PDA

Vis full versjon : Hvordan burde jeg lakkere 740 turboen? Hva kan bli pent?



Espein
22/04/10, 08:38
Hei!

Har muligheten for å kjøpe en 740 turbo stasjonsvogn nå, litt lakkrust er det etc. men har muligheten for å få den til Litauen om 2-3 uker.
Har bekjentskap og ikke kom med "bilen blir stjælt, blir dårlig arbeid etc etc.. Har hatt 7 biler nedi der nå på 2 år så..

Bilen er lys grå. De tar ca max 10 000,- for hellakkering, sveising av evt. rust i gulv, retting av bulker, og diverse reprasjoner, lakkering blir max 6000,- inkl. arbeid :)

Jeg skal ha samme farge som bilen har nå. Men noe mere jeg burde lakkere? Fangere bak, fangere framme, lister nede på dørene, blir dette pent? Eksempler på bilde? Listene rundt vinduene er sorte, men tror de lakkere de også i sort på nytt.
Mulig de soter rutene også. Felgene er 17" eiker e1, vært kult med de hvite? Lakkere dekslene under lykter og rundt blinklys framme? Er så mye man kan lakkere, kom med forslag! :)

Mathisen
22/04/10, 16:04
Jeg skal ha samme farge som bilen har nå. Men noe mere jeg burde lakkere? Fangere bak, fangere framme, lister nede på dørene, blir dette pent? Eksempler på bilde? Listene rundt vinduene er sorte, men tror de lakkere de også i sort på nytt.
Mulig de soter rutene også. Felgene er 17" eiker e1, vært kult med de hvite? Lakkere dekslene under lykter og rundt blinklys framme? Er så mye man kan lakkere, kom med forslag! :)

lakker fangerene likt som det er på 940, det blir pent, men siden bilen er lys så tror jeg det hadde gjort seg med mørkere felger, type koksgrå eller noe i denn duren ;)

Espein
22/04/10, 17:40
Hvordan mener du da egentlig? :)

JørnM_940
22/04/10, 18:04
lakker fangerene likt som det er på 940, det blir pent, men siden bilen er lys så tror jeg det hadde gjort seg med mørkere felger, type koksgrå eller noe i denn duren ;)
940 har andre fangere enn 740.. bakfangeren har ei helstøpt "leppe", og framfangeren er vel også annerledes. Men hellakerte fangere samt lister er ikke dumt, synes nå jeg:)

Espein
26/04/10, 13:21
Noen som har bilder av det? :)

Har sett en i virkeligheten med lakkerte lister på dører samt fangere, men husker ikke hvordan det så ut liksom.

JørnM_940
26/04/10, 13:36
Noen som har bilder av det? :)

Har sett en i virkeligheten med lakkerte lister på dører samt fangere, men husker ikke hvordan det så ut liksom.
Har et bilde av en 940 med dette:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1492.jpg

TeamBørnOut
26/04/10, 14:34
Hvor leverer du bilen hen? gjør de bra arbeid? Hvordan ser de ut etter 2 år?
Del info med deg så fler kan sende biler dit :)

Espein
26/04/10, 17:14
Er faren min som ordner transport/båtbilett fra Sverige til Litauen og resten. Så får man tilsendt regning fra verkstedet og ordner transport hjem. Er greit om polakken har 1 mnd. ferie, for da er bilen på verkstedet mens han er nedi der, så tar han med bilen hjem igjen.

Onkelen til polakken eier verkstedet nedi der, dermed ble en bil sendt til lakkering, og ettehvert har det blitt 7 stk til nå..:) Opelen som ble lakkert for 3 år siden er overraskende bra enda. Audien som ble sendt for 2 år siden har fått noe rust ved dører, grunnet steinsprut (ingen skvettlapper). Men for prisen er det verdt absolutt alle pengene, uansett hvordan man ser på det.

Skal finne ut navnet :)

Espein
26/04/10, 17:44
Her er hjemmesiden dems oversatt på norsk .
http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.smagratis.lt%2FLT%2F1%2F8%2F&sl=lt&tl=no

Morsomt å se prislisten, om dere sjekke med valutakalkulator :p

Yngste Haugerud
26/04/10, 18:16
"På forespørsel, kan vi finne og slite deler."
Haha :p Oversettelsen blir ganske festlig :)

The Sven
26/04/10, 18:17
De har gratis i firmanavnet så da bør det ikke bare være billig ;)

Yngste Haugerud
26/04/10, 18:19
Har et bilde av en 940 med dette:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1492.jpg

Et redigert bilde kan gi feil inntrykk av resultatet ;)

JørnM_940
26/04/10, 18:22
Et redigert bilde kan gi feil inntrykk av resultatet ;)
Mulig det er redigert.. har hatt det lagret lenge på maskina:p Men uansett så er det da et greit eksempel på hvordan det blir.

TeamBørnOut
26/04/10, 18:24
"På forespørsel, kan vi finne og slite deler."
Haha :p Oversettelsen blir ganske festlig :)

fortsatt bedre en noen av de som oversetter på discoverys bil programmer :D

TeamBørnOut
26/04/10, 18:27
Det frister veldig med slike ting... Jeg kan leve med en bil som er pen i 2-4 år før den trenger ny opppusning. da er man jo ofte litt "lei" også..
Jeg har jo sett folk betale 20-30.000 i norge for å så få litt små rust etter 2-4 år også!
Tror jeg må forhøre meg litt mer på slike ting.. hvorlang tid bruker man i "normal" fart ned til litauen? Hvor lang tid bruker de ca? en uke? er jo grei ferie!

Espein
26/04/10, 18:32
Har en Audi A4 nedi der nå.
På kvittering står det 16 dager. Reisen tar vel max 2 dager en vei.. Tar ferga fra Sverige tror jeg..
Den så ut som en dass, seriøst. Kan ikke beskrive det her en gang. Gulvet var skeivt, bilen var skeiv og kanalen var langt inni karosseriet..

ChrML
26/04/10, 18:39
Hvis lakkeringsjobben er gjordt skikkelig skal det jo holde mye lenger enn 2-4 år...

Espein
26/04/10, 18:53
Som sagt, Opeln har holdt kjempe bra. Audien ganske bra, men er minimalt med rust etter steinsprutene på kanten av dørene. Mercedesene har også holdt veldig bra..Uansett er prisen verdt det i mitt syn :)

Autotech
28/04/10, 19:37
Hvis lakkeringsjobben er gjordt skikkelig skal det jo holde mye lenger enn 2-4 år...

Har det først begynt å ruste,så ruster det,uansett om du betaler 6 eller 30 000.

ChrML
28/04/10, 19:43
Har det først begynt å ruste,så ruster det,uansett om du betaler 6 eller 30 000.
Ja, men hvis jobben er gjordt skikkelig skal det ikke begynne å ruste.

Autotech
28/04/10, 19:49
Det gjør det uansett.. desverre. om du tinner etter du har sveist osv..

ChrML
28/04/10, 21:30
Det gjør det uansett.. desverre. om du tinner etter du har sveist osv..
Ikke hvis lakken er tett og galvaniseringen ikke er slipt vekk der det ikke var nødvendig?

The Sven
28/04/10, 21:40
Autotech: Det er jo ikke til å legge skjul på at en dyrere lakkjobb varer lenger enn en billig billig hos bakgården auto svart på kveldstid i dårlig lys. Den BØR iallfall det. Resultat og varighet er avhengig av tiden som brukes.

Men det var akkurat dette trådstarter ikke ønsket vi skulle diskutere i denne tråden så nå får vi holde oss til hvordan 740en hans skal se ut!

Espein
30/04/10, 11:44
Blir muligens henting av bil neste helg, så da går bilen til Litauen rundt midten av Mai! :)

Kan lage en egen tråd om dette evt. Uansett kommer jeg til å gjøre følgende med den før jeg reiser; kjøpe hvite blinkers pakke og 3" eksos... I Litauen vil de skifte clutch grunnet den er litt slitt, lakkere hele bilen, inkl speil og listene under frontlyktene samt lakkere rundt blinklysene nedenpå. Lakkere de sorte listene rundt hele bilen. Evt skifting av foringer/slite deler og sveise evt. rust osv :)

Superior
03/05/10, 19:37
Heller ikkje feil å montere lakkerte 960 dørhåndtak i bilens farge :)

SirKim
04/05/10, 06:43
syntes det blir litt overkill å lakke hele fangeren samt listene på døra. Virker som om man har hatt hastverk å ikke giddi å tatt av lister eller noe. Må ha noe som bryter litt etter min mening!

ChrML
04/05/10, 14:17
syntes det blir litt overkill å lakke hele fangeren samt listene på døra. Virker som om man har hatt hastverk å ikke giddi å tatt av lister eller noe. Må ha noe som bryter litt etter min mening!
Enig! Har sett koksgrå 740 med lakkerte fangere og lister og synes det var pent, men sånn som når du ser på Kai Ove sin 740 her på forumet, så er den enda penere uten lakkerte fangere og lister :).

Og så er det jo så kjekt med svarte plastlister som fangere og dørlister. Slipper å tenke på å ripe de når du åpner døra inntil en vegg eller parkerer litt for nærme veggen en dag.

Espein
04/05/10, 19:10
Takk for att dere fortsatt gir forslag :)
Er enig med dere der, absolutt!

Skulle få bilen for 18000,-..Men forige eier og nåværene eier skylder på hverandre om att de skulle betale årsavgiften. Så da tar jeg saken i egne hender å gir heller 16 000,- for bilen og betaler avgifta på 2800,-... Jeg taper 800 på det, men blir vertfall ikke lurt da og att den aldrig blir betalt, og bilen blir begjært...

Bilen har rulla 275 000km, har sjekka eu-godkjenningspapirer hos Vegvesenet og de stemmer bra med intervallene. 5 eiere, Statoil sjefen har eid den i 12 år ca fra 1985.
17" eiker e1 felger, senkesett, kappa fjærer framme, men får med senkefjører som ikke er kappa også. Interiøret er meget fint, sort del skinn. 4 x el-ruter og el takluke. Får med forsterker og subwoofer også, med cd-spiller. Ser kanskje litt shabby ut på bilde, men er jo en grunn til att jeg får sendt den nedi dit :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/136.jpg