PDA

Vis full versjon : Får ikke lest av feilkoder?



Moslet
29/06/12, 18:14
Har obd 1 i min 854 t5r, å jeg får lest av koder i B boksen, men A boksen lyser konstant å får ikke lest av koder. hva er feil?

Takker for svar :P

850GLTsilver
29/06/12, 18:54
Du har på tenningen?

Moslet
30/06/12, 00:29
hehe ja ;) så nybegynner er jeg ikke :P

850GLTsilver
30/06/12, 10:00
Må starte et sted vet du.
Er to spenninger som må være på plass for at diagnosestikket skal fungere, ACC er en av de.
Regner med at lampa gløder når du setter stikket i et av uttakene.
Dette kan skyldes at det er mye skitt rundt enheten. (krypstrøm) og i verre tilfeller at tilkoblet enhet ikke er helt frisk.
Gå over sikringer og se om det er noen som er gått, rens opp diagnoseenheten med oxiclean eller lignende, samt fyll den med lavtemperaturfett etterpå (Virkelig dytte på ned i hvert eneste hull hvor du ser det er tilkoblet noe)
Og så prøv igjen.

Moslet
07/07/12, 16:59
Kjøpte likesågreit hele delen ny os bilia, men til ingen nytte.. kabler er sjekka å de er hele samt sikringer. lyser svakt rødt lys, å når jeg trykker på knappen så blir den sterkere, men den leser ikke av feilkoder -.-

kimove
07/07/12, 17:20
Har du enn sånn startspærre der det er en sånn plasttapp som skal stikkes i et hull i dashbordet før du kan starte bilen ?

Moslet
07/07/12, 19:11
japp det stemmer.

kimove
08/07/12, 21:13
Har en kompis som har samme driten og da slet vi med å lese ut feilkoder, men når vi tok å satt i den plasttappen før vi slo på tenningen (vi satt pluggen i stikket i diagnoseboksen først) da fikk vi til å lese av kodene. Så prøv det :)