PDA

Vis full versjon : 1996 850 T5-R lugger



Kris God-tjukken Frostad
09/07/12, 20:17
hei!

har en 850 T5-R her, den lugger og kutter ved lite pådrag, vis jeg ligger i 4 og girer til 3 og gir bånn gass så går den bra, men vis jeg ligger og slumrer i 4-5 gir og gir svak pådrag så kutter turboen virker det som, den lader til 0.5 bar så stopper i 1-2 sek før den kommer sakte men sikkert, den er ujevn på tomgang når den er kald, fjusker og i lav fart, dvs kjører sakte opp en bakke i et byggefelt så bjynne den og hoppe og nappe sånn at jeg må trykke inn clutchen og prøve igjen, trodde først det var tennplugger så disse ble byttet, lmm ble byttet for et par mnd siden..vis jeg ser på måleren så lader den vell 0.9 bar.

er dette noen symptomer som er vanlig? bilen har gått 288000 til sammen men ble overhalt for 4-5 år siden..

Nilsebu
09/07/12, 23:50
Noen lunde samme symptomer ved gåen TPS (throttle position sensor), vertfall V70 elsker å spise opp disse. Er en liten svart trekantlignende boks som står montert på gassspjeldet nede til høyre for tomgangsmotor.

Har du noen feilkoder?

hgnubel
10/07/12, 08:10
Ble pluggkabler, fordelerlokk og rotor byttet nå sammen med tennpluggene, eller i det siste? Hvis ikke kan det være verdt å bytte.

Kris God-tjukken Frostad
10/07/12, 11:01
har ikke fått sjekket feilkoder, har egentlig ikke utstyr til det:/ men har funnet noen verdier som jeg skal måle når jeg kommer hjem.

tenningskablene skal jeg måle når jeg kommer hjem, har ikke blitt byttet på noen år tenker jeg:7 må vell til det og, hvilke plugger bruker dere? jeg fant berre disse volvo R6 pluggene som stod i motoren fra før.

Kris God-tjukken Frostad
10/07/12, 11:16
hvilken oktan bruker dere på denne bilen? jeg fikk beskjed om å fylle 98 bly fri

Kris God-tjukken Frostad
11/07/12, 10:50
fikk en feilkode på innsug temperatur giver? brukte bosch ESI til å diagnotisere, er det temperatur giver på luft på denne bilen? er ikke den innebygget i LMM?

hgnubel
11/07/12, 18:25
De modellene som ikke har LMM har temperaturgiver der i steden i hvert fall, så er ikke utenkelig at samme feilkode resirkuleres... Vet ikke om jeg har så mye mer fornuftig input på dette, men for sikkerhets skyld:

Når du skriver 1996-modell og T-5R, er det bare en sent registrert T-5R (som bare fantes i modellåret 1995, med diagnoseporten foran til høyre i motorrommet), en 850R (modellåret 96-97, med OBD2-diagnose i midtkonsollen), eller en ombygget bil?

Kris God-tjukken Frostad
11/07/12, 20:15
er en ombygget ja, fra 2.0 turbo til 2.3 T5-R den ble ombygd av en som arbeidet hos et lokalt Volvo verksted, har nå byttet fordelerlokk og plugger, har sjekket LMM,kabler (vet ikke helt hva disse kablene skulle ha av Ohm orginalt men det var ifra 4,5 kohm til 2.10 kohm. sjekket tomgangsregulator.. men jeg fant en slange som var løs men regner med det er veivhusventilasjon slange, kom ivertfall trykk ut av den.. gir meg hodebry selv om jeg er ellers fornøyd med den, er bare dette med at den kutter og fjusker, virker som om bensintrykket er ok,skal prøve og måle dysene imorgen:)

brynna
11/07/12, 20:24
Les ut feilkoder før du bruker penger på å skifte deler som kanskje er iorden.

Sannsynlig at problemet ditt er registrert

Kris God-tjukken Frostad
11/07/12, 20:40
skal få prøve og få lest ut alle, hadde litt knapp tid i dag xD

tommyt5
13/07/12, 08:44
Eneste pluggene som jeg har fått til å virke (v70t5) er orginale hos Jordkjenn...

Kris God-tjukken Frostad
13/07/12, 15:35
Jordkjenn? Verksted i skien eller et merke? Fant ikke noen flere feilkoder men tok med meg et lass med slanger so kan bytte vacuum slangene, har og et bensinfilter som jeg skal bytte:) så får vi se, er det noen vacuum slanger under innsug eller der i traktene? Såg en gammel slange som ikkenvar festet å så dum som jeg var så trakk jeg i den kabelen men såg ikke hvor den var festet -,-'

Kris God-tjukken Frostad
13/07/12, 20:04
Har nå skiftet dem vacuum slangene jeg kunne, men når man ser på luft slangen fra lmm så er det 2 nippler, en på undersiden, en på siden av slangen dette er ganske nært lmm, så har vi en sensor med 2 nippler nært turbo med en kontakt,den kontakten har 2 nippler, jeg blendet dem begge pga dem var åpne, så har vi den på siden,den koblet til utslippet på boostcontrolleren, pga den og var åpen, noen som vet hvor de slangene skal?
Når jeg blendet det ene åpne og koblet på boost controlleren så ble det jevnere drag, sparket liksom ikke like mye, men kuttet dessverre fortsatt:(

tommyt5
14/07/12, 14:11
Jordkjend er volvo verksted i skien. Men er vel samme opplegget som alle andre volvo forhandlere.