PDA

Vis full versjon : Hjelp til pris-setting 850



oar83
22/06/12, 10:48
Hei
Vurdera å selge 850, i den forbindelse er eg usikker kva pris ein kan forlange for denne. Ingen racerbil, men fungerar veldig greit i daglig drift og a-b.
Orginal 2,0 liter 126hk. Manuell, 213'K på tellaren. Godt utstyrt, 2 eigarar før vi overtok den for ca 2,5 år sidan. (servicehefte fram til 140K trur eg)

Bytta ting fortløpande: firhjulskontroll tatt ifjor. Regreim bytta på ca 195K, ny olje, filter og pluggar 1 gang i året, (Agip I-sint 5w40) bytta veivhusventilasjon, med reingjering av innsug. Skifta nav HS framme - lagerhavari. Lakka oppatt panser, bakfangar, bytta til r-fangar framme. Listverk, øverste del på fangarar og skvettlappar er lakkert grått, bagasjeromsmatte, us-blink, xc-grill, kvit blink på sider, oppgradert stereo til 2din Kenwood og tilhøyrande 6høgtalarar.

Utstyr:
Grøftelys, justerbart hovedlys, skinn interiør, takluke, cruisecontroll, kjørekomputer, midtarmlen, el ruter, el speil, orginal bakvinge, solgardin bakrute, integrert barnesete, 15"alu sommer, 15"alu vinter m/pigg, følger med et ekstra sett med stål-felgar.

Det som er negativt.
-Bør justere handbrems
-Så vidt vibrasjon under bremsing, kast i bremseskiver (bør byttast)
-3 pærer i dashbord, samt pærer i brytarane.

Er jo selfølgelig nokre små bulkar frå tidlegare eigar, litt riper, men ellers blank og grei i lakk - bør takast ei runde med polering iløpet av sommaren

Kva kan ein rekne med å få igjen for noko slikt ?

Her er et dårlig i-phone bilde. Volans-felgane følger ikkje med.
1632

mrstfu
23/06/12, 16:33
Vanskelig å si, det er enorme prisvariasjoner, kommer veldig an på kjøper, om han/hun er ute etter en rask bil, eller en pen bil. Bilen ser jo helt knall ut, men motoren er ikke veldig populær...

Jeg hadde lagt den ut for 40k, med mulighet for pruting, bare for å se hva slags bud du får.

Aashome
23/06/12, 16:57
Første jeg tenkte var mellom 35-40k. Men er som mrstfu sier, greit å legge den litt høyere, sånn at du har litt å gå på når det kommer til pruting.

Nilsebu
23/06/12, 20:25
Et søskenbarn av meg skulle selge V70 sin. Tok bilder av bilen med Uphonen å la bilen ut for 80 tusen. Bilen lå en måned, han skrudde prisen litt ned, ingen som ringte.

Så kjøpte han noen billige 17" dekk og satt på sommerfelgene.. bonet og polerte opp igjen bilen. Lånte skikkelig kamera. Vips bilen var solgt for 88 tusen 3 dager senere.

Etter historen, anbefaler jeg deg vertfall å ta en liten poleringsrunde på bilen før du selger, å ta noen skikkelige bilder etterpå :)

mrstfu
26/06/12, 10:41
Førsteinntrykket er alt! Jeg smelter hvertfall helt ved synes av en pen 850:-)

oar83
26/06/12, 13:06
Då er bilen solgt innad i familien til ca det prissjiktet som står over her.
Desverre ødelegger nok Iphonen litt for bildet - men en liten poleringsrunde på bilen så blir det sikkert bra.