PDA

Vis full versjon : Bytting av fjærbeinslager med mer...



piddil
05/07/12, 07:55
Hei

Er det noen her som kan fortelle meg sånn kjapt hva jeg må passe på når jeg skal ha av demperen på bilen min.
Har gjort det på andre biler før, men man vet aldri om det er helt likt, alle skal jo ha sin lille vri.
Er det noe jeg må huske på slik at den ikke trenger å gå på verksted for justeringer etterpå?
Hvilke bolter og muttere trengs nye?

Hvilke tester kan jeg gjøre på demperen og fjæren for å vite at det er i orden?

Dette er en 2001 volvo V70 2.4 bensin

Daruu
05/07/12, 08:08
Hvis det er lenge siden det har blitt bytta dempere og fjærer ville jeg vurdert å tatt med det samtidig.
Fulgte med nye muttere i det settet med fjærbeinslager jeg kjøpte ihvertfall.
Skal være ganske kurant å bytte :)

piddil
05/07/12, 08:15
Hvis det er lenge siden det har blitt bytta dempere og fjærer ville jeg vurdert å tatt med det samtidig.
Fulgte med nye muttere i det settet med fjærbeinslager jeg kjøpte ihvertfall.
Skal være ganske kurant å bytte :)
Hvor kjøpte du delene? Er det ok med biltema, eller er det skikkelig fyfy?

Daruu
05/07/12, 08:40
Bcb.no kjøpte jeg ifra, de hadde en grei pakkepris på begge sider inkl gummien.
Det var riktignok gamle typen v70 jeg byttet på, ser at du (sannsyneligvis) har nye typen.

kimove
05/07/12, 11:00
Hvis du skal bare ha løs demperen og bytte fjærbeinslagerne går det ann å merke av på de to boltene som holder fjærbeinet fast i spindelen slik at du får de på samme plass igjen. Det er der du justerer cambervinkelen.

Hjulstillingskontroll etter en sånn jobb er å anbefale, så da burde man klemme til og bytte demperne samtidig

iPaal
05/07/12, 19:14
Kjøpte dempere på Biltema en gang. Fikk ikke på igjen hjulene. Hehe. Den nedre skåla var sveiset på for langt nede. Kjøp sportsdempere hos SC styling feks. Veldig billig og VCCN rabatt. Er også hyggelig pris på originale Sachs dempere hos Trailerparts. Tror det ligger på underkant av 4000 kr for både bak og foran.


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?grssev
Sent from my iPhone using Tapatalk