PDA

Vis full versjon : turbotrykk forsvinner brått



andersg
09/07/12, 23:09
Hepp! Monterte fin modelltilpassa IC i dag, på hjemturen nå så fikk jeg ikke komme over 4500rpm, da forsvinner trykket med et sukk og nåla går rett på 0.5bar vacuum. Nesten som om turboen stopper opp?! Får en ny sjangse hvis jeg går av gassen og begynner på nytt, men stopper ved samme punkt. Prøvde å holde gassen inne når det skjedde, da stoppa bare turtallet og akselrasjonen, som om noe ble tett.

Bytta også LMM og lambdasonde i verkstedøkta, brukte deler, kan noen av de delene forårsake et slikt problem?
Vil ikke tro det er bensinkutt, kjører ikke med så voldsomt trøkk. Har chip.

JonasS
09/07/12, 23:34
Ved fullt gasspådrag skal det i teorien ikke være mulig å få vacuum på spjeldet. Monter gamle ic, virker for meg som om noe tetter for i den nye/noe har kollapset inne i den.
Du hører vel om turboen hyler? Mulig skjærte lager?

ArneR
10/07/12, 00:53
Kjent fenomen dette egentlig, regner med du har original slange inn fra luftfilter til turbo? Denne klapper sammen og struper all luftgjennomstrømming når du belaster den med mye trykk/mye luft som flyttes. :)

Sjekk dette, og evt. bytt ut med rør og silikonslange. :)

andersg
10/07/12, 00:53
Fikk ikke filma det, da jeg ikke har lys i måleren og det var mørkt.

Det må jo være noe som stanger i mot... Får bytte tilbake til gamle IC'en, litt vemodig. Og hvis det ordner seg da så får jeg klage til KL-racing! Går det ikke ann å flow-teste intercoolere?

Nekter å tru turboen (19T) er gåån, det går som et skudd frem til det kutter, alt låter normalt i både spoolup og eksos.

andersg
10/07/12, 00:55
Kjent fenomen dette egentlig, regner med du har original slange inn fra luftfilter til turbo? Denne klapper sammen og struper all luftgjennomstrømming når du belaster den med mye trykk/mye luft som flyttes. :)

Sjekk dette, og evt. bytt ut med rør og silikonslange. :)

Korrekt! Med BSR-skjoldet får også slangen en liten knekk, da ting ikke passer helt sammen. Kan gjøre en lett test ved å ta av luftfilteret igrunn, da det er potte tett, og sikkert struper litt.

andersg
10/07/12, 11:08
Prøvde å ta av luftfilteret, men kutter fortsatt. Får prøve org. luftfilterboks, da får innsugsslangen bedre vinkel. :) BSR-boksen har ikke 100% passform, den bygger litt for mye ut, så innsugsslangen blir bøyd litt smal rett før turboen.

Når jeg får 0.5 i vacuum har jeg fortsatt gassen i bånn. Ved 0.8 i vacuum har jeg gått av gassen for å prøve på nytt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/877.jpg (http://s181.photobucket.com/albums/x38/andersarg/volvo%20940%20ah%20shiat/?action=view&current=VIDEO0001.mp4)