PDA

Vis full versjon : instrumentpanel volvo 740 turbo PROBLEM TENGER HJELP



1987_Turbo745
11/07/12, 18:36
hei jeg skrudde ut instrumentpanelet og tok av kontaktene fordi jeg skulle koble til turbo timer
så monterte jag instrumentpanelet i gjen så fungerer ikke speedometeret voltmeter bensin måleren turteller temp måler ikke. jeg har pusset med sandpapir kontaktene på instrumentpanelet men ingen lykke med det.



volvo 740 turbo 1987mod

Veslegilli
12/07/12, 16:54
Har du huska å sette på alle kontaktene? Kabler bak der, er en liten kontakt som skal rett på printbrette der, 3 kabler på den om jeg ikke tar feil.
Kan jo ha blitt brudd i loddingene bak der, skal ikke mye til på 740 instrumenta

OleE
13/07/12, 10:44
Hei. Litt snålt at alle instrumentene sluttet å virke. tyder på at du kanskje har glemt å koble til en ledning som han over meg også sa.. hvis du har sjekket ledningene og er sikker på at alt er koblet til kan du jo sjekke om det er brudd på ledningene med et voltmeter/multimeter. hvis det kommer signal frem i alle ledninger vil jeg tro det er instrumentpanelet som er litt dårlig. det er en vanlig feil at instrumenter slutter å funke grunnet dårlige lodder bak på printplaten. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller funnet en loddebolt og gått over alle punktene (bare varme opp alle de gammle loddene/fylle på litt ny lodd)
gjorde det selv på min når diverse instrument tok kvelden. funka som faen det :)
Håper dette hjalp litt, hehe ..lykke til. :)

1987_Turbo745
13/07/12, 14:08
det er en slags sikring bak på instrumentet. så jeg må få tak i et annet panel som fungerer.