PDA

Vis full versjon : Clutch Master/Slave hvem er gåen



GeTReibeAktienGesellschaf
06/07/12, 00:43
Har en pedal uten motstand, til å begynne med så gikk den ikke tilbake opp fra gulvet engang.
Ingen utvendige lekkasjer.

Er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg finner ut hvem som er gått av slave og master?

Prøvde å lufte litt med pedalen fikk liksom ikke ut så mye, det som ble pressa ut gikk liksom inn igjen.
Også når pedalen ble dytta inn holdt inne og nippeln stengt igjen pedalen slippt opp og nytt pump gitt.

Tror selv det er master pumpa men tar gjerne imot tips, trenger bilen på ferie og vil helst bestille riktige deler på første forsøk.

MadAss
06/07/12, 17:21
Om du har ingen utvendig lekasje, er det mest sannsynlig sylinderen ved clutchpedalen som er synderen. Da lekker trykket rett forbi.
Om trykket skulle lekke forbi ved utøserlageret, ville bremsevæsken lekket ut.

GeTReibeAktienGesellschaf
15/07/12, 12:33
Det løste seg tok å lufta med trykk luft da ble det bra igjen.
En stund siden væska ble skifta og har fungert til nå, så hvor den lufta plutselig kom fra er jeg ikke sikker på men lurer litt på om den lå der og bare flytta på seg så det ble problemer?

Takk til Bilhuset Tynset/Flaten Bil for tips.
Som jeg egentlig har erfart selv tidligere og lest om på forumet det er ikke alltid så lett å lufte clutch hydraulikken, det beste er visst å fylle den opp fra lufte nippelen på slaven.