PDA

Vis full versjon : Olje ånding.



Jobbe88
22/04/10, 21:41
Ser det kommer litt røyk når jeg åpner olje lokket. (Hvis jeg har kjørt aktivt)

Har ikke koblet opp olje åndinga , det er vel godt for motoren å ha dette montert? Eller er det toskete å gjøre det med tanke på å kjøre varm oljedamp inn i en motor som er bygd for å være sprek?

Fordeler/ulemper mottas med glede :)

jonass
22/04/10, 21:44
Det at oljedampen er varm er ikke det verste.
Men man senker oktan tallet med olje dampen, så tenningsbanken kan komme.

Veslegilli
22/04/10, 22:52
Er det ok å fjerne den å kjøre den nedi en catch tank eller er det en grunn til at den går inni innsuget?

jonass
23/04/10, 06:38
Grunnen er at man ikke skal slippe ut dampen i lufta, og at det er bedre med svakt vakum. Kjører selv med den fri, og har ikke oljefobruk eller noe annet som kan tyde på skade

Jobbe88
23/04/10, 07:04
kjører med den fri jeg også , men tenkte det ville bli bedre med vakum der..

TeamBørnOut
23/04/10, 07:21
Mer effekt med vakum der. Men det får man ikke ved å koble den på der den skal sitte orginalt (da bør man bytte luftfilter :P). koble den til en catchtank med god utluftning. så kan du gjerne ta å ordne deg ventilasjon fra toppen også! jo mer ventilasjon jo bedre!

jonass
23/04/10, 22:43
Som TBO sier, har du vakum etter luftfiltret bør det byttes.
Er litt vanskelig egentlig og ha vakum i bunndelen uten og ha sump. Tørrsump og man får det til.

TeamBørnOut
24/04/10, 05:34
store slanger fra veivhusventilasjonen og til en catchtank med gode filtre er den besteløsningen som gir mest for penga sålenge man ikke har tørrsump som jonass sier!