PDA

Vis full versjon : Bygge om 760 v6 + automat, til b230fk og m90, mye jobb??



Næssen
24/06/12, 23:24
Har en 760 88 modell med 2,8 v6 og automat, som jeg funderer å bytte motor og bygge om til manuell i, noen som veit om det er et helvette å bygge om til manuell fra automat, eller om det er en helt grei jobb? hehe
og om det kansje fins noe "How to" for å bygge om. har muligens skaffet en 740 med motor+gir, ledningsnett, pedal sett og alt jeg trenger for å bygge om så.

Christian
24/06/12, 23:28
Er rein skruing dette. Alt passer om hverandre. Noe usikker på akkurat pedal+clutchpumpe(annen torpedovegg på langpanserbil), men tror det passer ganske greit.
Må legge opp LH2.4 nett, det er det eneste.

Næssen
24/06/12, 23:53
Okei, ja burdte jo være en ganske grei jobb, er jo nesten like greit å selge den og kjøpe en 940 turbo i stede, meen syns den er i så bra stand, og har alle tingene jeg vil ha utenom motor og gir, hehe, er jo den fine fronten, el vindu, el takluke, også liker jeg 760 ræva bedre en 940, + at den har kun gått 190 000, og er relativt strøken, så mangler bare motor og gir, for å få en bil jeg har hatt lyst på leeenge. hehe + multilink på den. så vet ikke helt ossen det blir med tanke på mellomaksel osv

Men burdte jo ikke være noe stort problem å få gjort detta, du kommer jo og hjelper meg du så (a) hehe x)

Christian
24/06/12, 23:56
Bytter bare fremre del av mellomakselen, passer rett over. :)

Næssen
25/06/12, 00:57
Ja Okei, er ikke værre nei:)

Svirre
25/06/12, 01:10
Ikke noe stress med pedaler igjennom torpedovegg. Så lenge det er snakk om facelift versjonen så er det kurrante saker. Hadde i hvertfall ingen problemer på min bil da jeg bygde om til manuell på min!

Næssen
25/06/12, 01:13
Okei skjønner, er vel bare å slå til å begynne å skru da, hehe :)