PDA

Vis full versjon : 940 med multilink, karosseri mod..



MrRamsrud
04/07/12, 17:59
Noen som har noe tips for å forsterke karosseriet på min 96mod 945? Har satt inn mk2 og 96mod 960 forstilling med "Ambulanse stag" skal helst ikke være synlig bur eller slik da den skal være "anonym " :P

turb00le
05/07/12, 04:20
Jeg skal ha inn det samme bak og har tenkt følgende:
To ekstra "tverrbjelker" i taket (var vist her de hentet mye stivhet på limoer).
Kryss mellom hjulhus bak, demonterbart.

Framme må det bli å forbinde mest mulig ting med hverandre, f.eks travers, rammevange og bakre bærearminnfestning.
Finnes også noen forsterkningsplater til traveresen der bærearmen er skrudd, sitter på noen 960.
Tårnstag er sikkert ikke helt feil det heller, gjerne ett som er forbundet med torpedo.

MrRamsrud
05/07/12, 11:32
Oki takk :) tenkte det samme anngående taket har heldigvis ikke soltak:P det viktigste (som jeg tror) er å forsterke taket mellom a og c stolpene , men problemet er jo det å hente stivhet/styrke diagonalt i karosseriet , har vurdert "dobbelt bunn" slik som på nyere biler for å skjule avstivere under bilen , men så er det vekta da :P

turb00le
05/07/12, 12:24
Jeg tror det hjelper mye å få inn stiverne i taket, samme med kryss mellom hjulhusa inne i bagasjerommet.
Har også vurdert å lage noen kryss mellom rammevangene under bilen.
Kanskje verdt å titte litt på varebilstagene som sitter på 240 framme.
De er bolta i rammevangene, til casterskålene, til traversen og slutter rett bak støtfangeren.

945 er sykt myk i karosseriet, parker på veldig ulendt underlag så passer ikke en eneste dør omtrent.

MrRamsrud
06/07/12, 14:03
945 er sykt myk i karosseriet, parker på veldig ulendt underlag så passer ikke en eneste dør omtrent.


Haha , derfor de fungerer fint i skauen med sperre :P