lurte på å gå opp til M8 :D

nei blir nok festet i den nye ramma med skikkelig fester gitt. sikkerheten står først i denne bilen.

Kodja
27/01/10, 15:41
Regner med han kommer til å bruke litt bedre fester enn de originale 4x6 mm skruene ;). Litt greit at førerstolen sitter.

regner med du skjønnte det var ironi fra min side hehe

TeamBørnOut
27/01/10, 15:46
Er ille at man tester setene på den måten.. men man regnet vell ikke med at sjåfør/passasjer ville overleve å klage :P
for å sammenligne kan man tenke på at gummi beskyttelsen rundt girspaken på 740 og 940 er festet med samme skruer :P

Exerqtor
27/01/10, 15:46
lurte på å gå opp til M8 :D

nei blir nok festet i den nye ramma med skikkelig fester gitt. sikkerheten står først i denne bilen.

Poppnagler gutt!

TeamBørnOut
27/01/10, 22:34
popnagler hadde hvertfall sett bedre ut en de 4 små skruene der..


Men!! Nå har jeg sitti på ræva(egentlig ikke, men litt da :P) i 2 dager å lest opp og ned om forskjellige motorstyring enheter.. Og jeg jeg tror jeg heller over på Autronic sm4! Lett å få hjelp og jeg slipper at loddinger ryker, ting brenner og det som værre er når man leser om MS. (men man skal jo ikke tro alt man leser... Ser jo at fler av de samme folka som har herpa noe er totalt hjernedøde folk...). men men

Tror det blir Autronic sm4 hvertfall!

tyggern
27/01/10, 22:39
Har du vurdert Vems? er jo hyggelige priser og du får suport med på kjøpet.
matias fra savar drifter suport forumet og driver med det.
Har fått mye skryt i nabolandet. Jeg satser nok på det og 4 stk MSD LS1 coiler... de er sykt billig nå på summit.....

rogern
27/01/10, 23:14
kjører sm4 og msd ls1 coiler på min. fine saker.
de coila klarer etanol og høye sylindertrykk iallefall.

brodern bremsa sin med noen "universale" coiler. de ga seg på etanol og litt futt. på med msd, gikk som ei kule. lagde 417hk.

ChrML
28/01/10, 02:54
regner med du skjønnte det var ironi fra min side hehe
Hehe, ironi funker dårlig over nettet ;).

TeamBørnOut
28/01/10, 06:48
Har du vurdert Vems? er jo hyggelige priser og du får suport med på kjøpet.
matias fra savar drifter suport forumet og driver med det.
Har fått mye skryt i nabolandet. Jeg satser nok på det og 4 stk MSD LS1 coiler... de er sykt billig nå på summit.....
Joda det er vurdert. men vems er ikke så veldig bra igjen på en bruksbil som matias også nevner. Og dette sprutet hadde jeg litt håp om å kunne flytte mellom litt biler / prosjekter. Det blir 4stk MSD Ls1 coiler ja :) har begynt å gjøre klar tokkdekslet til det :)

Joakim-G_R
29/01/10, 00:49
Og dette skal angivelig bli en bruksbil, sa du? Datt ut litt her.....

TeamBørnOut
29/01/10, 08:24
Når jeg kjøpte den var det planen! men nå blir det heller en ren bane / lekebil så jeg har noe å kjøre på volvo banetreffet!


får heller ordne litt prøveskilter hvis det blir en del gatetreff :)

TeamBørnOut
31/01/10, 22:48
Måler kjøpt så man kan ha litt oversikt + logg muligheter :) greit å slippe å dra med pc overalt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/2420.jpg

Mr. Myhre
31/01/10, 23:05
Måler kjøpt så man kan ha litt oversikt + logg muligheter :) greit å slippe å dra med pc overalt.
[IMG]http://i652.photobucket.com/albums/uu250/KristofferHelle/310120103200.jpg[IMG]

Den der så dyr ut :eek: :D
Blir nok bra dette her, stå på!


Mvh

TeamBørnOut
31/01/10, 23:15
2200 tror jeg det var. Ikke ille egentlig med alle mulighetene (syns jeg da) + at man fikk med sensor! Kan kobles opp til OBD II etc. + at jeg kjøpte kabel så jeg kan koble opp til en del andre analoge innganger.
Mulighet til å bruke 2stk BB lamdar også :) seffølgelig utgang så man kan få ting rett inn på pcn og masse fint. ble veldig overaska over alle mulighetene :D http://www.innovatemotorsports.com/products/lm2.php

Fikk se en test på det og jeg ble forelsket :D

TeamBørnOut
01/02/10, 16:24
fikk handlet med "TIG" hansker i dag (haha, med lys, Hvor lenge vil den vare i den strålinga? :P kjøpte heldigvis noen vanlige også!). men kjøpte med lue med lys! det er utrolig kjekt når man driver under bilen etc. hodelykter er jeg dritt lei! Jeg har faktisk skrudd bil med "partybriller med masse blinkende lys og musikk" for å se noe uten å ha en klumpete lykt på hue som skal dette av til en hver tid! popnagler er kjøpt inn (ingen racebil uten det ;) ) mini kabeltrommel og en del andre ting! nå mangler jeg bare en stor fres til rørramma så kan jeg starte på moroa :D

TeamBørnOut
02/02/10, 13:06
snart klar for vugga :) all drivlinje er nede! håper jeg får solgt alt untatt karroseriet fort og får litt mer plass igjen :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/94.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/95.jpg

Olav'en
02/02/10, 15:13
Drit i å selg 940'en også korter du inn og tilpasser mulilinken på denne ;)

TeamBørnOut
02/02/10, 20:13
multilink har jeg skaffet alt. jeg har vurdert det i dag faktisk (fordi jeg da kan konkurere i super street klassen :D ) (reglene sier motoren må sitte i samme motorrom som orginalt(men den orginale kan jo sitte der :P) men jeg får vell gå for tverrstilt motor nå så jeg ikke endrer oppsett hele tia. det blir uansett lett å bygge om senere hvis jeg snurrer formye :D

Swissman
02/02/10, 22:53
Siden jeg skal ha en original 66 på veien kan jeg tenke meg å gjøre en deal med delene dine. Kan alltids ligge lagret i tilfelle det skjer noe. :)

TeamBørnOut
03/02/10, 08:26
Pm sendt :)

TeamBørnOut
04/02/10, 23:53
Da er rørbøyer innkjøpt! (nå kom jeg på at jeg har bilhengeren full av HUP! men husker ikke hvor jeg satte den fra meg i dag! ikke hjemme hvertfall! *ringe rundt*)

Torra
05/02/10, 20:45
Da er det bare å begynne å bygge!

TeamBørnOut
11/02/10, 11:49
bilder av motorbygginga kommer om litt. men jeg har 2 blokker stående hvor div ting blir testa. så vil ikke legge ut formye bilder som bare forvirrer enda :D
Har også begynt å teste ut litt forskjellige lydemperløsninger! Kjenner virkelig jeg skulle hatt en flødesbenk nå for å teste ut div løsninger.. Men denne bilen skal være så lydløs som mulig! skal bare høre sugelyden fra turboen :D
ellers har jeg henta litt mer aluminium til stiving av gulv og kerrioseri. bilder kommer etterpå i dag :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/848.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/849.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/850.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/851.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/852.jpg

Gneizten
11/02/10, 15:28
ser veldig bra ut med tanke på rust dette karosseriet :) ser frem til å få se løsningen på drivverket og motor i praksis :P

TvilsomRacing
11/02/10, 17:06
Blir tøft dette:D god plass til bakaksel også der!

bare å skru rett oppi en slik ramme nå! med en innkorta 9" bakaksel;)

http://img203.imageshack.us/img203/5602/cee1411.jpg (http://img203.imageshack.us/i/cee1411.jpg/)

TeamBørnOut
11/02/10, 20:10
Har ikke plass til motoren noe sted en på tverra bak vettu! (har jo seff tenkt på det. så jeg kunne kjørt noe drag race med den i super street... men da må motoren sitte i motorrommet... )

T90
11/02/10, 21:08
Blir det ildsint 6er , 5a eller 4er?

TeamBørnOut
11/02/10, 21:12
6ern kommer etterhvert... 5ern slo jeg fra meg når vi var for å hente en T5 AWD... for dyrt å bygge opp en motor som tåler nok juling. antydning til rådebank.. og bilen som har gått mindre er veldig mye dyrere...
Blir b230 med 16v topp. en motor med kompressor og en med turbo :D se hvem som holder lengst og er morsomst å kjøre :)

kompi
13/02/10, 18:09
ååååå, det er bare så godt at noe tar vare på gamle volvoer, blir bare færre og færre av dem så dette er nok og samle på,,,, skal følge med videre, stå på

TeamBørnOut
13/02/10, 18:13
"tar vare på?" :D tja, utseendemessig så skal den jo se helt orginal ut. men det stopper der :P

henrik940
13/02/10, 18:21
Burde vel få opp tempo nå :p ? Mye å gjøre på få måneder :D

TeamBørnOut
13/02/10, 21:36
joda :) men ei ramme med 2 stoler og bremser tar ikke lange tia å bygge. resten blir tredd over :P
sitter å pilser å kapper litt HUP i kveld :) forstillinga har jeg sveisa sammen alt. skal bare festest til ramma:D (det blir jo ikke akkurat 100% riktig utregnet å perfekt! men skal ikke ligge bakerst i feltet fordet :D)

Anders Dybvadsskog
13/02/10, 23:38
Blir rått dette ja:D

sjefsbonden
14/02/10, 00:23
Nå som du har ribba bilen din TBO, kan du vel løfte den me 2 hender?:D

Ser bra ut så så langt:D Lykke te videre!:)

TeamBørnOut
14/02/10, 00:31
Den er faktisk litt tung (enda ;)). alt er jo sveisa sammen. skjermer å det som er. men har begynt å kappe til ramma. bare sveise sammen og kappe ut alt som skal kappes nå snart. så levere bilen for å få bur :)

Team Tynner
17/02/10, 22:33
sjedd noe mer her da?konge proskjekt forresten,stå på:D

TeamBørnOut
18/02/10, 09:20
Joda, skjer litt vær dag :) mest på motorsiden. forstilliga er tatt ned igjen for å gjøres om litt. men kan ta litt bilder etterpå :)

henrik940
18/02/10, 16:59
Morsomst med bilder :D

TeamBørnOut
24/02/10, 11:34
letting pågår.. skal fjerne mer. men har ikke klart å skaffe rør til oppstivinga enda :/
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/1978.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/1979.jpg

roffenn
24/02/10, 18:23
Trenger du å lette den ? :D

T90
24/02/10, 18:31
Skal karrosseriet være like skittent når du bynner å montere?

TeamBørnOut
24/02/10, 22:07
Trenger du å lette den ? :D
ja. den er overaskende tung faktisk når vi fikk ut motoren! (som vi trodde veide mest.. men hele drivlinja var utrolig lett!)




Skal karrosseriet være like skittent når du bynner å montere?

hehe nei gitt. er bare grov skjæring nå. alt untatt "utsiden" skal sandblåses og lakkeres. alt skal gjøres så det er holdbart å ser "bra" ut. håper jo å ha den lille loppa i noen år :D (hvis jeg ikke taker...)

ChrML
24/02/10, 22:34
Blir nok bra det. Husk å legg inn litt bilder hver gang du gjør noe da ;).

TeamBørnOut
24/02/10, 22:40
jeg gjør om litt da og da. derfor jeg ikke legger inn bilder i et sett :P allerede vraka 2 "rammer" fordi det kommer inn bedre forslag etc :)
Håper jeg får tatt turen til kilroy i helga å henta litt deler :)

TeamBørnOut
27/02/10, 15:18
Var på jula i går å handlet nye "SPORT SETER" (HAHA)!
For 397kr (stk) så fikk jeg disse fantastiske sportslige setene med vipperygg :D
Så nå er verdien på 66n økt med nesten 800kr :P justerbar rygg og glideskinner var jo bare et stort pluss :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/2119.jpg

henrik940
27/02/10, 15:44
Gode :p ?

TeamBørnOut
27/02/10, 15:57
Ja de var det se.. var det som overaska oss så jævlig :P Seff er det ikke sammekvalitet som stoler til 7-10.000kr.. men de var bedre å sitte i en 8000kr stolene som en kammerat har kjøpt til sin mazda 626 haha :D han banna når han prøvesatt dem :)

Joakim-G_R
27/02/10, 16:14
har de virkelig de setene inne?? Har sett de stå der, men ingen har kunnet svare om de har det.. 400 spenn bare?!

henrik940
27/02/10, 16:18
Da skal jeg prøve de når Jula kommer til Mjøndalen. Tror lokalet er ferdig snart :p

TeamBørnOut
27/02/10, 16:26
har de virkelig de setene inne?? Har sett de stå der, men ingen har kunnet svare om de har det.. 400 spenn bare?!

Under 400:D og da hadde jeg driti i om det var vonde å sitte i :D koster jo egentlig over 1000 til vanlig. De skal sikkert ikke ha de inne mer siden de selger ut. jula i oslo jeg kjøpte



Da skal jeg prøve de når Jula kommer til Mjøndalen. Tror lokalet er ferdig snart :p
De skal ta inn andre seter. derfor disse selges ut billig :D

Joakim-G_R
27/02/10, 17:10
På Karihaugen? vært der "et par" ganger.. nesten så man sku stikki innom og kjøpt ett "sett" :p

TeamBørnOut
27/02/10, 17:30
lørenskog tror jeg denne lå?
rett utenfor oslo. mot gardermoen.

Joakim-G_R
27/02/10, 17:31
ja, heter karihaugen der, rett over veien for fElkjøp Megastore?

Nesten kvalmt billig :p

TeamBørnOut
27/02/10, 17:34
Ja er ikke ille pris :D
burde egentlig kjøpt fler... for det er sånt man kan ha i gocarter og jordbiler etc.

TeamBørnOut
10/03/10, 09:11
Laget en av dash delene. Skal montere frese opp hull til oljetryksmåler og startknapp i den. Det skulle egentlig stått "edition" etter vccn. Men hadde ikke tynn nok fres tilgjengelig..
Skal gjøres penere og pusses skikkelig ned. tok bare en stålbørste for å se hvordan det ca kom til å bli.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/488.jpg

Gneizten
10/03/10, 10:07
tøft :)

Torra
10/03/10, 10:13
Saker!

ChrML
10/03/10, 10:56
Det må jeg si! Tøft ;).

Morgis
10/03/10, 12:46
Laget en av dash delene. Skal montere frese opp hull til oljetryksmåler og startknapp i den. Det skulle egentlig stått "edition" etter vccn. Men hadde ikke tynn nok fres tilgjengelig..
Skal gjøres penere og pusses skikkelig ned. tok bare en stålbørste for å se hvordan det ca kom til å bli.
[IMG]http://i652.photobucket.com/albums/uu250/KristofferHelle/ADHD%20Engineering%20Volvo%2066/100320103352.jpg[IMG]

Må sette igang masseproduksjon av den der ;)

Kodja
10/03/10, 13:27
den der lille detaljen var sweet ja! :) skulle nesten laget dashbordpaneler til 242n med noe slikt alu du ;)

TeamBørnOut
10/03/10, 13:46
Kommer nok mer senere i kveld :)
Jeg har en litt kul logo på blokka faktisk :D tror dere kommer til å like den hehe.
16v toppdekslet har jeg frest inn vccn på også. men savner en "logo" til cluben :) den må komme snart

THolandsli
10/03/10, 14:33
Laget en av dash delene. Skal montere frese opp hull til oljetryksmåler og startknapp i den. Det skulle egentlig stått "edition" etter vccn. Men hadde ikke tynn nok fres tilgjengelig..
Skal gjøres penere og pusses skikkelig ned. tok bare en stålbørste for å se hvordan det ca kom til å bli.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/488.jpg

Thats the spirit!

SirKim
10/03/10, 23:09
Se her ja! Detaljarbeid kan du TBO! Det der var sweeet !

A.Finstad
10/03/10, 23:16
han kan detalj arbeidet ja, men mye prat og lite bevis på at bilen blir bygd om og satt sammen som den har blitt planlagt :p håper detta er et av prosjekta som faktiks blir ferdige og ikke blir ståendes i garagen og bli kasta etter noen år

TeamBørnOut
11/03/10, 06:35
Jeg kaster ALDRI et prosjekt!
Har forsket litt på cylinderforinger i natt. så ble ikke gjort mye på 66n! men jeg laget klar litt av det hydrauliske håndbrekket. (grunnen til at jeg har slik "lengde" på det er fordi det er såååååå trangt i den bilen at jeg må gjøre det på denne måten for å få plass til det. (kunne laget så greiene gikk forrover. men skal ha litt andre ting der)
Håndtak til ei G pumpe
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/533.jpg

Dreier ned "hode" av en 12.9 umbrako så jeg får litt mer gods til håndtaket (som jeg ikke gjenget så langt. men med den løsningen så blir det "låst" og stivere.)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/534.jpg

Jeg skylder dama et styre til monkeybiken sin nå gitt :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/535.jpg


Dreier ned overføringa fra spaken til bremsepumpa.(cnc benkene har jo krasja så det ble gjort manuelt :/)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/536.jpg


klargjort til boring.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/537.jpg


6.8mm bor (er 5/16UNF gjenger på bremsepumpene fra pedersen (wilwood))
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/538.jpg


Gjorde endene litt penere
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/539.jpg


Gjenger opp
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/540.jpg


Korter inn den orginale skruen litt (og gjenger den opp)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/541.jpg


Lettere å få litt mer helhet i det nå :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/542.jpg


Nå har jeg nok å justere på. + mulighet til låsing. Ikke tar det plass mellom setene heller.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/543.jpg


Litt bedre bilde av alt satt sammen
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/544.jpg



Hadde 10min tilovers mens kammeraten min gjorde seg klar for å dra hjem
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/545.jpg


Ny fin fres som er ypperlig til å gravere litt små saker med!
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/546.jpg



Får jo reklamere litt for cluben :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/547.jpg

Et siste bilde!
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/548.jpg


Klemmene skal lages nye(blir ikke mye bra av å bruke de som satt på styret :P)
Da blir det også montert på mulighet for å "låse" brekket (tror jeg).

Ellers så sliter jeg litt med å få geometrien i forstillinga til å bli bra! Jeg og utregninger = katastrofe :D
Men får håpe det blir en løsning snart. Kommer litt fler bilder senere når fler enheter blir ferdige :)

Slettmyr
11/03/10, 08:07
Du milde moses....:eek: du kan virkelig det du holder på med :)

TeamBørnOut
11/03/10, 08:18
Er ikke spesielt avangsert hehe. Men slike småting kan gjøre litt forskjell!

kimove
11/03/10, 11:12
Hvis du sliter me forstillingen kan du jo ta å se litt her for inspirasjon :)
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Ellers så er det et supert prosjekt, godt med litt avveksling fra alle de vanlige volvoene :D

TeamBørnOut
11/03/10, 12:06
Har fulgt tråden på rejsa.se i noen år. det er MYE utregning å dritt :P

Se alle forslagene som har blitt dumpa der..
Lurer litt på å finne en lignende bil (samme hjulavstand) og "flytte" over. Det hadde vært enklest for meg som surrer så fort det kommer flere en 3 tall inni bilde :D

ChrML
11/03/10, 16:34
Dette blir bra! :) Du er flink til å maskinere ting :p.

henrik940
11/03/10, 18:22
Men ikke overdriv med VCCN nå da :p

TeamBørnOut
11/03/10, 18:27
Nei jeg vet. men jeg hadde ikke tid til å gjøre om programet :D

THolandsli
11/03/10, 18:30
Hehe... bare fortsett å frese inn VCCN du. Ender vell med at vi blir kontaktet av noen på andre sida av kloden som vil kjøpe deler. :P

TeamBørnOut
11/03/10, 18:34
får mye mail på facebook med spm etc :P "restoring your 66?" :D

henrik940
02/04/10, 11:14
Åssen gåre her a? Du burde vel være ferdig snart du nå..

TeamBørnOut
02/04/10, 13:29
Tegner forstilling enda desverre.. venter på noen bøker om det området fra sverige etc. så håper jeg at det hjelper litt :)

henrik940
02/04/10, 14:04
Du har 107 dager på deg :p

TurboHansen
02/04/10, 15:52
Du har 107 dager på deg :p

Det er da lenge ;) kan nesten bygge to biler da da :p

TeamBørnOut
02/04/10, 16:18
rekker hvertfall bygge, teste, rase, bygge om igjen det som er galt å så kjøre.. Hvis det ikke fungerer veldig bra og jeg taker med en gang! Har fått tak i noen snertne 14" stålfelger til volvo nå som skal smales inn litt for å virkelig få inntrykket av østblokk land bil :) satser på toyo r888 hvis jeg ikke "må" på med noe dritt dekk for å ikke velte...

Mr. Crepsley
02/04/10, 18:19
rekker hvertfall bygge, teste, rase, bygge om igjen det som er galt å så kjøre.. Hvis det ikke fungerer veldig bra og jeg taker med en gang! Har fått tak i noen snertne 14" stålfelger til volvo nå som skal smales inn litt for å virkelig få inntrykket av østblokk land bil :) satser på toyo r888 hvis jeg ikke "må" på med noe dritt dekk for å ikke velte...


Priceless! :D

A.Finstad
02/04/10, 23:17
trur TBO er den eneste som kan si noe sånt :D

TeamBørnOut
03/04/10, 00:57
men det er sant. skal jeg bygge en sleeper så skal jeg bygge en sleeper :P

Er derfor det ikke blir lagt mye tid på 100% finish etc.. for jeg skal la folk få ha det moro med bilen. å hvis noen drar av så føles det ikke så tungt :P
Er forresten på jakt etter hengerfeste til denne bilen. skrik ut om noen vet om noe :D

Swissman
03/04/10, 08:19
Er forresten på jakt etter hengerfeste til denne bilen. skrik ut om noen vet om noe :D

Du skal vel ikke ha den registrert allikevel. Hvor stor vekt skal du ha på?
Ville brukt ville brukt et firkantrør og festene i karosseriet til fangener og så feste fangeren på firkantrøret. Kule får du kjøpt ferdig. Det er jo slik det blir gjort også fra produsentene.

TeamBørnOut
03/04/10, 10:45
skal bare ha det for "looken" sin skyld..
Orginal hengerfestet som jeg kan se i "66boka" er et bøyd flattjern med ei kule på:D (utrolig at det holder til å taue akebrett :D).
Man kanskje det er gjort anderledes på din? (ikke så rart egentlig hehe)
Hadde nesten vært litt moro å hatt en liten henger bak med bensinkanner og slike ting. men det får heller bli neste prosjekt :P
Var å sanket litt rør til bakredel av ramma i natt. skal bare få dreid de rene for galvanisering og bøyd de til i en styrt bøyemaskin så er nesten den undredelen av ramma klar til å tas med hjem for å tre under bilen :)

Swissman
03/04/10, 11:29
Har ikke hengerfeste på noen av mine. :(

roffenn
03/04/10, 14:00
Klarer en 66 å dra en hennger :rolleyes:

TeamBørnOut
03/04/10, 14:13
Kan slenge ut et bilde fra boka :)
Max last på tilhengerfeste = 35kg :D Men se designet gutter :)
flattjern med 4 hull :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/134.jpg

Slettmyr
03/04/10, 14:14
Klarer en 66 å dra en hennger :rolleyes:

Trillebår med påsveist drag kansje :p

ChrML
03/04/10, 14:15
Kan slenge ut et bilde fra boka :)
Max last på tilhengerfeste = 35kg :D Men se designet gutter :)
flattjern med 4 hull :D
Haha, det der var ikke rare greiene, nei :p. Skal ikke mye til for å rive av det der vil jeg tro. Men er vel begrensa hvor mye bilen klarer å trekke over 35 kg og kanskje :p.

TeamBørnOut
03/04/10, 14:22
Klarer en 66 å dra en hennger :rolleyes:
jada. selv om jeg tror 0-100 tiden (som er ca 20sekunder) blir litt redusert :P

TeamBørnOut
03/04/10, 14:23
Lurer på om biltilsynet kan si noe på det.. Greit nok at det var lov for 30år siden. men det finnes jo ikke forsvarlig å trekke 600kg ubremsa hengere med en slik bil nå tildags :D

ChrML
03/04/10, 14:28
Lurer på om biltilsynet kan si noe på det.. Greit nok at det var lov for 30år siden. men det finnes jo ikke forsvarlig å trekke 600kg ubremsa hengere med en slik bil nå tildags :D
Hvis maks last på det hengerfestet faktisk er 35 kg som du sier :p (eller var det kødd?), så er det skrevet i vognkortet, og da har du ikke lov til å trekke mer enn 35 kg.

Morgis
03/04/10, 14:42
du store min! Er jo mer solid hengerfeste på snøfreseren vår jo :S

TeamBørnOut
03/04/10, 14:44
Max last er 35kg på kula. Men man kan trekke 600kg.

TeamBørnOut
03/04/10, 14:44
du store min! Er jo mer solid hengerfeste på snøfreseren vår jo :S

haha, ja gressklipperen våres også faktisk :D

roffenn
03/04/10, 18:10
Max last er 35kg på kula. Men man kan trekke 600kg.

hahahahahah :D

Gneizten
03/04/10, 19:43
hahahahahah :D

er jo lite dette ja. men er vel normalt at kula skal ha ett trykk på rundt 70-80kg, når en kan dra 1200-1600kg så står jo egentlig nokså i forhold til hverandre det ;)

TeamBørnOut
03/04/10, 20:08
Men se på konstruksjonen, 600kg og nødstopp = avrivd hengerfeste :D

husk i tillegg at bilen er utrolig liten. så det flattjernet der er VELDIG tynt :P

Swissman
03/04/10, 20:31
En 8mm bolt på hver side for å holde festet, håper de bruker noe under skruehode.
Forstår ikke at dette ble godkjent av Volvo eller myndigheter. Men er konstruert i Nederland. Der er det jo kun bortovervei. :rolleyes:

TeamBørnOut
03/04/10, 20:46
8mm bolt er jo ikke så ille da.. hvis man tenker på hva setene sitter i :P
Bilene har faktisk mange smarte løsninger. men også mange fjerne løsninger.. som dette :P
fulltank og oppoverbakke er en ikke så smart løsning igjen :P

ChrML
03/04/10, 21:55
Max last er 35kg på kula. Men man kan trekke 600kg.
Hahaha, sykt! Skal ikke mye til for å rive av det flattjernet der ved nødbrems med 600 kg uten brems dyttende sidelengs på det flatjernet, nei :p. Kan ikke skjønne at myndighetene godkjenner det der nei.

rogern
05/04/10, 22:09
åssn går det her om dagen da?
litt spedt med byggebilder syntes jeg.
går fort til trackday på skogen nå vettu :p

gaupe
09/04/10, 13:49
Her er alt du treng:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/728.jpg

The Sven
09/04/10, 14:01
Nice, er med ADHD forgasser også.

Torra
09/04/10, 14:27
"Techical data" er jo helt rått :p

ChrML
09/04/10, 20:02
Her er alt du treng:]
Passer dette på 940 og? Jeg vil også ha 75 hk og toppfart på 155 km/h :D.

henrik940
09/04/10, 20:08
Passer dette på 940 og? Jeg vil også ha 75 hk og toppfart på 155 km/h :D.

Du har det du :)

Tinnsoldaten
17/04/10, 08:59
Skjer'e no her'a? Eller er det bare monkeybike-business om dagen? ;)

TeamBørnOut
19/04/10, 12:11
Jeg har solgt kompressor motoren min å bestilt et cromemolley(noe sånt) bur fra tyskland til Daf 66 :D Det var merklig nok noe di ikke hadde på laget (men det stod de solgte det i katalogen :D) så jeg venter på et slikt et :) Det tar vist vanligvis en måned eller to.
De hadde alu bur også men det var det styggere pris på :P
Det blir BMW e36 325 forstilling på den... som blir kortet inn en del.
Har jobbet en del i påsken så ikke fått gjort noe før de siste dagene!
Det blir seff en del monkeybuisness også. Må jo komme meg fremogtilbake til oslo :D

Edit: Gaupe! Det var jo et herlig trimsett :D
Legg merke til lengden på kamakselen VS forgasseren :D

T90
19/04/10, 13:44
Gaupe finnes det trykk gasser til trimsette?
TBO:Kamakselen var noe kort ja.
Men dette sette blir den jo nesten like rask som 740 med D24 på 0-100

TeamBørnOut
19/04/10, 14:37
Dette må jo være det råeste trimsettet volvo har levert!
Det halverer jo faktisk 0-100 tiden http://www.youtube.com/watch?v=GBub4ElfPsI :D

Det finnes trykksett til de forgasserne ja :) men ikke orginalt til denne bilen

T90
19/04/10, 15:04
Med litt variator trim så er 0-100 nede i 9-10 sekund:)
Har du siste "update" bilder?

TeamBørnOut
19/04/10, 15:25
Ikke skjedd mye nytt egentlig. har laget ei "ramme" som bilen skal stå på. men mobilen gikk fyken for en stund siden så har ikke noe bilder å legge ut desverre :/
Nå sitter jeg bare å venter på buret... så i dag har jeg begynt på forstillinga til mx3n...

roffenn
05/05/10, 08:54
Artig prosjekt dette... ;);)



Litt off:
Men du vet ikke når volvo kjøpte/slo seg sammen DAF?

M.Engelsen
05/05/10, 09:35
1975 :)

Bear
05/05/10, 10:10
Genialt prosjekt;) gleder meg til å se denna på banen:D

henrik940
05/05/10, 11:03
...viss han har gjort noe mer :p

TeamBørnOut
05/05/10, 11:13
Bunndelen er ferdig til "baksetet". venter på custom bur fra heigo motorsport i tyskland.
Så skal jeg ned til kilroy når jeg får penger igjen! da er egentlig bilen kjørbar med en 6er eller 5er etter noen timers arbeid.
bruker dagene på mazdan så den blir klar for litt moro etterhvert også :)
Må bygge ny 4er. forgje solgte jeg forleden for å få cash til masse unødvendig dritt :P

Gneizten
05/05/10, 14:34
1975 :)

mener å ha lest at volvo kjøpte 30% av daf's personvognsavdeling i 1972 ;)

TeamBørnOut
17/05/10, 19:39
Det kan ta opptil 3 måneder før buret mitt er ferdig fra heigo!
er det noen som har tilgang på skikkelig rørbøyer og stål som kunne tenkt seg å bøye en hovedbøyle mot betaling? ellers må jeg løpe ned til pedersen i morgen å bestille! Venter jeg på heigo så går jeg glipp av moroa!

Slettmyr
17/05/10, 19:54
Du får ta deg en tur langs veien, og stjele rørene til veiskiltene og lage deg bur :p

Joakim-G_R
17/05/10, 20:06
Må vel være en lokal helt som tar på seg bilcrossbur osv?

TeamBørnOut
17/05/10, 20:15
Du får ta deg en tur langs veien, og stjele rørene til veiskiltene og lage deg bur :p
vi hadde en "lek" i spyd før hvor vi kjørte ned skilt for moro skyld med 940ne våre :P Så det er ikke det beste å bruke tror jeg.




Må vel være en lokal helt som tar på seg bilcrossbur osv?

Jo. men det er høysessong nå og de jeg har snakket med tok bare på seg "vanlige" biler... hvor de hadde mal etc.
Jeg tør ikke prøve selv med min rørbøyer.. Hadde sikkert gått hvis jeg pakket røret med sand, men jeg vil seriøst ikke dø eller miste en arm fordi jeg ikke fulgte reglene med bur. Og ihvertfall ikke i denne bilen.. Jeg fikk en sms med en som mulig kunne hjelpe meg nå. så får høre litt der..

Kodja
18/05/10, 20:10
vi hadde en "lek" i spyd før hvor vi kjørte ned skilt for moro skyld med 940ne våre :P

er jeg Overrasket?? NEI :p haha

SirKim
19/05/10, 14:19
Når det gjelder TBO, UANSETT hvor mye RART du finner på nettet. Om det er rullestol med V8 eller hva det nå enn måtte være, så har TBO gort det før/forska på det for lenge sia :D haha! :D

Volvo360tic
19/05/10, 14:22
Når det gjelder TBO, UANSETT hvor mye RART du finner på nettet. Om det er rullestol med V8 eller hva det nå enn måtte være, så har TBO gort det før/forska på det for lenge sia :D haha! :D


enig der:D

Exerqtor
19/05/10, 16:20
Når det gjelder TBO, UANSETT hvor mye RART du finner på nettet. Om det er rullestol med V8 eller hva det nå enn måtte være, så har TBO gort det før/forska på det for lenge sia :D haha! :D


Har du prøvd å få en homo gravid før TBO? :rolleyes:

TeamBørnOut
19/05/10, 16:36
plager ikke folk med en fæl sykdom vell?

henrik940
19/05/10, 16:38
2 måneder igjen, tviler på at du rekker detta men..

TeamBørnOut
19/05/10, 16:56
Derfor jeg begynte å svette når jeg ikke fikk buret i tide! Lite tilbake slag :P Men gir meg ikke :)

Han jeg fikk nret til hadde heller ikke tid til å bøye noen bøyle nå :/ får stikke på pedersen i morgen.. egentlig jævlig kjipt :P for det kunne jeg gjort for mange måneder siden..

henrik940
19/05/10, 17:12
Hvor lang tid tar det å bøye noen rør, lage noen motor fester, bakakselfester, og ny forstilling? Burde være gjort på 12 timer :D

TeamBørnOut
19/05/10, 17:22
yes. men ikke når man må lage alt fra bunnen av. forstillinga er ferdig. ble litt god blanding :P bakaksefestene må jeg til kilroy å hente. å før det må jeg til jønkjøping å hente noen felger jeg la igjen der som er til han... hele den bakstillinga skal sveises fast i "ramma" mi.. så det er fort gjort.. men så må jeg lage fester til beina bak. noen timer der. så kommer det tidskrevende... å tre karosseriet over :) etter det så blir det innkortning av stikkaksler + + små ting som tar tid. Men så fort jeg får litt hjelp igjen så går det nok fort. men kammerater er opptatt av permisjoner og bryllup. Ny motor er bygd allerede :) Ny renovert F bunn som skal få kjenne på trykk :) får slenge ut litt fler bilder igjen snart :)
Venter på skattepengene så jeg får kjøpt sprut til denna greia. så tar det noen dager å komme inn i det. + skaffe noen som kan mappe dette.. event bygge ny motor hvis ting raser :P noe jeg regner med når jeg skal prøve ut dette greiene :)

Joakim-G_R
19/05/10, 19:16
Er en lokal helt utti her som driver med burbygging, kan prøve å få tak i nr'et hans. Evt er det jo "rallyshop" ellerno her borte som også bygger no bur vet jeg.

Om ikke Pedersens har ferdig bur.

Mr. Crepsley
19/05/10, 19:20
Men hvor er bilder??

Mtp. at dette er et gullprosjekt, så bør det være mye bilder. Er lett å si at man har gjort ting, men vi vil ha bilder! :)

Joakim-G_R
19/05/10, 19:46
Må være noe som går på Gullprosjekter.. :p

Volvo360tic
19/05/10, 19:54
har elektrisk bøyemarskin på skolen. men blir litt vrient og sende den;S

TeamBørnOut
19/05/10, 20:06
er dårlig med bilder på "viktige" ting. blir ofte glemt :P men det kommer en drøss når det begynner. same shit for meg hvor jeg står egentlig. gull eller ei :) prosjekt er det. moro og skjelden blir det :D
skal ta noen eksakte mål av hvordan bilen ser ut innvendig. i tilfelle noen har en bøyer et sted og kan lage bur :) ellers blir det som sagt pedersen i morgen! høre med han hvor lang leverings tid det er..

Janus
19/05/10, 20:28
Skal du på gatebil 9-11 juli med denne?

TeamBørnOut
19/05/10, 20:43
Nope. Umulig å få kjørt noe særlig der. folk er der jo kun for å feste...
Bedre på de mindre treffene hvor man får kjørt litt mer :)

Joakim-G_R
19/05/10, 21:48
Er det folk som gidder å dra på gatebil enda asså?

Er vel snart så Gatebil kan arrangeres på Tryvann, Sommerøya, el.lign.. Biler på utstilling, nesten nakne bærter som vasker bilene til ødeleggelse, og altfor mye alkoholinntak.

Er vel ingen som er edru nok til å se på biler rundt banen lenger. :)

TeamBørnOut
19/05/10, 21:58
haha, jeg orka bare ikke si noe på det fordi jeg vet det er mange "gatebil" entusiaster her :P

Gatebil kunne gitt fra seg dagene på våler og skogen til andre folk isteden. som vil kjøre...

Joakim-G_R
19/05/10, 22:10
Blande "Festival" og bilkjøring. Fail . no :)