PDA

Vis full versjon : Mister 0,5 i ladetrykk på 4-5 gir....???



sicpa
07/07/12, 11:22
Noen som kan hjelpe meg med dette problemet. Jeg lader ca 0,9 ,men peaker på 1,1 kg på 1,2,3 gir men når jeg
legger inn 4 eller 5 giret så lader den ikke mer enn 0,6. Og da lugget den litt.

I går så tok jeg ut krana og da lader den ca 0,4 på alle gira.

Kan dette rett og slett være en chip som tidligere eier sa var der men ikke er der?? eller en dårlig chip? Fikk beskjed om at bensin hjernen var chippet
men ikke tenning.

Eller er det andre ting som kan være galt???

Takker på forhånd for hjelpa. ;)

Ps dette er en 95 mod 940 med Autobahn kjøler, turbo T18/19 fra T5, 3" eksos, skal være chippet litt usikker med det da. Skal også være større bensin pumpe,men ganske usikker der også.

7up
10/07/12, 08:18
hei har du dumpventil på bilen? i så fall prøv og ta den vekk. .

MrRamsrud
16/07/12, 22:51
er det ft eller fk, orginal resirk på fkèn altså td14 turboen klarer ikke å holde trykket når du begynner å lade litt mer enn orginalt :P elllers kanskje lekasje noen steder ? kan være dumpventil også om du har montert det , sett på blendelokk som du får kjøpt på pedersen og kjør egen resirk mellom utgående på ic koble deg inn på turbo etter lmm :) burde gi resultat :)

andersg
17/07/12, 07:54
Har du original intercooler? Hadde akkurat samme symtom og da hadde ICen sprekt litt.

Kauto
08/08/12, 15:20
Har noe av det samme problemet med min, har du funnet løsning på det?
Min har ny ic fra kl-racing

Batland
08/08/12, 19:24
Noen som kan hjelpe meg med dette problemet. Jeg lader ca 0,9 ,men peaker på 1,1 kg på 1,2,3 gir men når jeg
legger inn 4 eller 5 giret så lader den ikke mer enn 0,6. Og da lugget den litt.

I går så tok jeg ut krana og da lader den ca 0,4 på alle gira.

Takker på forhånd for hjelpa. ;)
På generelt grunnlag er det slik:
Det der er ett helt vanlig resultat når man velger å kjøre med alt for veik originalactuator og øker ladetrykket med "krana".

Den korrekt løsningen her er å montere en litt kraftigere actuator, men man skal ikke overdrive heller.

Når den du har nå gir 0,4 BAR uten "kran" så burde du i stedet hatt en actuator som gir 0,6 - 0,7 BAR.
Da kan du bruke "krana" til å justere inn resten slik at du får stabilt ladetrykk.
Oppjustering fra 0,4 BAR til 1,1 BAR med "kran" er rett og slett for mye til at ladetrykket kan bli stabilt.

Jonas Soldal
08/08/12, 19:34
http://turbomeck.se/Wastegate-trycklockor-Volvo-940

Kjører denne på 13c en min å den ligger stabilt 0,9 ved jevnt drag. Stiger til 1,0 ved fullt sug på 4-5 gear. :)

Riviera
08/08/12, 19:41
Du kan også bruke en meget kraftig fjær som du spenner opp på aktuator arm. Dette kan i stor grad kompensere for svak aktuator.
F.eks. er trampoline fjær godt egnet til dette.

Jonas Soldal
08/08/12, 19:44
Eller evt. bare bestille en ny velfungerende å ikke trikse til noe "greier" ....

Kauto
14/08/12, 14:35
Beklager å stjele tråden litt :p Min har jeg enda samme problemet etter jeg bytta wg, til en med god å stram fjær, lader 1 bar men den finner på å peake på opp til 1,6 bar av ogtil når man drar på skikkeli :s Noen forslag? slangene skal være greie.. går ellers rolig å jevnt. kun på full gass det tar litt av.

Jonas Soldal
14/08/12, 15:36
Er dete på 13c? de har en tendens til å rase ut litt om du har 3" eksos. Den er enkelt og greit for liten for å kunne slippe all eksosen forbi i wg og deler av eksosen lager ladetrykk i stedenfor ettersom jeg har forstått det.. ;)

Kauto
14/08/12, 22:25
Er dete på 13c? de har en tendens til å rase ut litt om du har 3" eksos. Den er enkelt og greit for liten for å kunne slippe all eksosen forbi i wg og deler av eksosen lager ladetrykk i stedenfor ettersom jeg har forstått det.. ;)

Den er litt større en 13c, er av samme type, men litt større eksoshus, har 2,5" hele veien ( med org kat ) Fikk tips fra en at wg har et grunntrykk? så måtte stille den på grunntrykket og så bruke boost kontroller. Siden vist man stilte på stanga så ble det liten plass til membranen i wg etter så jeg forstod det.
Noen ide på om dette kan stemme? :O

Kauto
20/08/12, 08:57
wg er stilt til grunntrykk. og den er fremdeles helt lik :/