PDA

Vis full versjon : Problemer med BSR tuning /chip på 2000 mod V70 2,4T, trenger råd



Remo
05/07/12, 12:23
Håper noen kan hjelpe meg, har et litt kinking problem.

Har en 2000 modell V70 AWD 2,4T (første generasjon V70) som har nylig fått en stor service og overhaling. Km. stand ca 200'. Bestilte BSR PPC tuning etter denne servicen.

Umiddelbart etter at jeg chippet bilen så ble den tungstartet. Dette har den vært helt siden (ca 3 måneder). Den starter alltid, men jeg må dra den lenge på starteren, og det er akkurat som den tenner litt "stygt" akkurat i øyeblikket hvor den fyrer. Så fort den starter så går den pent på tomgang og går som ei kule ved pådrag. Har nå 4 ganger programmert den tilbake til original, og da er bilen helt normal og starter perfekt hver gang. Det er altså en direkte sammenheng mellom startproblemene og tuning-filen.

Har vært i kontakt med BSR support både i Norge og Sverige, og de har ingen tips til hva dette kan være. De har ikke vært borti tilsvarende problem før. De mener tuningen kan fremprovosere et underliggende symptom, og at jeg bør få oppgradert orignalsoftwaren hos Bilia, før jeg får en ny tuningfil basert på dette, og deretter levere bilen til feilsøking hos Volvo MED tuningen programmert uten å fortelle forhistorien.

Er litt usikker på hva problemet kan skyldes, har noen tips? Har ikke lyst til å levere bilen til Volvo for feilsøking uten videre, det kan fort bli dyrt. Vida diagnose viser ingen feilkoder, hverken med eller uten chip.

Forslag til hva jeg skal gjøre med problemet? Forsøke å heve kjøpet hos BSR eller levere den til Bilia? Sånn bilen er nå så kjører jeg faktisk uten chip pga problemene.

Har forøvrig gjort det meste av vedlikehold, skiftet olje, filtre, tennplugger, regreim, vvt, turbotrykksventil m.m.

Takk for all hjelp,

Remo
06/07/12, 13:42
Snakket med Bilia nå, de antok at det fantes software-oppgradering til bilen min. De skulle ha 1000-2000 kr for dette.

Noen som har tro på at ny original software, og dermed ny BSR-software basert på dette, vil løse problemet mitt?