PDA

Vis full versjon : Hvordan gå frem under en lakkering



Erlend Dystland
22/04/10, 20:54
Skal så vidt begynne å pusse på bilen min nå. Jeg har kjøpt inn sandpapir og det jeg trenger for å komme godt i gang. Jeg har lest en del guider her på nettet og det kan godt hende at jeg har oversett noe. Jeg lurer derfor på hvordan jeg går frem når jeg skal pusse ned karroseriet osv.

Etter det jeg har hørt så skal man bruke epoxy grunning-->sparkel-->grunning-->lakk
Det skal også pusses med sandpapir mellom grunninger og sparkel. Er det noen her med erfaring som kan gi meg tips til ting jeg må huske på når jeg begynner? Hvordan jeg går frem med grunnarbeid på steder det før har vært rust. Er egentlig stedene det har vært rust som jeg tenker mest på, nedmatting av karroseriet skal gå bra.

På forhånd, takk

Erlend

Kodja
22/04/10, 21:22
bør kanskje sandblåse plasser det har vært rust på? og så påføre noe rustmelk + grunning oppå der igjen? kan det ikke, men har plukka det opp underveis selv, men skal ikke si dette er det Rette å gjøre for har aldri prøvd det selv...

Erlend Dystland
23/04/10, 12:03
Hehe samme her, er forvirret på grunn av mange guider på nettet..:)

Jeg får bare prøve meg frem, resultatene kommer til slutt og da får jeg jo erfare hva jeg gjorde feil hvertfall:D

TeamBørnOut
23/04/10, 12:04
Lurt å undersøke før man driter på draget.. mange som har brukt stor tid på ting som har begynt å ruste fort... så går man lei å selger dritten

Erlend Dystland
23/04/10, 12:18
Jeg får vel lese meg frem litt tenker jeg;)

Arrnty90
18/05/10, 17:03
sandblås, syregrunning, grunning, lakk,klarlakk... vertfall det jeg gjør på jobb.. er lærling som lakkerer:)

Erlend Dystland
23/05/10, 13:32
Er den rekkefølgen jeg selv har gått ut i fra, men hvordan er epoxygrunning kontra syregrunning? Positive/Negative egenskaper?

Evt. hvilken type grunning?