PDA

Vis full versjon : 940 b230fb ujevn gange



Vestli
06/07/12, 08:44
Har en 91 modell 940 FB. Den går ujevnt på turtall når den står å går på tomgang. når jeg gir gass tar det lenger tid før den går ned på turtall igjen. Og når jeg gir på så akselererer den dårligerer og man kjenner at det liksom går og fusker og røkker på en måte. og når jeg ligger bredt så er det ikke alltid den orker å få hjula til å slippe. Har nylig byttet, bensinfilter, lambda sonde, luftmassemålet og bensintrykkregulator. Pluggene er også ikke mer enn 1 måned gamle. når jeg sitter inne i bilen og den går på tomgang hører jeg en litt høy susing, lyden høres ut som den komme framme/under bilen.

Noen som har noe peiling på hva jeg bør gjøre utifra beskrivelsen?

MrRamsrud
06/07/12, 14:14
Da er det noe som trekker falskluft, start bilen og gå over alle slanger med startgass, om motoren ruser seg opp har du funnet lekasjen...

Vestli
06/07/12, 20:42
Ja, kan væra det.. Men trur kanskje det kan være at hovedbensinpumpa er dårlig.. Det summer og låter inne i bilen når den står på tomgang (at bensinpumpa drar tungt?). Den ujevne gangen på tomgang har det blitt mindre og mindre av, men den går dårlig og når jeg trenger hestene dauer den av :) kan være at bensinpumpa ikke klarer å mate på med nok bensin?

MrRamsrud
16/07/12, 17:18
Pumpa skal summe :)