PDA

Vis full versjon : Montere Bosch lambdasonde



steini88
11/07/12, 16:20
Skal skifte fremre lambdasonde på V70'en og har fått kjøpt en Bosch-lambdasonde på Torshov. Det er jo meininga at en skal skøyte ledningane saman med dei på det originale koblingsstykket frå den gamle lambda'en. MEN, på den i bilen er fargane på ledningane: Svart, blå og 2x kvit mens dei fire ledningane på den nye er svart, grå og 2x kvit. er det så enkelt som å koble like fargar saman og den blå til den grå? Eller blir det feil?

Hadde hjelpt veldig om nokon visste kva dei ulike fargane på ledningane betyr (kva dei går til).

Takkar for svar! :)

cortinaterje
11/07/12, 16:52
2 stk hvite er forvarming 12V +/- Gjør ikke noe om disse byttes om
1 stk sort er signal+
1 stk grå er signal -

Jeg hadde også tippet som du, men du får ingen garanti herfra ;)
Grå og blå kan lett forveksles, eller?

iPaal
11/07/12, 17:15
Hvorfor må disse kablene skjøtes? Er det ikke plugg i enden på den?

cortinaterje
11/07/12, 17:35
Det finnes endel universal typer der kablene må skjøtes

steini88
11/07/12, 19:50
Takk for svar :) Men det er ledningane på sonden som står i bilen eg lurer på, altså den blå, grå og dei to kvite. Dei på Bosch-sonden står forklart i papiret som fulgte med den.

Simen Leira
13/07/12, 16:18
hvordan pris er det på denne lambdasonden ? den fremste min er gåen men koster ikke på bilen 3000 kr i en ny lambda da kjører jeg heller uten !

iPaal
13/07/12, 17:25
hvordan pris er det på denne lambdasonden ? den fremste min er gåen men koster ikke på bilen 3000 kr i en ny lambda da kjører jeg heller uten !

Hvis du kjører uten Lambda tror jeg bilen din går i nødmodus og vil fungere svært dårlig. Ny Lambda koster ca en 1000 lapp fra fcpgroton.com inkl frakt, toll og moms.