PDA

Vis full versjon : Vurderer å selge en meget påkostet Volvo 740 Turbo & Intercooler



Maximum_Tuning
27/06/12, 21:33
Hei.

Vurderer å selge en meget pen og fin Volvo 740 Turbo & Intercooler. Årsmodell 1987.
Bilen er en orginal registrert turbobil. Km.stand 250.000km.

Bilen er meget påkostet noe som kan dokumenteres via kvitteringer for over 70.000.- (de siste 3.mnd)

Jeg lurer først og fremst på hvilken pris som er riktig og ta for en slik bil som denne.
Ønsker kommentarer på hvilken pris jeg kan forvente og få, og hva den burde selges for.

Jeg kjøpte bilen helt "standard" og har fått den bygd opp av et bil verksted etter mine ønsker
for over 70.000.- selv ga jeg 54.000.- for bilen for noen år tilbake.

Alt for mye og skrive egentlig så ramser opp noe.
Alt av modifiseringer, lettere sagt nesten alt som er gjort på bilen er utført av bil verksted for ca 3.mnd siden.

Denne bilen er ferdig påkostet for min del og er bare å sette seg inn og kjøre.
Vekker oppmerksomhet og mange positive tilbakemeldinger fra folk som synes den er fin.

- Orginal svart, (ikke lakkert)
- Motor B230ET, Modifisert av verksted, ca 220hk ved 0,4bar.
- Racingseter med OMP 4.punkt seler
- Takvinge og Spoiler montert og lakkert
- Volvo 18" Chrome\silver felger med nye dekk
- Autogauge målere, A-stolpe m.m
- Silikonslanger og Alu\trykkrør i chrome "all over".
- Racingratt, brannslokker, girkule med OD knapp.
- Bosch 044, Malpassi 394 BTR, BSR Chip, TurboXS dumpventil,
- K&N filter i alu
- Stor alu intercooler
- Stor service: Ny clutch, vannpumpe, regreim, olje, oljefilter, plugger, tennplugger,

Bilen går meget bra og er ikke lagt ut for salg enda men ønsker å få noen innspill angående pris.

Pluss masse mer.

innspill mottas med takk ;-) ?.

http://img.webme.com/pic/j/jct1/0100.jpg

http://img.webme.com/pic/j/jct1/0600.jpg

http://img.webme.com/pic/j/jct1/0800.jpg

http://img.webme.com/pic/j/jct1/0300.jpg

http://img.webme.com/pic/j/jct1/0400.jpg

http://img.webme.com/pic/j/jct1/0500.jpg

Maximum_Tuning
28/06/12, 21:45
Er også eu-ok og vinterfelger på orginale 740 turbofelger.

ovlov86
28/06/12, 22:04
Meget pen iallfall, selv om den ser ut som en SUV med den høyda. Bør ikke være noe problem å selge når du skal det.

Maximum_Tuning
29/06/12, 13:34
Meget pen iallfall, selv om den ser ut som en SUV med den høyda. Bør ikke være noe problem å selge når du skal det.

Takker. Har du noen formening om en fornuftig salg pris ?.

ovlov86
29/06/12, 14:04
Hmmm... Vanskelig å si. Du får iallfall ikke igjen det du har kostet på den. Hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt den selv. Veteran om 5 år. :p

Maximum_Tuning
29/06/12, 16:17
Hmmm... Vanskelig å si. Du får iallfall ikke igjen det du har kostet på den. Hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt den selv. Veteran om 5 år. :p

Sant det :-). Nei det er klart at det for jeg ikke, men har du sånn ca antydning på hva jeg kan legge meg på i pris ?.
Jeg ser at det er ganske mange andre både 240 og 740tic som er ganske høye i pris på finn og autodb og ser ut til og bli solgt, men tar noe tid virker det som.
De fleste med høy km.stand også.

ovlov86
29/06/12, 16:50
Er ikke ekspert på priser, men jeg ville tippet rundt 50-60?

Maximum_Tuning
29/06/12, 17:59
Er ikke ekspert på priser, men jeg ville tippet rundt 50-60?

Litt mer håper jeg det er aksept for, en kamerat solgte sin bil som er tilsvarende, men uten så mye oppgraderinger, bare orginal sort turbobil 740 til 75.000.- og denne hadde gått 340.000 km og ble solgt for 2-mnd siden. Den hadde pris antydning på 80.000.-. Var strøken og meget fin den også.

Mener du rundt 80 tusen er for mye =?

Fint om noen flere også kan hjelpe til med litt prisantydninger =)

MrX
29/06/12, 18:21
Ca 50 000 om du er skikkelig heldig med kjøper, selv tror jeg 40 000 er en realistisk pris. Kanskje litt mere om du setter den i litt mere original stand, orginale stoler, ratt, dørkmatter, fjerner litt målere og brannslukkeren.

Hva er det som er gjort med motoren?

ovlov86
29/06/12, 18:41
Litt mer håper jeg det er aksept for, en kamerat solgte sin bil som er tilsvarende, men uten så mye oppgraderinger, bare orginal sort turbobil 740 til 75.000.- og denne hadde gått 340.000 km og ble solgt for 2-mnd siden. Den hadde pris antydning på 80.000.-. Var strøken og meget fin den også.

Mener du rundt 80 tusen er for mye =?

Fint om noen flere også kan hjelpe til med litt prisantydninger =)

Personlig synes jeg 80.000 er alt for mye ja. Iallfall hvis man ser på hva annet man kan få for så mye penger.

Maximum_Tuning
29/06/12, 19:45
Ca 50 000 om du er skikkelig heldig med kjøper, selv tror jeg 40 000 er en realistisk pris. Kanskje litt mere om du setter den i litt mere original stand, orginale stoler, ratt, dørkmatter, fjerner litt målere og brannslukkeren.

Hva er det som er gjort med motoren?

Jeg ga selv over den prisen i orginal stand, så er den ikke vært mer en 40-50 beholder jeg den selv ja ;) Men takker for innspill.

MrX
29/06/12, 19:50
Tror også det er best og beholde den. Det er jo en pen bil som gir kjøreglede i bøttevis.

Maximum_Tuning
29/06/12, 20:01
Tror også det er best og beholde den. Det er jo en pen bil som gir kjøreglede i bøttevis.

Sant det. For tenke meg grundig om, har lyst på noe litt nyere bil og annen type men jeg har ikke bestemt meg enda.

Martin.S
29/06/12, 21:09
Last opp strørre bilder av den, så er det letter å se litt detaljer.

oar83
04/07/12, 09:09
Ca 50 000 om du er skikkelig heldig med kjøper, selv tror jeg 40 000 er en realistisk pris. Kanskje litt mere om du setter den i litt mere original stand, orginale stoler, ratt, dørkmatter, fjerner litt målere og brannslukkeren.

Hva er det som er gjort med motoren?


Er nok enig med deg i dette.

Fjern alt krimskrams i bilen og få det orginalt igjen.
Et senkesett i vognkortet hjelper på både for salg og utsjånad. Fleire potensielle kjøparar visst du gjer dette.

VolvoForsell
04/07/12, 09:57
Om du skal få 80tusen for den. Må du ha is i magen å vente på riktig far oh sønn som ringer på, Er nok noen fedre der uten som betaler såpass for sønnen sin ;)

Men jeg ville nok ikke gitt mere enn 45-50 000.

Men det er en utrolig flott 740 Du har der og litt senk hadde ikke skadet. Hehe

Maximum_Tuning
06/07/12, 17:24
Om du skal få 80tusen for den. Må du ha is i magen å vente på riktig far oh sønn som ringer på, Er nok noen fedre der uten som betaler såpass for sønnen sin ;)

Men jeg ville nok ikke gitt mere enn 45-50 000.

Men det er en utrolig flott 740 Du har der og litt senk hadde ikke skadet. Hehe

Takker for det og innspill fra alle som har kommentert.
Har allerede fått to bud på 70.000 og 74.000.- hvor den ene var å prøvekjørte den i går og dette
uten å sette den tilsalgs på hverken finn eller autodb.
Så kanskje det lønner seg å sette den ut for salg på finn etterhvert og se om noen flere bra bud innkommer ;)

Som sagt takk for kommentarer og innspill. (Tråden kan stenges, jeg har mottatt de kommentarer\innspill jeg trenger )