PDA

Vis full versjon : Hjelp er det Fødepumpe på min D5?



Lord_Hatlem
09/07/12, 21:14
Hei driver forsatt å feilsøker pga den er vanskelig å starte, den starter kvar gong men tidsperspektive varrierer.

men mitt spm no e er det førdepumpe på 2002 Mod D5 ? har funne noke som kan ligne på ei pume atme diselfiltere frafor høgre bakhjul. vist det er den, so virker ikkje denne, ser ut som ei lita klokke som står på diselsangen, det einaste som skjer når eg setter strøm på den er at den seie klikk, og so ser de ut til at den ikkje får strøm fra bilnette, da det ikkje er liv i den i det hele tatt vist eg bare vrir om tenninga...

håper noken kan svare på dette
mvh
Jan Erik

cortinaterje
09/07/12, 21:30
Har du dieselvarmer?
Pumpa til dieselvarmeren er i det området du er nå.

Lord_Hatlem
09/07/12, 21:37
Har du dieselvarmer?
Pumpa til dieselvarmeren er i det området du er nå.
ja har diselvarmer.

men har eg fødepumpe til diselpumpa?
og når eg tenker meg om så virker diselvarmeren og...

C.Erstad
09/07/12, 22:30
Det er pumpa til dieselvarmeren... denne ligger på pulsstrøm så derfor du bare hører et klikk når du sitter strøm på den!

Den pumpa du er på jakt etter sitter i dieseltanken som du kommer til via en luke under baksetene :)

cortinaterje
09/07/12, 22:31
Du får kjenne om det "tikker" i denne når varmeren går.

.....tror også at det er en matepumpe nedsenket i tanken. Tilgang gjennom et deksel under baksetet.

Lord_Hatlem
09/07/12, 22:50
Det er pumpa til dieselvarmeren... denne ligger på pulsstrøm så derfor du bare hører et klikk når du sitter strøm på den!

Den pumpa du er på jakt etter sitter i dieseltanken som du kommer til via en luke under baksetene :)
ok, takker for det, då får eg opne tanken i morra og sjekke den der, pleire ein ikkje høre ein svak summing i fra den pumpa?

C.Erstad
09/07/12, 22:52
Mener du kan høre at den går... pleier å gi seg etter noen hundre tusen km... men du må ha et spesialverktøy for å lukke opp... så må alt være helt reint når du lukker igjen!
Hvis ikke blir det lekasje.

Lord_Hatlem
09/07/12, 23:30
Mener du kan høre at den går... pleier å gi seg etter noen hundre tusen km... men du må ha et spesialverktøy for å lukke opp... så må alt være helt reint når du lukker igjen!
Hvis ikke blir det lekasje.

ok, min har gått ca 216000 no so kansje det er den da, skal sjå på saken i morra takk skal dåke ha :)

C.Erstad
10/07/12, 08:00
Bare hyggeligt! :)

Lord_Hatlem
10/07/12, 15:59
hei ein liten uppdate her,
har vell lokalisert hullet i tanken, kan det stemme at det er under venstre baksete? og at tankmåler og fødepumpe er lokalisert under dette loket?
vi har ikkje turd å løsne loket, vi er redde for å ødelegge det, sitter som F!!!... men har prøvd å måle motstand, der fekk vi ingenting og når vi setter strømm direkte på pumpa hører vi ingen livstegn (vi bør vell kunne høre ei svak summing?) skal ringe volvo i morra og høre om dei evnt har slikt på lager, so kan eg evnt ødelegge loket i morra,
vei ikkje kva deke andre seier?erfaringer? bilen har som sagt gått 216 000 no er vell kansje på tide å skifte den?
hadde eit par ord med ein på volvo tidlegare og han meinte at bilen ikkje ville gå i da heile uten den pumpa, men min ser ut til å gjere da (har hatt utav ledningen i lengre tid mens bilen gjekk) kan vell kansje vere derfor den er tungstarta (går også veldig harkete)

C.Erstad
11/07/12, 09:35
Bilen kan forsatt gå med den pumpa defekt... da høytrykspumpa klarer å suge diesel frem.
Men den går dårligt/ hakkete som du sier med den pumpa defekt.

Lord_Hatlem
11/07/12, 12:43
Bilen kan forsatt gå med den pumpa defekt... da høytrykspumpa klarer å suge diesel frem.
Men den går dårligt/ hakkete som du sier med den pumpa defekt.
Takk! du er den første som seier det, har snakka med fleire volvo forhandlere og dei sjønner ikkje at bilen går ein gang!
ja min logikk seier at det kan gå, symptomane er også at vist bilen står over natta tar det lengre tid å starte den, dvs diselen har runne tilbake til tanken, og hovudpumpa måt ta jobben med å forsyne motor og seg sjølv.
trur det blir søk på bildelsbasen i kveld

Lord_Hatlem
19/07/12, 14:52
vill bare gi bsekjed om at pumpa er skifta, den gamle var heilt dø... den nye svirrer og går baki der, virker som bilen har det meget mye bedre no, men får ha den litt på prøvetur noken veke først

C.Erstad
21/07/12, 22:09
Bra det ordna seg! :)

Lord_Hatlem
22/07/12, 09:13
ja vi får sjå, litt usikker enda, men det kan vere luft i systemt no som gjer at den ikkje er heilt i hogget, får bruke den litt no so får me sjå