PDA

Vis full versjon : 96' 940: Tung på rattet, servopumpa bråker og servooljen har bobler i seg og bruser.



Oddwar
21/06/12, 19:28
940en min har blitt rimelig tung på rattet i det siste, pluss at servopumpa bråker mye når jeg snur på rattet (hører det godt når bilen står i ro)
Har sjekket om det er nokk servoolje, og det er det, MEN la merke til at servoolja var meget boblette, og la jeg øret mot servooljetanken hørte jeg at det bruste/suste (når bilen ikke gikk)

Er det noe galt med oljen, eller er det servopumpa som har fått det tro?

AndreLuddvik
24/06/12, 18:58
940en min har blitt rimelig tung på rattet i det siste, pluss at servopumpa bråker mye når jeg snur på rattet (hører det godt når bilen står i ro)
Har sjekket om det er nokk servoolje, og det er det, MEN la merke til at servoolja var meget boblette, og la jeg øret mot servooljetanken hørte jeg at det bruste/suste (når bilen ikke gikk)

Er det noe galt med oljen, eller er det servopumpa som har fått det tro?

Er bilen blitt tyngre på ratte etterhvert? Servopumpen er jo ny sammen med tannstagen. Så det virker litt rart.

Men husker at når jeg byttet servopumpen, så hadde ikke den nye 90graders vinkel på tilførselslangen, så jeg måtte lage denne litt lengre sånn at slangen ikke fikk knekk på seg. Kan jo være at denne slangen har bevegd på seg og dermed struper på oljen inn?

Du kunne jo fått tak i et rørstykke som er rett dim, og fått det bøyd 90grader. Så setter du det imellom slik at du slippe å bøye slangen.

Du skjønner hva jeg mener når du ser litt oppi der.

jacobsen
13/07/13, 16:40
Hei. Fant du ut problemet oddvar? Har noe av de samme symptomene selv, hakker på servo og små luftbobler i oljen

Oddwar
17/07/13, 14:20
Ja jeg fant feilen.
Var bytta tannstang i bilen før jeg kjøpte den. Manglet noen tetningsringer i enden av tannstanga.
Så kom in luft, og lak ut servoolje som havna i mansjettene i begge ender.
Tannstanga var på grunn av dette helt gåenn, så jeg bytta til en ny tannstang.

AndreLuddvik
19/07/13, 13:40
Ja jeg fant feilen.
Var bytta tannstang i bilen før jeg kjøpte den. Manglet noen tetningsringer i enden av tannstanga.
Så kom in luft, og lak ut servoolje som havna i mansjettene i begge ender.
Tannstanga var på grunn av dette helt gåenn, så jeg bytta til en ny tannstang.

Var tannstagen gåen???????????????????????

Var jo flett ny jo :-/ Kastet den "nye/gamle" ?

jacobsen
19/07/13, 16:04
Ja jeg fant feilen.
Var bytta tannstang i bilen før jeg kjøpte den. Manglet noen tetningsringer i enden av tannstanga.
Så kom in luft, og lak ut servoolje som havna i mansjettene i begge ender.
Tannstanga var på grunn av dette helt gåenn, så jeg bytta til en ny tannstang.

au..håper ikke jeg må gjøre det samme. er jo noe jobb og kroner dette