PDA

Vis full versjon : Dårlig følelse på drivverket i v70 awd



thagoo
11/07/12, 12:06
Har tidligere eid både v70 2,4t awd 00 mod, og passat tdi 4 motion 01 mod, og nå v70 d5 awd 06 mod.
Passaten er fast og fin i drivverket, og du føler det er kvalitet i det når du kjører osv.
Begge volvoene synes jeg virker skikkelig dårlig, vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men nesten så man er redd for at det skal ryke under kjøring.
Passaten kunne man få breisladd med i rundkjøring på litt våt asfalt. 1,9tdi bremset til (192,6hk i motor og 428Nm.)

Volvoen vil bare gå rett frem nesten om man prøver det samme (ja 4wd funker som den skal)
Men såklart, volvoen er ikke lagd for å herjes med, men da lurer jeg... er jo samme drivverk på v70 R!?, er det virkelig lagd så dårlig på en R bil også?

Er det noe man kan få gjort slik at det føles bedre? Akkurat som det er en slags klonk lyd om man drar på litt i 1 gir og girer til 2

Tore
12/07/12, 13:41
Er det noe man kan få gjort slik at det føles bedre? Akkurat som det er en slags klonk lyd om man drar på litt i 1 gir og girer til 2

Sjekket motorfester og "momentarma" for girkassa?

thagoo
13/07/12, 13:28
det øvre motorfestet har litt bevegelse, "momentramma" til girkassa har jeg ikke sjekket. Men er det bare org fester som gjelder på diesel? Hadde poly øvre festet på min v70 2,4t awd 00 mod, det funket greit det.

Friksen
14/07/12, 19:47
Hei har en D5-v70 05 awd og en 00mod 2.8 passat 4 motion og dette er to forskjellige verdener !! eneste awd gir litt trygghet er siste biten til en hytte o.l

iPaal
15/07/12, 09:59
det øvre motorfestet har litt bevegelse, "momentramma" til girkassa har jeg ikke sjekket. Men er det bare org fester som gjelder på diesel? Hadde poly øvre festet på min v70 2,4t awd 00 mod, det funket greit det.

Jeg kjøpte Meca sitt øvre motorfeste. Den åker ut igjen om ikke for lenge. Den er ikke så tight som den skal være.