PDA

Vis full versjon : Irv Gordons P1800



roarrr
10/07/12, 16:32
Ser i avisene, at Irv Gordons P1800 nærmer seg 5 millioner !!!! km. og det er jo utrolig.
Men oppigjennom årene, har jeg spekulert på, hvordan dette er dokumentert, da P1800 har, som de fleste
eldre Volvo fem-sifret km. eller miles teller.

Kilometerstanden er jo nesten ufattelig, og har ikke Irv hemmoroider, så har ingen det......

jacobsen
10/07/12, 23:28
står respekt av den KM-standen ja (sett at den stemmer).

Bestefaren min hadde også en 1966-modell - en Opel Rekord. vært i familien siden 69, tatt flere overhalinger, rustsveiset utallige ganger og telleren gikk rundt 4-5 ganger på denne = ca 500.000km som er temmelig bra for en Opel fra 66. Men sammenlignet med Gordons P1800 blir det tussige saker :p

larsverm
17/07/12, 20:58
Imponerende er det jo. Og mange av oss er utvilsomt enige i at gamle Volvoer kan være noe av det mer slitesterke som finnes. Likevel blir dette også i høyeste grad et spørsmål om hvor mye man "gidder". På denne P1800 har det vel blitt skiftet motor m m i hvert fall et par ganger...?

volvoRsport
17/07/12, 21:10
Imponerende er det jo. Og mange av oss er utvilsomt enige i at gamle Volvoer kan være noe av det mer slitesterke som finnes. Likevel blir dette også i høyeste grad et spørsmål om hvor mye man "gidder". På denne P1800 har det vel blitt skiftet motor m m i hvert fall et par ganger...?

Den har blitt overhalt et par ganger, aldri skiftet såvidt jeg har lest.

larsverm
17/07/12, 21:20
Greit, det er i så fall et vesentlig poeng - jeg kan ha blandet sammen med noe annet...

Likevel er det jo saker man kan få til å vare lenge hvis man bare vil - og her har det helt klart gått sport i det, som det heter. :p

5.000.000 km er mye, og ikke bare for en bil - bilførere flest kommer ikke i nærheten på et helt liv. Hvis jeg bevarer 245en som bruksbil resten av min tid, kan det hende at den kommer opp i en million... :p