PDA

Vis full versjon : hjelp! litt fort hehe, bremser.



E.GRØNDAHL
23/04/10, 11:44
Hvordan klemme sammen de bremse "patrona" så jeg får inn nye klosser?

de gamle var så slitt at de som klemmer for å få bremset var langt ute. hvordan klemmer jeg dette inn igjen. driver å bytter bremser nå, så haster litt hehe:P

TeamBørnOut
23/04/10, 11:52
stor tang

Volvo360tic
23/04/10, 11:54
bruk en tvinge da

E.GRØNDAHL
23/04/10, 11:59
det funket veldig bra på den ene, men den andre sitter helt boom fast hehe

TeamBørnOut
23/04/10, 12:01
større tang

E.GRØNDAHL
23/04/10, 12:02
større tang

hehe skal se hva jeg finner:P

Daruu
23/04/10, 12:02
Om den sitter litt skjevt setter den seg.
Det skal heller ikke mye møkka til nedi der før den setter seg helt.

Får du det ingen vei må du vel ta av kalipperen og bruke trykkluft å blåse de ut, gjøre rent nedi der (helst ha ny tetnings greie) og sette i sammen igjen. Men da må du også lufte bremser.

TeamBørnOut
23/04/10, 12:03
løsner det ikke ved å trykke inn bremsepedalen kan ikke trykkluft hjelpe heller. Da hadde ihvertfall ikke jeg stått i nærheten

E.GRØNDAHL
23/04/10, 12:14
nei den har låst seg helt. skal få tak i ei diger tang å se om dette hjelper, men hvis det funker, må jeg ratt ha ny calipper da ell?

TeamBørnOut
23/04/10, 12:22
vannpumpetang løsner det meste.
spray på litt rustløser før du tar i. prøv å trykk inn bremsepedalen litt (hvis den ikke står helt ute.)
så presser du på. går den inn så fungerer den nok :)
Hvordan caliper er dette? Hvor holder du til?

Daruu
23/04/10, 12:28
Problemet med å trykke inn bremsen er at alle de stemplene som ikke sitter kommer først, og da er det vanskelig å holde igjen disse ;)

Hvis man legger kalipperen på ett bord å holder igjen de resterende stemplene med en planke eller lignende så skal det løsne tilslutt. Men da bør man være ett par stykker og passe fingrer for de kommer som ett skudd når de først løsner.

Prøv TBO sin løsning først uansett da :)

TeamBørnOut
23/04/10, 12:33
bytter man bremser på et og et hjul så er det jo ikke noe problem da. leggimellom noe verktøy ellerno på det ene stemplet (hvis man har fler stempla caliper) så løsner det med pedalen. man har "noen" bar å trykke på med der

E.GRØNDAHL
23/04/10, 12:33
vannpumpetang løsner det meste.
spray på litt rustløser før du tar i. prøv å trykk inn bremsepedalen litt (hvis den ikke står helt ute.)
så presser du på. går den inn så fungerer den nok :)
Hvordan caliper er dette? Hvor holder du til?


Aner ikke hvhordan calipper det er jeg hehe:P holder til i Hamar.

men skal opp å kjøpe tang og litt mer rust spray nå, så får vi se hvordan det går:D

Daruu
23/04/10, 12:46
Det var vel en kombinasjon av at det var luft i bremsene fra før + at kalipperne var rustne og fæle som gjorde at vi tok det av i utgangspunktet når det ble gjort her, når jeg tenker meg om. Fikk ikke trykk nok til å dytte ut ene stempelet, men kom når vi brukte trykkluft etter litt banning :p