PDA

Vis full versjon : Problemer med starting! (Volvo 240 LH 2.4)

Sleten
28/06/12, 18:31
Hei, jeg har ett problem med og starte bilen min, får start noen ganger, andre ikke..
På morgenen idag startet den på første forsøk, i ettermiddag starten den ikke i det hele tatt, sånn har det pågått i endel dager, skiftet coil, batteri, rotor, fordeler osv, skiftet alt av sikringer, feilsøkt en del, er litt krypstrøm, men utrolig lite, også skiftet plugger.
Sjekket feilkoder osv, men er ingenting.

Har tenkt på bensinpumpa, for det høres ut som han skal tenne med engang jeg vrir om nøkkelen, også før motoren klarer og reagere, så slutter bensinpumpa og lage lyd, og så hører man att den ikke tenner lenger.

Noen som har en idè om hva dette kan være? Tusen takk for tilbake meldinger!

240 stv, 1991 modell med FX motor hvis det er behjelpelig!

Mvh. Kenneth

850GLTsilver
28/06/12, 21:19
Kan virke som at det er bensinpumpereleet ditt som krangler her. Ikke uvanlig forresten.
Ta det ut, og se etter om loddingene der inne er i orden.
Kan også være at releet ikke får tenningspulser tilbake fra motorelektronikken. Da slåes nemlig releet av.

Sleten
29/06/12, 15:23
Okei, takk for svar!
Skal prøve og få sett på det i hælja, og hvor ligger dette releet hen egentlig?
Kjøper meg ny bensinpumpe + filter mens jeg er i farta, kan være kjekt og skifte :)

Sleten
30/06/12, 20:16
Ingen andre forslag? Er ikke releet, skal få skiftet pumpe og filter nå til uka, men usikker på om det er det, for pumpa går i noen sekunder, så stopper den. Men det skal den jo gjøre.

Jan turbo
30/06/12, 21:58
Kan være lurt å sjekke temp føler til innsprut,sitter under innsug nr:3.
Bare ett forslag.

Christian
30/06/12, 22:08
Du kan prøve å tjuve relè'et, alternativt bytt det med et du vet funker.
Sjekk også svinghjulssensor, ikke uvanlig at disse ryker og da kan den oppføre seg som du forklarer.

Sleten
01/07/12, 03:53
Okei, takker for flere alternativer, og har sjekket med ett rele jeg vet fungerer.
Men jeg satt og dro i tenninga istad, og den tente ikke, så fikk jeg fatter til og drive og tukle med noen ledninger i motor rommet, og da fyra den med engang, og har jo ikke peiling på hva det var han dro i som gjorde att den starta. ;p
Skjønner virkelig ikke så mye nå.