PDA

Vis full versjon : Xenon i V50 2005



V50 D3
06/07/12, 01:30
Bare et par spørsmål her....

Lurer på å sette inn mitt H7 xenon i nærlyset.. 35w 4300k
Vet det ikke er lov.. men men.. er mørkt og mye dyr her på landet ;-)
Har Nightbreaker i nå...
Noen som har gjort dette, og kan fortelle meg om resultatet?

Men det jeg lurer mest på er:

Putte xenon HB3/9005 i langlyset. Dette er vel faktisk lovlig...?
Virker trangt å få inn pæra der, men er det noen som har gjort dette da?
Syntes det var trangt å få inn HB3 pæra, og 9005 har vel ikke stikket sidelangs,
og er vel lengere.

Ønsker virkelig å få vite høre innspill om dette før innkjøp av 9005 Kit. 55w 4300-6000k

Torleif
06/07/12, 05:40
Bare et par spørsmål her....

Lurer på å sette inn mitt H7 xenon i nærlyset.. 35w 4300k
Vet det ikke er lov.. men men.. er mørkt og mye dyr her på landet ;-)
Har Nightbreaker i nå...
Noen som har gjort dette, og kan fortelle meg om resultatet?

Men det jeg lurer mest på er:

Putte xenon HB3/9005 i langlyset. Dette er vel faktisk lovlig...?
Virker trangt å få inn pæra der, men er det noen som har gjort dette da?
Syntes det var trangt å få inn HB3 pæra, og 9005 har vel ikke stikket sidelangs,
og er vel lengere.

Ønsker virkelig å få vite høre innspill om dette før innkjøp av 9005 Kit. 55w 4300-6000k


Jeg hadde xenon i lysene, men kjøpte ikke canbus sett, da vil lysa flikkre før de slår seg av og du får feilmelding i dashbord. Kjøp eventuelt sett med tynn ballast, er ikke så mye plass rundt om kring å plassere det, men alt går.

RuhneV70D5
06/07/12, 08:49
Bare et par spørsmål her....

Lurer på å sette inn mitt H7 xenon i nærlyset.. 35w 4300k
Vet det ikke er lov.. men men.. er mørkt og mye dyr her på landet ;-)
Har Nightbreaker i nå...
Noen som har gjort dette, og kan fortelle meg om resultatet?

Men det jeg lurer mest på er:

Putte xenon HB3/9005 i langlyset. Dette er vel faktisk lovlig...?
Virker trangt å få inn pæra der, men er det noen som har gjort dette da?
Syntes det var trangt å få inn HB3 pæra, og 9005 har vel ikke stikket sidelangs,
og er vel lengere.

Ønsker virkelig å få vite høre innspill om dette før innkjøp av 9005 Kit. 55w 4300-6000k

Kjøp disse så slipper du problemet med blending.

http://www.xenonkungen.com/se/art/focuseye-h7-xenonlampor.php

V50 D3
06/07/12, 14:36
Jeg hadde xenon i lysene, men kjøpte ikke canbus sett, da vil lysa flikkre før de slår seg av og du får feilmelding i dashbord. Kjøp eventuelt sett med tynn ballast, er ikke så mye plass rundt om kring å plassere det, men alt går.

Hadde du xenon i nærlyset eller fulltlyset?

V50 D3
06/07/12, 14:44
Kjøp disse så slipper du problemet med blending.

http://www.xenonkungen.com/se/art/focuseye-h7-xenonlampor.php

De du henviser til her, er til lamper uten prosjektor/linse.

"Denna nya typ av lampa och egenskaper har särskild fördel i strålkastare av typ öppen reflektor (dvs. saknar projektorlins)."

Men jeg har jo linse på nærlyset,så da trenger vel jeg strengt talt ikke disse.

Står også at de ikke passer i sokkelen, da de er større.. ;-)

"Obs! Focus Eye lampan är ej kompatibel med våra lamphållare då den är bredare vid basen. Om lamphållare krävs för din bil så välj vanlig H7 eller H7R lampa."

Det er mest hva slags resultat dere uten xenon lykter har fått/har med xenon jeg lurer på.. :-)


Har "klaget" til Volvo at jeg syntes jeg har dårlig lys i bilen(føler at det lyser for kort, og at fulltlyset går rett i bakken),
og de tilbød meg en gratis sjekk av innstillingen på lysa samt evt. justering.. ;-) Flott service fra J M Auto i Arendal :-)

V50 D3
13/07/12, 19:11
Ingen som har xenon i langlysa her?

gull pilen
14/07/12, 08:48
Ingen som har xenon i langlysa her?

var i min men fikk fukt problemer i lyktene etter en stund(tidligere eier som hadde montert)

C.Erstad
14/07/12, 10:26
På disse bilene er det linser i hovedlykta, og så lenge pæren står helt riktig i sokkelen sin så blender det ikke i det hele tatt :)
Bare husk å juster ned lysene dine via bryteren inne i bilen hvis du kjører med henger eller flere i bilen!

V50 D3
14/07/12, 17:55
Satt i xenon lysa i dag,uten stort hell :-(

De flimmrer noe så inn i helv.....,så slukker de.
Vrir lys bryteren til park og over igjen,så lyser de igjen(flimmrer)

Vet det har vært snakk om at lyktene har jordingspunkter med masse annet.

Vil det hjelpe noe å prøve å koble jord direkte fra pæra, og ikke bruke jodingspunkt i H7 sokkelen.

Fikk ikke feilmelding i display, annet enn når den slukket.

Noen som kan være så snille å hjelpe meg her...?? Er nærlyset det er snakk om... ;-)

Torleif
14/07/12, 18:15
Satt i xenon lysa i dag,uten stort hell :-(

De flimmrer noe så inn i helv.....,så slukker de.
Vrir lys bryteren til park og over igjen,så lyser de igjen(flimmrer)

Vet det har vært snakk om at lyktene har jordingspunkter med masse annet.

Vil det hjelpe noe å prøve å koble jord direkte fra pæra, og ikke bruke jodingspunkt i H7 sokkelen.

Fikk ikke feilmelding i display, annet enn når den slukket.

Noen som kan være så snille å hjelpe meg her...?? Er nærlyset det er snakk om... ;-)


Jepp...samme problem som meg.. Jeg venter i spenning på pakke fra statene med Canbus feilmeldings sletter.. Dette er et kjent problem på montering av Xenon i nærlys fordi spenningen blir feil og slukker lysene automatisk..

Jeg regner med å få pakken de nærmeste dagene og skal teste det ut da.

Torleif
14/07/12, 18:29
http://www.ebay.com/itm/290516628441?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2F i.html%3F_sacat%3D0%26_nkw%3D290516628441%26_rdc%3 D1

Kjøpte disse og får nå se om de virker...

Eventuelt så kan du jo se på disse... http://www.xenonkungen.com/se/art/canbus-canceller-e.php

V50 D3
14/07/12, 19:02
Jepp...samme problem som meg.. Jeg venter i spenning på pakke fra statene med Canbus feilmeldings sletter.. Dette er et kjent problem på montering av Xenon i nærlys fordi spenningen blir feil og slukker lysene automatisk..

Jeg regner med å få pakken de nærmeste dagene og skal teste det ut da.

Du har samme problem ja... Forbannet så irriterende dette her ;-)
Tror du det vil hjelpe å bruke et 55w kit?
Da blir det jo samme spenning som H7 halogen..

Men har lest mye siden jeg la inn dette innlegget, og mange som mener at det er ballastene som holder på å ta kvelden.
Prøvde bare en ballast, men begge pærene før det begynte å regne igjen...(som vanlig denne sommeren) ;-)

Torleif
14/07/12, 19:29
Dette er ikke det samme problemet som om at ballastene holder på å ta kvelden, skal sjekke hvilken pæretype jeg har i kveld når ungene har gått bort fra ADHD timen sin..hehe

Sol, hva er nå det, det er bare noe noen har funnet opp, men har aldri sett det..

V50 D3
14/07/12, 19:46
Supert..
Har kjøpt meg sett fra en kar i Kr.sand helt nytt med 1 års garanti og nye typen ballaster for 280,-:D (4300k H7 canbus)
Fikk lov til og stå der å bytte om for å sjekke at alt ble ok.

Syntes dette var billig.
Hvis det funker greit kan jeg kjøpe for deg også hvis du vil.

Funker det, så skal jeg også ha 55w Hb3(9005) i langlyset ;)

Torleif
14/07/12, 20:58
Du har samme problem ja... Forbannet så irriterende dette her ;-)
Tror du det vil hjelpe å bruke et 55w kit?
Da blir det jo samme spenning som H7 halogen..

Men har lest mye siden jeg la inn dette innlegget, og mange som mener at det er ballastene som holder på å ta kvelden.
Prøvde bare en ballast, men begge pærene før det begynte å regne igjen...(som vanlig denne sommeren) ;-)

Var 35w jeg og hadde, nye typen ballast, mener du da at det er slimutgaven, eller skal de være laget for canbus biler... V50 generelt har problem med flikkring på lys før de slukker seg og du får feilmelding...

Torleif
14/07/12, 21:00
Kunne vært interesert i den dealen... Skal kjøre Stavanger-Trondheim-Sverige ned til Gøteborg for så og kjøre Sørlandskysten, begynner turen lørdag neste uke, hadde det virket så kunne jeg jo ha møtt deg når jeg kjører den veien...

V50 D3
14/07/12, 21:08
Var 35w jeg og hadde, nye typen ballast, mener du da at det er slimutgaven, eller skal de være laget for canbus biler... V50 generelt har problem med flikkring på lys før de slukker seg og du får feilmelding...

AC digital og canbus så vidt jeg forstod.
Men nå skal jeg få testet dette i morgen.

Ps. når og hvis det er canbus? Da er det vel ikke noen fare for viskermotor m.m ?
Husker ikke alt som er felles jordet.

V50 D3
14/07/12, 21:09
Kunne vært interesert i den dealen... Skal kjøre Stavanger-Trondheim-Sverige ned til Gøteborg for så og kjøre Sørlandskysten, begynner turen lørdag neste uke, hadde det virket så kunne jeg jo ha møtt deg når jeg kjører den veien...

Hvis det funker, kan jeg legge ut for deg jeg :cool:

Skal du også ha til fjernlysa?

Torleif
14/07/12, 21:12
Har ikke hatt noen problem med viskermotoren på min bil, men de sier det gjelder for tåkelys og ikke nærlys.

Torleif
14/07/12, 21:13
Må nesten ha et sett til fjernlyktene også ja...Blir så fjernt og ikke ha det der også...

V50 D3
14/07/12, 21:15
Må nesten ha et sett til fjernlyktene også ja...Blir så fjernt og ikke ha det der også...

HB3(9005) måtte bestilles, men hvis alt fungerer greit så bestiller jeg til oss begge:D

Torleif
14/07/12, 21:20
Helt nydelig... Da gleder jeg meg til å se om det funket for deg i morgen....Husk bilder...:cool:

V50 D3
14/07/12, 21:23
Helt nydelig... Da gleder jeg meg til å se om det funket for deg i morgen....Husk bilder...:cool:

Ja, skal legge ut bilder jeg vet du..

Du må legge ut bilder av vogna di også, må jo se hvordan den ser ut;)

Torleif
14/07/12, 21:25
Den ligger på prosjektsiden..

V50 D3
14/07/12, 21:27
Den ligger på prosjektsiden..

Ok, skal ta en titt jeg :p

Torleif
17/07/12, 08:04
Ja, skal legge ut bilder jeg vet du..

Du må legge ut bilder av vogna di også, må jo se hvordan den ser ut;)

Fikk du tatt noen pics....?

V50 D3
21/07/12, 00:30
Fikk du tatt noen pics....?

Har jobbet i ett kjør hele uka, så vært lite aktiv her inne.
Og hage arbeid på kveldene attpåtil.
Til og med fått meg plentraktor med hengerfeste,som måtte tunes litt ;-)

Men angående xenon:
Funket flott uten flimmring i 15-20 min.
Så slukket den ene lykta :-( Lampfel nærljus ) mens jeg snakket med importøren for å fortelle at det virket greit..

Tok noen bilder som jeg kan legge opp i morgen. (senere i dag) ;-)

Men han karen jeg handler med, bruker meg som prøvekanin :-)
Så han har bestilt opp nye ballaster (flere typer) og denne såkalte problemfikser ledningen til meg.

Det er 1 års garanti på ballaster og pærer.

Vi skulle ikke gi oss før alt fungerte 100% sa han.
Så har fått sporings nummer til Fedex, og venter i spenning :-)
Blir sendt rett fra fabrikk og hjem til meg..

Så nå håper jeg vi en gang for alle kan hjelpe alle med V50 som vil ha xenon :-)

Torleif
24/07/12, 22:23
Jobber og jobber.... Må ta ferie snart. Ble 1100km fra Stavanger til Trondheim fra lørdags morra til mandags morra. Håper dere får det i orden til jeg kommer da. Gleder meg til å få bedre lys på kjerra.

V50 D3
24/07/12, 22:38
http://www.ebay.com/itm/290516628441?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2F i.html%3F_sacat%3D0%26_nkw%3D290516628441%26_rdc%3 D1

Kjøpte disse og får nå se om de virker...

Eventuelt så kan du jo se på disse... http://www.xenonkungen.com/se/art/canbus-canceller-e.php

Har du fått disse enda?
Pakken min ligger på Gardermoen,klar til å sendes til meg :-)

Torleif
25/07/12, 05:09
Fikk de ikke før jeg reiste, så håper de ligger å venter på meg når jeg kommer hjem.

V50 D3
25/07/12, 09:59
Melding fra Bring... pakke vil bli levert innen kl. 16.00 :cool:

Skal bli spennende.

Btw... Fikk justert lysa mine på Volvo, og som anntatt var dem altfor lave..
Han justerte og sjauet, men fikk dem til slutt opp.

Skjønner godt at du mener de lyser rett ned i veien sa han :D

Men har jo selvføgelig ikke kjørt bilen i mørket etterpå da...:o

V50 D3
25/07/12, 21:47
I morgen blir xenon forsøkt på nytt med nye ballaster og problemfikser.....

Har jobbet i hele dag og kveld, og akkurat kommet hjem fra trening.
Tru det eller ei, men orker ikke å montere nå :o

Wish me luck.....

Torleif
09/08/12, 00:06
De jeg kjøpte på eBay er nå testet og har enda ikke fått feilmelding og flikker.. Så tror problemet mitt er løst..

V50 D3
16/08/12, 23:52
De jeg kjøpte på eBay er nå testet og har enda ikke fått feilmelding og flikker.. Så tror problemet mitt er løst..

Høres meget bra ut ;-)

Kobler ikke opp mine før etter EU kontrollen:p
Skal også ha i fullt lyset HB3/9005 50w. ;)

Ps. har lakket den kjedelige grå rammen inne i lykta nå.
Lakket den sort matt.
Ble dritbra :cool:

V50 D3
16/08/12, 23:53
De jeg kjøpte på eBay er nå testet og har enda ikke fått feilmelding og flikker.. Så tror problemet mitt er løst..

Ps. hvor mye betalte du for disse?
Er det med egen boks og rele på ledningen, samt rød og sort ledning til å sette på batteriet?

Torleif
20/08/12, 23:21
Kobler det rett på eksisterende ledninger som et mellomstykke, skal ikke kobles til batteriet.

V50 D3
29/08/12, 21:01
Da virker Xenon lysa i min også.

Canbus ballast var tingen :cool: