PDA

Vis full versjon : Verkstedarbeid v70 awd



general-aasen
22/04/10, 21:06
er litt lei av å skru på v70en nå...lurer på å sette den på verksted for å bytte bensinrøra over tanken og dem som går frem på motoren...

noen som vet hva ein slik jobb kan komme på? prøvd å ringe div volvo verksted, men ikkje lett å få kontakt med dem desse dager gitt..

bilen er ein 97mod v70 awd

Tore
23/04/10, 10:07
Bare litt nysgjerrig; Hvorfor må du bytte røreren over tanken?

Noe faktisk svar på ditt spørsmål har jeg ikke, men min bil havnet på verksted i 2004 pga manglende bensintrykk; dette endte med totalt 6 uker på verksted (to ulike verksted, først et lokalt verksted med volvokunnskap - senere fraktet på bil til ett autorisert volvoverksted), bytte av bensinpumpe og tankmåler, bensinrør og slanger samt trykkregulator - det meste som har med drivstoffet å gjøre...

Inkludert feilsøking etc (de slet med å finne den faktiske feilen og byttet deler på slump - skaffet identisk bil og kryssbyttet tank etc).

Regningen kom seg på totalt ca 70.000 NOK + leiebil. Selvsagt slapp jeg å betale dette, dels fordi jeg hadde NAF bruktbilgaranti som dekket 35.000 og dels fordi NAF var enige i at den summen burde holde for å finne en slik feil så de tok denne saken uten kostnad for meg :-) (Jeg skal jo ikke finansiere opplæring i feilsøking hos verkstedene).

general-aasen
23/04/10, 10:41
Bare litt nysgjerrig; Hvorfor må du bytte røreren over tanken?

Noe faktisk svar på ditt spørsmål har jeg ikke, men min bil havnet på verksted i 2004 pga manglende bensintrykk; dette endte med totalt 6 uker på verksted (to ulike verksted, først et lokalt verksted med volvokunnskap - senere fraktet på bil til ett autorisert volvoverksted), bytte av bensinpumpe og tankmåler, bensinrør og slanger samt trykkregulator - det meste som har med drivstoffet å gjøre...

Inkludert feilsøking etc (de slet med å finne den faktiske feilen og byttet deler på slump - skaffet identisk bil og kryssbyttet tank etc).

Regningen kom seg på totalt ca 70.000 NOK + leiebil. Selvsagt slapp jeg å betale dette, dels fordi jeg hadde NAF bruktbilgaranti som dekket 35.000 og dels fordi NAF var enige i at den summen burde holde for å finne en slik feil så de tok denne saken uten kostnad for meg :-) (Jeg skal jo ikke finansiere opplæring i feilsøking hos verkstedene).

byttet tankpumpe gjikk ein dag, så sto bensinspruten ut fra tanken..sikkert ett rør som er knekt..so orker ikkje mere i farten..hehe

TeamBørnOut
23/04/10, 11:00
Jeg tror du bare får koste på deg litt skruing til med bilen. Det er NEPPE et rør som har knekt / rustet av. Det er jo hurtigkoblinger på de fleste slangene på 960n. Da er det sikkert det på v70 også. V40 har vell også det samme..
Du har ikke bare glemt å tre den på skikkelig?

Tore: Var du imponert over verkstedene når de ikke klarte å finne feilen? :D

Tore
23/04/10, 11:04
Tore: Var du imponert over verkstedene når de ikke klarte å finne feilen? :D

Ikke akkurat :-) Men siden alt gikk gjennom NAF bruktbilgaranti så hadde jeg i alle fall leiebil og null kostnad (slapp også egenandelen siden NAF var helt enig i at dette var for dårlig). Volvo merkeverksted oppdaget dessuten at det første verkstedet hadde ødelagt drivknuten på mellomakslingen (den rett før viskosekoblingen) slik at bilen måtte tilbake dit for bytting av dette leddet etter at den kom ut fra merkeverkstedet...

general-aasen
23/04/10, 14:37
Jeg tror du bare får koste på deg litt skruing til med bilen. Det er NEPPE et rør som har knekt / rustet av. Det er jo hurtigkoblinger på de fleste slangene på 960n. Da er det sikkert det på v70 også. V40 har vell også det samme..
Du har ikke bare glemt å tre den på skikkelig?

Tore: Var du imponert over verkstedene når de ikke klarte å finne feilen? :D

hurtigkoblingene er greie..men var eit rustent rør som eg oversåg når eg satt sammen ijenn..er nokk det som har tatt kvelden no...har fått kontakt med volvo ijennom ein eg kjenner som jobber der..kunne gi meg 30% rabatt på jobb og deler, vill tro bilen går på verksted då...solenge reperasjonane kommer på under 20k - rabattane