PDA

Vis full versjon : V70 2004 ,klakkelyd i motorfeste??



nordan27
27/06/12, 21:18
hadde klakkelyd under bil / motor når jeg gir gass og slipper gassen , fant ut at moment staget under motorn var utslitt
skiftet dette ,men jeg syntes det ikke ble noe spesielt bedre , er det noen spesiel prosedyre når en skifter dette? det var slisse spor på festet uten at jeg hvet om det spiller noen rolle ,satt det bare på og skrudde dert fast. er det noen annet feste som normalt kan være defekt? bilen har automatgir og har gått 240000km , skal si at jeg også har skiftet øvre feste inn mot torpedoveggen også ,noen med tips?! og hva som bør skiftes?

iPaal
28/06/12, 14:40
Skjer dette kun når du kjører? Eller er det mens bilen står i fri også?


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?owgtgm
Sent from my iPhone using Tapatalk

nordan27
28/06/12, 19:57
Kun når jeg gir gass og slipper gassen brått

iPaal
29/06/12, 08:26
Men hva om du gir gass og slipper den brått mens bilen står rolig? Hører du samme lyden da?


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?3dhgkn
Sent from my iPhone using Tapatalk

mister j
29/06/12, 09:10
Axel Ping?

nordan27
03/07/12, 15:15
Lyden er der når jeg ligger rolig i fart i det jeg slipper gassen og gir raskt gass kommer en klakke lyd som er veldig momentant ,kan nesten høres ut som srål mot stål , når bilen står rolig og jeg flyttet gir sjaltern mellom R og D høres også klakkelyden godt , men mest når jeg setter den i D etter at jeg har hatt den i R , kan det være drivaksler som er løsnet i senter på hjulbosset?

cortinaterje
03/07/12, 16:56
Prøv å ta ut drivakselbolten, den i senter av hjul/bremseskive, og spray inn motorsykkelkjedespray i splinsen. Sett tilbake bolten og trekk til med riktig moment. (35Nm + 90°)

Gjør dette på begge sider og prøv bilen. Hjalp det ville jeg prøvd å få inn noe mer holdbar smøring. Jeg bruker kopperpasta.

Noen limer splinesen, men det får ingen lov til å gjøre på min bil. Sikkert bra, men helt umulig å få fra hverandre.

nordan27
03/07/12, 21:18
Takk for en mulig løsning , skal prøve dette i morgen , og si åssen det gikk :-)

nordan27
04/07/12, 20:56
Takk Cortinaterje , du hadde helt rett , bolten for høyre drivaksel var helt løsnet ,ikke rart at dette klakket , spayet inn kjedespray og skrudde til med forskevende moment dette ble så bra at jeg ikke gidder å gjøre noe mere med dette , som du sier er det en liten lyd igjen men det klarer jeg å leve med:D