PDA

Vis full versjon : repkit hornbryter 850?



mrstfu
04/07/12, 11:03
Hornet mitt fungerer jævlig dårlig, med airbagen trykt inn, har jeg mellom 3 og 8volt på kontakta til hornet, avhengig av hvor hardt jeg trykker. Har fått inntrykk av at spesifikke deler i bryternekanismen har en tendend til å paje, noen som har detaljert informasjon eller bilder om hvilke deler dette er, og hvordan det løses? Takker forbsvar:-)

850GLTsilver
04/07/12, 20:50
Er ny slepering samt nye fjærer der bak srs-puta.

Bilder? Vel la ,eg se hva jeg har liggende her... Nei du, der er et ratt gitt :D

Ta deg en tur så forsker vi litt.

mrstfu
04/07/12, 23:09
Kan nevne at hornet fungerte ikke før jeg byttet ratt, ei heller etter. Hender det gir lyd fra seg, men sjelden. Hvor går ledningene, sånn spesifikt? Kan jo alltids hende det fubgerer nårnjeg får i det nye motornettet.

850GLTsilver
05/07/12, 05:20
Langs rattstammen går en Gul/Sort ledning til klemme 17 i kontakt 24/16

Fra kontakt 24/16, kontakt 10 går det så en Gul/Violett ledning til sikring 34, og videre til X-kontakten på tenningsbryteren (Også Gul/Violett)

24/16 er kontakta som sitter ved batteriet, kobler til alt som har med fronten å gjøre. (rett under lykta)

Sjekk gjerne jordingspunkt 31/65 som er på rattstammen. Enten på toppen av sleperingsenheten, eller nede til høyre på den.
(Finnes en før/etter-variant her) Er vel egentlig et koblingspunkt.
Går en sort ledning herfra som ender opp i jordingsklemme 31/50 som er u bunn av EL-sentral.

Ingen releer, kun koblinger rett til hornene.

Se på side 78 og 79 i dette (http://www.morgis.net/Volvoforum/Brosjyrer-info/Volvo%20koblingsskjemaer/800/tp3903202_850_1994_wiring_diagrams_section_3_39.pd f) dokumentet.

Ser du på side 28 i samme dokument, finner du bilde av fronten med kablingen i den. Samt kontakt 24/16
Der er også kablingen i motorrommet vist.

Lykke til :cool: