PDA

Vis full versjon : nån som veit nåkka om mvolvo 240 1990 mod b230f ? e det nåkka man bi plaga med eller ?



ChrisØseth
26/06/12, 23:11
Hjelp..

BlåFare
27/06/12, 06:46
Wow, dialekt og unyttig tittel og tråd.
Hva med og lese igjennom de veldig få troubleshots trådene som er her i seksjonen først?

Volvo 240 er en gammel bil og begynner og dra på årene nå.
Men den er over gjennomsnittet udødelig, vedlikehodlet har så vel like mye å gjøre som alt annet når det kommer til bil.
Volvo'ene er ikke ett unntak, kjøper du en "rævkjørt" ungdomsherja bil kan du få en som er dårlig holdt og lite vedlikeholdt og da må du rette opp i feilene som er blitt oversedd og ikke holdt.

Men skal sies dog også att 90' 240 har B230F og LH 2.4 noe som er en vanvittig kombinasjon.
Lett og lese av feilkoder lett og få tak i deler,lett og skru på.
Og sist men ikke minst er det ikke stift tenning og utslitt forgasser.
Du kan nemlig gå igjennom endel forgassere før du finner en som er faktisk bra.
Flere og flere sjapper slutter med deler til de eldste volvoene, slik er det bare.


Så konklusjonen er.
Se på bilen, se på slitasje og hør deg fram på diverse aspekter ved volvoen.
Dette kan fortelle deg i aller høyest grad hvilket liv den har hatt.

Er den bra kjøper du den, og så satser vi du blir fornøyd.
Men ærlig talt, dårlig tittel og spørsmål.
Min mening om saken.


Lykke Til

850GLTsilver
27/06/12, 10:11
Ikke si at du logger inn på et Volvoforum og forventer at noen vet noe som helst om volvo og volvorelaterte emner vel? :D

Gjør som Blåfare sier, og ikke minst skriv bokmål, så skal du se det er enda lettere for ALLE å skjønne hva du vil vite.

B230F er vel "plaget" av å være en rimelig grei motor å ha med å gjøre ville jeg forøvrig sagt.

kermitt
27/06/12, 10:15
Gå inn på Broom å les om volvo 240 der om det står noe. Er en veldig gammeldags bil, men det er ikke noe jålete ekstra tøys å tull med dem. De har sine skavanker og løsninger som kunne vært bedre de og men det er en grunn til at veldig mange av dem er blitt veteraner og de fleste bobler har død ut :p
B230F vil jeg si er den beste motoren som man får i denne bilen.

ChrisØseth
27/06/12, 13:35
okok, unnskyld for at jeg skriver dialekt, og takk til dere som har svart meg på denne tråden :p