PDA

Vis full versjon : Dab radio/sub



richmond
28/06/12, 13:18
Noen som vet om 2010 modellen var levert med dab radio? noen som har det i sin v70 xc70 ? High preformance
og så om det er mulig å ettermontere sub i desse bilene. Har bestil meg ny brukt r-design bil fra sverige. ;-)

Takker for alle tips

Stig-Arne
28/06/12, 20:47
Noen som vet om 2010 modellen var levert med dab radio? noen som har det i sin v70 xc70 ? High preformance
og så om det er mulig å ettermontere sub i desse bilene. Har bestil meg ny brukt r-design bil fra sverige. ;-)

Takker for alle tips

DAB ble begynt levert ifra V70II kom.
Om bilen ikke har DAB originalt, så kan du være heldig om bilen er forberedt for DAB ifra fabrikk, da er det ikke mye som skal til før du har DAB i bilen din.
Men har du ikke forberedelse for DAB, så er det pr. dags dato ikke noen måte å få DAB i bilen gjennom volvo. Er vel mulig med 3. parts metoder, men aldri så godt integrert som originalt.

Sub er ikke mulig å ettermontere om ikke bilen er klargjort for dette. Da må du på 3. parts levrandør.
Men alt dette finner din forhandler ut ved å gå inn på chassi nr :)

richmond
29/06/12, 08:25
Takk for svar ;-)

Leifsol
01/07/12, 17:08
Se på denne linken, en smart løsning.
http://www.dinside.no/897570/er-mediadab-redningen-for-norske-bilister

SagaPer
02/07/12, 12:49
Jeg har sjekket denne saken litt nøyere da jeg selv har en XC70 2009 modell uten DAB prep fra fabrikk. På 2008 og 2009 modellene så måtte man velge DAB prep som opsjon ved bestilling av bilen. Denne Prep'en består av en en ekstra/annen type kabling fra front til baksete. På min bil måtte man byttet infotainment-kabelen (jeg har Rear Seat Entertainment). Problemet er altså både mangel på riktig kabelmatte og programvare som ikke lenger er tilgjengelig fra Volvo (en ansatt på fabrikken i Gøteborg sjekket dette med programvare og fikk beskjed fra utviklingsavdelingen om at denne ikke lenger var tilgjengelig for download til bil). Jeg har også sendt en henvendelse til Volvo ang denne saken og de sier at de jobber med å få frem en løsning for flere av deres modeller som ikke ble levert med DAB (gjelder først og fremst modeller som originalt støtter installasjon av DAB). Så vi får tro at det er et håp for oss uten DAB i Volvo-bilen.

richmond
03/07/12, 19:40
Vil det si at min volvo v70 r design som eg henter på fredag kan få det om den ikkje har? ;-)

SagaPer
03/07/12, 21:24
Vil det si at min volvo v70 r design som eg henter på fredag kan få det om den ikkje har? ;-)

Det er korrekt. Du kan da be om pris på DAB-oppgradering med deler, arbeid og programvare. Pris kjenner jeg ikke til.

richmond
04/07/12, 13:01
Om bilen ikkje er levert med det, kommer eg til å få dette gjordt. Da kommer eg tilbake med prisen eg får på arbeidet.