PDA

Vis full versjon : Hvordan få pottesmell med B20A?

Sondre93
23/06/12, 20:44
Hei. Har en gammel 244 med B20a motor. Men av en eller annen grunn går det ikke ann å ta pottsmell med den. Er det pågrunn av forgasseren?

Hadde en 245 1982 modell med B21a motor før, og den gikk det fint med.

Når jeg først har forgasser bil må det være muligt og ha det litt morro med den og!

Endret emnetittel.

Mvh moderator Daniel V.

850GLTsilver
24/06/12, 11:23
Du ønsker pottesmell?
Jaja, du får skru så den går ordentlig fet, så skal du se at pottesmellingen kommer.

Hva som egentlig er moro med det klarer jeg faktisk ikke å skjønne. Men det er meg. :cool:

Daruu
24/06/12, 11:41
Fint å bruke på syklister som ligger 2+ i bredden :p

volvo
24/06/12, 12:45
Hei. Har en gammel 244 med B20a motor. Men av en eller annen grunn går det ikke ann å ta pottsmell med den. Er det pågrunn av forgasseren?

Hadde en 245 1982 modell med B21a motor før, og den gikk det fint med.

Når jeg først har forgasser bil må det være muligt og ha det litt morro med den og!

Grow up..

christoffera
24/06/12, 13:42
Grow up..

Du kan spare deg for slike kommentarer!
Noen syns det er gøy å kjøre rundt med 240 med styling og kjørter og hønsenetting-grill samt bassen på full gnu mens andre syns det er mer morro og lage litt leven i eksosanlegget.
La folk holde på som dem vil!

Personlig like jeg siste typen kjøring best, pottsmelling er jo altig artig. I tunneler spessielt.

Til trådstarter, jeg har desverre ikke noe svar på dette, og om det går ann å stille på forgasseren.
Men jeg vet at dette varierer veldig fra motor til motor. Du må finne teknikken på det.

På min får jeg best resultat om jeg ruser den til ca 5000 omreg skrur av tenninga uten å slippe på gassen, så så skrur jeg på tenninga igjen etter ca 2 sekunder. PAAAAANG. Jeg pumper aldri på gassen på min bil, teknikken min ser ut til å funke best for min del.

http://www.youtube.com/watch?v=GZ5aLVd4cpw

Sondre93
24/06/12, 15:34
Haha. Jeg vet hvordan pottsmell gjøres. Har tross alt hatt en 245 som det gikk fint på før. Men 244en jeg har nå går det enkelt og greit ikkje ann på...

Er heller ikke snakk om noen "harrybil". Det er snakk om en 100% org gammel sliter som lever sine 2 siste år på veien grunnet rust. Og når jeg tross alt kjører forgasser bil er det jo artigt og ha muligheten til å gjøre det eneste som er gøy med forgasser. Og det er å gjøre pottsmell så vi får litt liv i folk. God stemning kalles det ;) hehe

volvo
24/06/12, 15:49
[QUOTE=christoffera;604950]Du kan spare deg for slike kommentarer!
Noen syns det er gøy å kjøre rundt med 240 med styling og kjørter og hønsenetting-grill samt bassen på full gnu mens andre syns det er mer morro og lage litt leven i eksosanlegget.
La folk holde på som dem vil!

Personlig like jeg siste typen kjøring best, pottsmelling er jo altig artig. I tunneler spessielt.

Til trådstarter, jeg har desverre ikke noe svar på dette, og om det går ann å stille på forgasseren.
Men jeg vet at dette varierer veldig fra motor til motor. Du må finne teknikken på det.

På min får jeg best resultat om jeg ruser den til ca 5000 omreg skrur av tenninga uten å slippe på gassen, så så skrur jeg på tenninga igjen etter ca 2 sekunder. PAAAAANG. Jeg pumper aldri på gassen på min bil, teknikken min ser ut til å funke best for min del.

:D Slapp helt av. Har ingen intensjoner om å lage noen motstands bevegelse. (selv om jeg selv synes det er 0 artig)
Men lå vell noe fakta i kommentaren.
Danner dere en "pottesmell klubb" er det vell trolig at medlemsmassen ligger fra 15 -18,5 år.
Er pottesmelling veldig gøy når en har passert 20, så.....

Men enig med deg - må være rom for flere nisjer..

christoffera
24/06/12, 15:56
Danner dere en "pottesmell klubb" er det vell trolig at medlemsmassen ligger fra 15 -18,5 år.

Da drar jeg opp snittalderen :)

Ikke at pottsmelling er i min vanlige kjørerutine, men er veldig artig i blant :)

Sondre93
25/06/12, 15:19
Da drar jeg opp snittalderen :)

Ikke at pottsmelling er i min vanlige kjørerutine, men er veldig artig i blant :)

Enig! Er ikke sånn at jeg kjører rundt å smeller med potta. Det er bare gøy en gang i blandt, å gjerne med folk som ikke vet hva det er eller er forberedt på det;)

miokiil
29/06/12, 12:37
Legg opp bryter til coil sånn at den kunner tenning å ikke bensin, da gir du masse gass, så trykker/holder beyteren inne litt, så smeller det!

Ola Moen
30/06/12, 05:46
Legg opp bryter til coil sånn at den kunner tenning å ikke bensin, da gir du masse gass, så trykker/holder beyteren inne litt, så smeller det!
Hvordan kutter du bensintilførselen på en B20 ved å skru av tenninga?

850GLTsilver
30/06/12, 10:05
Hvordan kutter du bensintilførselen på en B20 ved å skru av tenninga?

Tror han mente det slik:

Legg en bryter på coilen slik at du kutter tenninga, gi masse gass, og slå på bryteren igjen. Da har du masse bensin i innsug-sylindere og eksos og får et vidunderlig smell i potta.

R.G
30/06/12, 10:11
Tror han mente det slik:

Legg en bryter på coilen slik at du kutter tenninga, gi masse gass, og slå på bryteren igjen. Da har du masse bensin i innsug-sylindere og eksos og får et vidunderlig smell i potta.
legge en bryter på coil for å kutte tenninga, det er akkurat det samme som å vri om tenningsnøkkeln.. får like mye bensin inn i innsuget på en gasser bil om man skrur av tenninga med nøkkeln, enn å legge opp bryter å kutte på coil. er akkurat samme misjon.
forgasserbil går i grunn kun på strøm til coil. bensin er noe som går av seg selv