PDA

Vis full versjon : Innebygd Tlf Ikkje dekning!



Lord_Hatlem
06/07/12, 22:04
Hei som topic, setter i sim kort og ser at den leser sim kortet, men når eg går inn i første meny, viser antenne tegnet at det ikkje er dekning, til tros for full dekning på mobilen... noken som har vert borti lignande? evnt tips til kva eg bør gjere... er gjenne ein mnd el to sia sist eg brukte den, den virka då.

dette er i ein 2002 mod v70

cortinaterje
07/07/12, 12:09
Min er også sånn. Den registrerer SIM og godtar kode, men ingen dekning. Det er en 02 V70 som din. Jeg har SIM framme i tastaturet.

Jeg har ikke jobbet så mye med det, men har prøvd følgende:
- nytt SIM kort, siden det ring kont. kortet jeg bruker i bilen heller ikke virket i min vanlige mobil. Men neida, nytt SIM funket heller ikke. Har senere fått bekreftet at det nye SIM kortet fungerer utmerket i en 02 S80, så det er ikke kortet.
- ny SIM kortholder hjelper ikke.
- ppc kodeleserern min finner ingen feilkoder på dette.

Jeg skal også prøve:
- har anskaffet en ny (brukt) knappsats med samme delenr og samme SWnr. Skal prøve å bytte. Noen sier det er plug og play. Andre ikke. Event så tar jeg med meg begge knappsatsene til en lokal Volvo og får dem til å forske litt.
- Jeg har også anskaffet meg en brukt antenne som kan testes med.

Det er her som hos deg at jeg vet ikke helt hvordan og når dette skjedde. Merket først at min vanlige mobil ikke ville viderekople til bilen når jeg ønsket det. Tenkte først ikke så mye over det, men så fikk jeg høre at det ikke gikk an å ringe til meg direkte i bilen lengre.

Lord_Hatlem
07/07/12, 21:39
hmm merkelige greier det der, eg bruker vanligvis sim kort nr 2 i jobb tlf, men på lengre turer tar eg det ut og setter i bilen, har også sett det tilbake i jobb tlf og der virker det heilt fint.
einaste eg veit eg har gjort annleis mellom sist gang od dinna e at eg ikkje sette sim kort "skuffa" heilt inn igjen i mellomtida mens eg ikkje brukte den.
-tenkte når eg kjem heim at at eg skal prøve med litt trykkluft inn i opningen, sidan den ikkje virker er tar det ingen skade å prøve?...

- keep me posted, vil gjerne høre om du finner uta av det, eg kan ikkje prioritere tlf, si eg sansynleg vis må skifte ein 2-3 dyser :(


Min er også sånn. Den registrerer SIM og godtar kode, men ingen dekning. Det er en 02 V70 som din. Jeg har SIM framme i tastaturet.

Jeg har ikke jobbet så mye med det, men har prøvd følgende:
- nytt SIM kort, siden det ring kont. kortet jeg bruker i bilen heller ikke virket i min vanlige mobil. Men neida, nytt SIM funket heller ikke. Har senere fått bekreftet at det nye SIM kortet fungerer utmerket i en 02 S80, så det er ikke kortet.
- ny SIM kortholder hjelper ikke.
- ppc kodeleserern min finner ingen feilkoder på dette.

Jeg skal også prøve:
- har anskaffet en ny (brukt) knappsats med samme delenr og samme SWnr. Skal prøve å bytte. Noen sier det er plug og play. Andre ikke. Event så tar jeg med meg begge knappsatsene til en lokal Volvo og får dem til å forske litt.
- Jeg har også anskaffet meg en brukt antenne som kan testes med.

Det er her som hos deg at jeg vet ikke helt hvordan og når dette skjedde. Merket først at min vanlige mobil ikke ville viderekople til bilen når jeg ønsket det. Tenkte først ikke så mye over det, men så fikk jeg høre at det ikke gikk an å ringe til meg direkte i bilen lengre.

Lord_Hatlem
10/07/12, 12:35
hei eg ville bare sei i fra at eg har fått min til å virke igjen :):) plas trykkluft inn der som sim kort skal stå so virka alt som det skal igjen

mister j
10/07/12, 13:31
Støv der altså ;)

Har forresten fått til vida Terje, om du vil komme opp en tur :)

cortinaterje
10/07/12, 16:24
Måtte jo prøve og blåse på min også. Noen som tror at jeg som aldri har vunnet i lotto hadde noe mer flaks nå? Neida.

Jeg kommer gjerne en tur oppom :)

cortinaterje
17/07/12, 07:42
Da er min tlf frisk igjen. Byttet knappsats til en brukt jeg fikk tak i med samme partno og SWnr. Det var plugg&play, faktisk.

:)Stor takk til mr.J for utvist pågangsmot og heltemodig innsats.