PDA

Vis full versjon : Svak ladelampe ved bruk av OD



Rockeren
20/12/09, 20:06
Har et snodig(iallefall for meg) problem på nybygget: Når jeg kjører normalt fra 1-4. gir så er alt vanlig,men med en gang jeg bruker 5.gir (Overdrive,M46 kasse) så begynner ladelampa å lyse svakt. Noen som har vært borti dette før,og vet hva feilen er?

boman
20/12/09, 21:54
Syns det høres ut som at overdrive lampa lekker litt strøm over til ladelampa.. helt sikkert på kretskortet bak på speedometeret .. (For det er når du bruker 5.giret med M46 så overdrive lampa i speedometeret begynner å lyse, ikke sant?)

Rockeren
20/12/09, 23:29
Syns det høres ut som at overdrive lampa lekker litt strøm over til ladelampa.. helt sikkert på kretskortet bak på speedometeret ..

Det kan være..Med andre ord ikke noe som haster med å få fikset..?Mister ikke lading av den grunn liksom?


(For det er når du bruker 5.giret med M46 så overdrive lampa i speedometeret begynner å lyse, ikke sant?)

Helt korrekt.Lyser et pent lite 5 tall :)

boman
21/12/09, 06:43
Jo det kan være at ladinga blir forstyrra. Dynamoen får jo et styrestrøm signal som bare går igjennom ladelampa (mener jeg..) og det signalet vil nok bli forstyrra når den får strøm ifra overdrive lampa.. så det er ikke unaturlig om den kanskje lader litte grann dårligere en hva den pleier .. men det er vel bare å måle og se om spenninga synker når du setter den i 5 gir. (Du får vel gira til 5.gir selv om bilen står stille? også får du en annen til å måle for deg ;) )

Rockeren
21/12/09, 11:36
Skal se litt på det i dag.Tror ikke man får brukt OD når man står stille,men det finner jeg jo ut.

Swissman
21/12/09, 23:16
Sikker på at det ikke er lyset fra OD som kommer bort til ladelampa?

Rockeren
21/12/09, 23:20
Sikker på at det ikke er lyset fra OD som kommer bort til ladelampa?

Det kan det jo også være. Får kikke litt på det når det blir litt mildere i været.har ikke merka noe unormalt hittil i den forbindelse..

boman
22/12/09, 06:21
Er ikke overdrive lyset nesten helt til høyere av varsellampene? Høres snodig ut at den kan lyse helt bort til ladelampa som er nesten i midten .. ? ;)

Rockeren
22/12/09, 08:32
OD lyset er ved siden av ladelampa,så det er ingen umulighet.. ;)

boman
22/12/09, 15:24
Ah, det er 740 med gamle speedometer kanskje? :) Mente ihvertfall at OD lampa er helt til høyre på 940'n min (jeg har ikke OD så den lyser aldri, derfor jeg ikke visste helt, hehe) .. ;)

Rockeren
22/12/09, 17:15
Stemmer det ja.