PDA

Vis full versjon : rattknapper til å styre stereo



TommyG
22/06/12, 09:54
Noen som har sprengkisse tegning så jeg får sett hvilke kabler jeg trenger for å få montert rattknapper til å styre stereo i min V70 01 modell?
Ikke knappesatsen med telefon, kun stereo.


Edit:
Hoy! 200 meldinger :D

Vatnehol
24/06/12, 04:55
originale knapper det er snakk om? skal vere ganske plug and play både med knapper og stereo.
original knappene går på canbus systemet.

TommyG
24/06/12, 06:45
Det er orginale knapper ja. Jeg fant ikke kabler til knappene bak airbagen, og ikke kunne jeg se hvor de skulle gå

Sent from my XT910 using Tapatalk 2

Vatnehol
26/06/12, 12:26
finner ingenting i vida om det desverre. du kan prøvde volvo ewd , jeg har ikke det tilgjengelig da jeg er ute på havet.
du har canbus kablene i pluggen til stereoen og, men husker ikke fargene.

har du kjøpt ratt med knappene eller har du fått tak i knapper og skal montere?
tre eller fire arm ratt?

TommyG
26/06/12, 12:54
Jeg har 4 ekers ratt, og har bare kjøpt knappesatsen, så det jeg lurer på er hvilket kabel nett jeg må få tak i og hvor det skal gå. Hadde jo håpet at de skulle kobles til ett sted under airbagen som jeg har klart å overse. Men det er ikke sikkert jeg har så flaks

mister j
26/06/12, 21:53
Den ene knappesatsen skal kobles i den andre, og deretter i sleperingen.
Husker ikke hvilken som skal kobles hvor...

Vatnehol
27/06/12, 11:23
jeg finner ingenting i delekatalogen til vida om det. du kan sjekke selv på http://www.volvopartswebstore.com/ da de har lagt ut delekatalogen på nettet.
mistenker du må ha knappesats med ledningene, og sleperingen. eller ta over fra ett ratt som allerede har dette.

du finner billige bruktdeler på www.bildelsbasen.se

har ikke bakgrunn på dette, så dette er bare mistanker fra min side.

TommyG
27/06/12, 13:23
Genialt :)

Fant noe på http://www.volvopartswebstore.com/
Såvidt jeg kan se er det kun kabelmatten med delenummer 8645540 jeg trenger, heller ikke noe software ser det ut til.
Den er i allefall bestillt og blir hentet i morgen, så får vi se om jeg rekker å montere det før jeg reiser på lørdag.

Kan kanskje tilføye at den kabelmatten er den som skal til så lenge det er knapper for cruice kontroll på andre siden.

Edit: Ser faktisk ut til å være samme om en har telefon eller ikke på knappesatsen

TommyG
28/06/12, 20:49
Så var det visst ikke fullt så enkelt likevell. Har fått montert kabelen, men ingen liv i knappene. Jeg får søke litt senere om det skal noe software til likevell.